Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS GDI] Check engine
Autor Wiadomość
Radek.J. 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu SS GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 16
Skąd: Kielce/Busko/Sandomierz
Wysłany: 02-02-2016, 09:30   [MSS GDI] Check engine

Witam.
Konkrety:
Mitsu SS 1,8 GDI. 1999r.
Zapala sie check engine w czasie jazdy, przy zmianie biegow itp. Objawy. Silnik traci moc, nie reaguje juz tak żwawo jak to zwykle czyni. Cos podobnego do objawow u diesla gdy turbina siądzie.
Kiedy osiąga 3000 obrotów (na każdym biegu) silnik sie dlawi jakby nie dostawał wystarczającej ilosci paliwa.
Z ta mocą to może przesadziłem. On dalej ją ma tylko nie jest juz taki "żywy" no i maks 110 km/h (limit 3000 obr)
Jedyna korzysć z tego jest taka że pali teraz ok 1,5 L mniej na 100 km :)

Kiedy kontrolka gasła ( po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika) samochód odzyskiwał swoj zryw. Obecnie juz nawet to nie pomaga.

Obawiam sie że to pompa wysokiego cisnienia. Tylko nie wiem czy to sterowniki czy mechaniczna kwestia. Proszę o sugestie i pomoc.

Z góry dziekuję.

PS
Uprzejmie prosze Moderatora - jesli wybrałem nieodpowiedni dział dla tematu postu - o przeniesienie do lepiej oddajacego tematyke problemu. [/b]
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-02-2016, 09:44   

Podstawa to sprawdzenie błędów silnika. U Ciebie można je wymrugać z pomocą kawałka drucika czy spinacza biurowego mostkując nim piny 1 z 4 w złączu OBD. Po włączeniu zapłonu kontrolka powinna wymrugać zapisane w pamięci sterownika błędy, tu masz to dokładnie opisane wraz z kodami błędów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Tutaj masz temat o diagnostyce komputerowej we własnym zakresie za pomocą interfejsu za około 50zł http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 a tu też ciekawy temat o pompie wysokiego ciśnienia i ciśnieniu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Ale podstawa, to jak napisałem na początku, sprawdzenie błędów bo wcale te problemy nie muszą być związane z ciśnieniem paliwa.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21016
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-02-2016, 10:12   

Silnik przechodzi pewnie w tryb awaryjny abyś mu bardziej nie zaszkodził 8) .
Radek.J., tak jak napisał plecho1, sprawdź najpierw błędy to wtedy przeniosę gdzie trzeba :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Radek.J. 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu SS GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 16
Skąd: Kielce/Busko/Sandomierz
Wysłany: 13-02-2016, 15:14   

Witam
Ciag dalszy tematu.
Niestety nie moge zdiagnozowac błedow gdyż:
1. jedyna osoba jaka znam tu w okolicy nie posiada aktualnie wtyki do zamontowanego w moim MSS gniazda. Wiec moze tu jest ktos (z Kielc lub okolic)to pomoze mi zdiagnozowac błedy.
2. Zrobiłbym to sam lecz moje gniazdo nie posiada ponumerowanych pinów. Zresztą gniazda się znajdują pod pokrywą na napoje a nie jak pisze kolega - nad prawym kolanem pod osłona kierownicy (chyba ze to carisma GDI a nie MSS GDI) Mam tam 2 gniazda: czarne - 16 pin ułozone poziomo po 8 oraz białe- piny są niesymetryczne.
Chciałbym tu załaczyc zdjęcie byscie zobaczyli i pomogli mi rozwiazac ta sytuacje ale nigdzie nie widze tu funkcji zalaczenia pliku.

JEDYNE CO ZROBIŁEM TO SPRAWDZIŁEM CISNIENIE POMPY wg wytycznych z linku ktore mi przesłał plecho1.
Oto co wyszło:
Bieg jałowy (1000 na zimnym / potem 800) - 2,95 V / 2,93 V = 4,6 bar
2000 bor/min - 3,05 V = 4,8 bar
3000 obr/min - 3,1 V = 5,0 bar

Wyższych obrotów sie juz nie udało uzyskac bo jak wiecie z powyższego nie ma takiej mozliwosci.

I CIEKAWOSTKA: Mianowicie po wyjeciu wtyczki z gniazda czujnika pompy napięcie urosło do 4,7 V a zatem powyzej tabeli. O czym to moze swiadczyc? Czy to prawidłowy objaw? (nikt wczesniej o tym nie pisał).
Pozdrawiam
Oczekując odpowiedzi na powyzsze.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-02-2016, 15:28   

1 zdjęcia możesz wstawić np. na http://up.programosy.pl/
2 złącza diagnostyczne w Misiach masz tu :
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Radek.J. 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu SS GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 16
Skąd: Kielce/Busko/Sandomierz
Wysłany: 13-02-2016, 15:53   

Dziękuję. Częsciowo pomogłeś.
Wynika ze to SPACESTAR1. aczkolwiek foto się różni od załaczonego.
W dalszym ciagu temat aktualny z pompa i check engine

 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-02-2016, 15:56   

No i na tej szarej wtyczce mostkujesz spinaczem złącza 1 i 4. Powinny być opisane.
W Cari jest tak, w SS chyba tak samo.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Radek.J. 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu SS GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 16
Skąd: Kielce/Busko/Sandomierz
Wysłany: 13-02-2016, 16:03   

HA!
A moje gniazdo jest odwrotnie wpiete :) :p w stosunku do tego co dodałeś.
Niestety nie mam opisu. Nie ponumerowane.
Potwierdzcie ze 1ka to w moim przypadku bedzie w prawym dolnym rogu :)
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-02-2016, 16:09   

Pisałem, że tak jest w Cari :P Ja zresztą całe to gniazdo bez problemu mogę wyciągnąć, widać numerki są od tyłu ?
Ale tak, raczej masz rację - prawy dolny róg to 1. Chociaż poczekaj może, aż Bizi78 albo plecho1 się pokażą, dla upewnienia.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Radek.J. 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu SS GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 16
Skąd: Kielce/Busko/Sandomierz
Wysłany: 13-02-2016, 16:34   

NO PANOWIE. MAM ! Nie czekałem na kolegów :p .
Ale na poczatku ciekawostka. Podczas zmostkowania /odczytywania miga także kontrolka ABS stałym jednostajnym cyklem. Tak też miewacie?

A oto Błędy:

13
56
78

i tylko znam kod 13 (sensor temperatury pobieranego powietrza) - ale i tak mi nie mowi gdzie sie podłaczyc by to sprawdzic oraz czy jest jakas instr/schemat.
pozostałych kodów za cholere nie rozgryze.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13-02-2016, 16:40   

13 intake air temperature sensor system
56 abnormal fuel pressure system
78 accelerator pedal position sensor (1st channel) system

Instrukcję serwisową (po angielsku) możesz pobrać stąd :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3453
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Radek.J. 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu SS GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 16
Skąd: Kielce/Busko/Sandomierz
Wysłany: 13-02-2016, 17:13   

MUCHAS GRACIAS.

no to sie zaczyna....
o postepach bede informowal.
jakies jeszcze sugestie?? :P
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21016
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-02-2016, 17:44   

Radek.J. napisał/a:
Podczas zmostkowania /odczytywania miga także kontrolka ABS stałym jednostajnym cyklem. Tak też miewacie?

Mruganie o stałej częstotliwości informuje o braku błędów :wink: .

Co do sugestii, to tak jak napisał Adam ściągnij manuala i tam masz opisaną diagnostykę ww błędów.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Radek.J. 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsu SS GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 16
Skąd: Kielce/Busko/Sandomierz
Wysłany: 13-02-2016, 20:38   

A juz to zrobiłem :) wydrukowalem. Tylko nie bardzo wiem gdzie znajde ten accelerator sensor pedału dla błedu 78. Bo pompe to jednak dobrze diagnozowalem
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21016
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-02-2016, 14:49   

Radek.J. napisał/a:
Tylko nie bardzo wiem gdzie znajde ten accelerator sensor pedału dla błedu 78.

W manualu masz pokazane i opisane :P .


_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.