 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pomóżcie koleżance - problem ze skrzynią biegów. |
Autor |
Wiadomość |
Iskra14
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Lut 2014 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-02-2014, 17:04 Pomóżcie koleżance - problem ze skrzynią biegów.
|
|
|
Na początek od razu mówię, że czytałam temat o typowej usterce skrzyni biegów, kiedy jest 5 i luz.
U mnie problem wygląda trochę inaczej. Podjechałam na parking wracając z zakupów i wrzuciłam wsteczny - niestety nie złapał za to zablokowała się skrzynia biegów. W zasadzie działa chyba tylko dwójka (lewarek jest w położeniu drugiego biegu) - jak puszczam sprzęgło auto się toczy. Lewarek da się też ustawić w pozycji "wstecznego" - ale przy ruszeniu próbuje wybić ten bieg i jedzie do przodu - tak jakby to nadal była dwójka. Luzu nie ma w ogóle, żadnego innego biegu też nie da się wrzucić. Lewarka nie da się przestawić w inne położenie niż wsteczny-dwójka tzn. w prawo nie ma szans go ruszyć. Dzisiaj nie było jakoś zimno – lekko poniżej zera w Krakowie.
Skrzynia ostatnio była wymieniana na inna używaną, bo stara się rozsypała – był problem z wrzuceniem piątki, ale ponoć mechanik to naprawił i działało ok od kilku tygodni.
Tak jak pisałam przeczytałam temat o typowej usterce skrzyni i choć widzę podobieństwa to chciałam się zapytać, czy może to być ta sama usterka.
Skoro „chyba dwójka” działa to czy mogę się tak otoczyć do mechanika?
Dzięki za wszystkie odpowiedzi i pomoc
Edit: Dodam że to wersja 1.9 TD z 1998 roku. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 01-02-2014, 17:24
|
|
|
Z tymi biegami tak jest czasem wstecznego nie można wrzucić najlepiej wstaw auto do ogrzewanego garażu i warto spojrzeć pod spód czyli na drążek łączący skrzynie z lewarkiem możliwe że przymarzł lub śnieg -lód blokuje |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Kylek
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 172 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 01-02-2014, 19:46
|
|
|
Miałem niemal identyczną sytuację, tyle że u mnie skrzynia zablokowała się na piątym biegu. Lewarek chodził bardzo ciężko i nie dało się wrzucić żadnego biegu, ani zejść na luz. Pojechałem z tym do mechanika a wierzcie mi, rozbujanie Carismy z piątego biegu łatwe nie jest. Okazało się, że wyłamał się jeden ząbek z trybika wewnątrz skrzyni i zablokował całą przekładnię. Skrzynia była do wymiany a na dodatek byłem głupi i nie wziąłem lawety, więc po drodze do mechanika spaliłem też sprzęgło. W sumie nowa (a właściwie jakaś po regeneracji) skrzynia, kompletne nowe sprzęgło, regeneracja całego układu zmiany biegów (wodzik, tulejki) oraz robocizna kosztowała mnie 2200 zł.
U Ciebie może być też problem z tulejkami, co jest typowym problemem w Carismach 1.9 TD. Ja przerabiałem to 3 razy i za każdym razem były inne objawy (1 - działał tylko wsteczny i 3.; 2 - działały tylko biegi 2. - 4.; 3 - działał tylko 3.). Ostatni raz tulejki naprawiałem razem z tą skrzynią a było to w połowie grudnia 2010, 30 tys. przejechanych km temu (tulejki były z ASO) i na razie jest w porządku.
Tak, czy inaczej moja rada jest taka:
Wynajmij lawetę (nie spalisz sprzęgła) i zawieź auto do mechanika od skrzyń biegów a on juz zobaczy, co się Twojej Carismie przydarzyło. W najgorszym wypadku skrzynia będzie do naprawy / wymiany a przy wersji optymistycznej skończy się na tulejkach (koszt tulejek z ASO i robocizny nie powinien przekroczyć 200 zł). |
|
|
|
 |
Iskra14
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Lut 2014 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-02-2014, 20:11
|
|
|
To mnie nie pocieszyłeś... Dzięki za odpowiedzi i czekam na dalsze pomysły. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 01-02-2014, 21:03
|
|
|
Radze zacząć od mechanizmu wybieraka może coś przymarzło lub któraś tulejka sie skonczyła. Potem szukać w środku skrzyni przyczyny ale to już droga sprawa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
MmzTattoo
Mitsumaniak

Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 01-02-2014, 22:08
|
|
|
Jeśli jest 2 i wsteczny a nie ma luzu to posypała Ci się skrzynia gdyby to był wybierak nie przeskoczyłabyś z daleko oddalonych od siebie biegów. |
_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 |
|
|
|
 |
Iskra14
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Lut 2014 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-02-2014, 22:14
|
|
|
Działa tylko "2". Lewarek da się przesunąć na pozycję wstecznego, ale dalej jest jakby "2" z tym, że chcą jechać do przodu lewarek próbuje wyskoczyć z tego położenia.
[ Dodano: 03-02-2014, 18:34 ]
Na razie auto zaprowadzone do gości od skrzyń. Zobaczymy co będzie dalej, ale już mnie to kosztowało 500 zł. Laweta 200 zł i zapowiedziane 300 zł za montaż i demontaż skrzyni.
Niestety muszę powiedzieć, że mój ojciec połasił się na jakąś tanią skrzynię używaną (400 zł), bez gwarancji rozruchowej, a teraz ja mam cuda. Tym bardziej podejrzana ta skrzynia, bo auto jest 2 tygodnie po wymianie. Co więcej, całą wymianą nie zajmował się nikt typowo od skrzyń tylko jakiś tam mechanik. Po odebraniu był już problem, bo nie dało się wrzucić 5. W tym momencie ja bym Panu podziękowała za skrzynię, ale mój tata ma chyba za miękkie serce, bo gość coś tam pogrzebał i jak widać działała 2 tygodnie.
Chyba się sprawdza powiedzenie co tanie to drogie... Nawet wolę nie myśleć ile będzie kosztować naprawa tej skrzyni.
Zastanawiam się czy przy kwocie naprawy około 1000 zł, nie lepiej zainwestować w używaną skrzynię z jakąś gwarancją, czy raczej bawić się w naprawę.
Dodam, że skrzynia stoi w miejscowości Jawornik koło Krakowa, polecona przez osobę, której robili skrzynię w Oplu. Miał ktoś z nimi do czynienia?
[ Dodano: 06-02-2014, 18:17 ]
Problem naprawiony po wstawieniu auta do chłopaków z 4gear w Jaworniku koło Krakowa - polecam. Skrzynia ponoć się zakleszczyła, na szczęście nie trzeba jej było wyjmować - naprawa 200zł, laweta 180zł. W Gemmie na Zakopiance od razu chcieli wyciągać - sam demontaż i montaż 500zł.
Chłopaki wytłumaczyli nam jak na drugi raz zrobić to samemu, gdyby się znów zakleszczyło. |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 08-02-2014, 10:20
|
|
|
Iskra14, no to koleżanko czekamy na opis jak to samemu naprawić. Może komuś się przyda.
Tak poza tym to myślę, że najprostszym sprawdzeniem tego czy problem tkwi w samej skrzyni czy może w tych tulejkach, jest zdemontowanie samego drążka i sprawdzenie czy biegi wejdą ręcznie - wrzucając je łapą przy samej skrzyni. Trzeba tylko pamiętać, że jest tam jakby wszystko obrócone, czyli bieg 1 idzie do tyłu auta a 2 do przodu, a te biegi co wrzucasz je drążkiem w stronę kierownicy, przy skrzyni idą w kierunku pasażera.
Jednak opis jak odblokować zakleszczoną skrzynię by się przydał. |
|
|
|
 |
|
|