Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D 2003r]
Autor Wiadomość
battle85 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,9DID (115km)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 50
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-01-2014, 14:41   [Cari 1.9DI-D 2003r]

Co myslicie o oslonie wlotu powietrza chlodnicy tzw popularnym kawalkiem kartonu?
Przyszly ostre mrozy,nigdy tego nie praktykowalem,bylem nawet przeciwnikiem.dzis zalozylem,ale nie na cala tylko przyslaniajacy wlot powietrza do chlodnicy.Auto przewaznie jezdzi po miescie na krotkich dystansach.Czy moze sie cos stac zlego z autem czujnikami itp itd.Polecacie,negujecie ?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 24-01-2014, 15:09   

Kiedyś tak się robiło za czasów fiata 125 p teraz mało kto to robi w poprzednim Galancie 1.8 td zasłoniłem ale to mało dało , jak masz sprawny termostat i nie puszcza na chłodnice obiegu to nie ma sensu zasłaniać to moje zdanie :)
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-01-2014, 17:52   

Tak jak kolega wyżej pisze, jak masz sprawny termostat to taki zabieg jest praktycznei bezcelowy, w dodatku gdy zapomnisz sobie o tym kartonie i przyjdzie bardzo upalne lato to mozesz przegrzać silnik gdyż chłodnica na pełnym obiegu nie bedzie wystudzala całej cieczy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
battle85 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,9DID (115km)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 50
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-01-2014, 17:58   

Spalanie w lato,zime praca silnika jest ok ale teraz w takie mrozy na dystansie np 6-8km do pracy wskazowka temperatury nawet nie drgnie czy to oznaka niesprawnego termostatu?wiadomo ze to diesel i go nie cisne jak jest zimny.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 24-01-2014, 18:04   

battle85 napisał/a:
teraz w takie mrozy na dystansie np 6-8km do pracy wskazowka temperatury nawet nie drgnie czy to oznaka niesprawnego termostatu?wiadomo ze to diesel i go nie cisne jak jest zimny.

Mam 4 km do pracy i wskazówka jest na połowie i dobrze grzeje u nas tu na wschodzie jest o wiele zimniej
Sprawdz termostat :!:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-01-2014, 18:31   

Silnik F9Q by Renault ma dobra sprawność i na krótkich odcinkach cięzko go zagrzać do nominalnej temperatury, jednakże biorąc pod uwagę fakt że auto ma swoje lata warto zainwestowac w nowy termostat
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 24-01-2014, 20:55   

mam 12 km z pracy do domu i przy 0C po 5 km wskazówka idzie do góry a po przejechaniu kilometra już czuć ciepłe powietrze z nawiewów i to moim zdaniem jest szybciutko jeżeli porównam to ze znajomego TDI zasłanianie wlotów to sposób z innej epoki wtedy wiatrak od chłodnicy obracał się cały czas bo był napędzany paskiem teraz jeżeli wszystkie elementy są sprawne termostaty, termo włączniki i czujniki temperatury samochód sam nagrzeje się do odpowiedniej temperatury, bez tego typu wynalazków
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 24-01-2014, 21:48   

rasiak1980 napisał/a:
mam 12 km z pracy do domu i przy 0C po 5 km wskazówka idzie do góry a po przejechaniu kilometra już czuć ciepłe powietrze z nawiewów
Nie ma co porównywać benzyniaka z dieslem. Jak już napisał Robert coś za coś - DID jest dość sprawny, stosunkowo mało pali więc i mało "pary" idzie na ciepło.
Z moich doświadczeń (MSS 1.9 DID) przy dużych mrozach i krótkiej jeździe w mieście nie dało się go zagrzać :( Dopiero wyjazd na trasę (dwupasmówkę) i szybsza jazda (80-90-100 km/h) umożliwiała zagrzanie silnika. Jazda w mieście z prędkościami 50-60-70 km/h nie pozwalała zagrzać silnika. A już np. stanie w korkach to masakra :?

Czy masz niesprawny termostat :?:
Ciężko to stwierdzić. Gdyby było np. tak, że lecisz w trasę, silnik zagrzewa się, wskazówka dochodzi do swojego normalnego położenia (okolice połowy skali) a w trasie zaczyna opadać, to mogłoby to oznaczać, że termostat się nie domyka.
Teraz na północy macie tam naprawdę zimno (my teraz zresztą też: -13°C pokazuje prognoza). Pamiętam jazdę po Wrocławiu w takiej temp. zagrzać się nie chciał, cały czas podwyższone obroty a zużycie paliwa na wyświetlaczu 9,6 l/100 km.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 24-01-2014, 23:53   

ja pisałem o DiD prawdopodobnie zasugerowałeś się opisem pod zdjęciem gdi nie wiem jak ten opis zmienić :( teraz posiadam carisme 1,9 DiD z przebiegiem 63 tys mil okolo 100 tys km zauważyłem jeszcze że jak nagrzewnice włączę na maksymalny nawiew to temperatura szybko spada. czyli w zimie wychłodzić idzie silnik samą nagrzewnicą na krótkim obiegu.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21027
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-01-2014, 06:52   

rasiak1980 napisał/a:
ja pisałem o DiD prawdopodobnie zasugerowałeś się opisem pod zdjęciem gdi nie wiem jak ten opis zmienić :(

Na górze strony jest ikona profil tam możesz zmienić dane :wink: .
Tylko po zmianie przewiń stronę na dół i kliknij wyślij.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 25-01-2014, 12:48   

ok dzięki wczoraj wysyłałem ale bez skutku bo nie wypełniłem pola Antyspam i dla tego nie uaktualniło
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-01-2014, 00:31   

Ogrzewanie w cari to o kant dupy trzasnąć.

Mam zasłonięte wszystkie kratki i kompletnie nic to nie daje.
Termostat nowy, układ w porządku
Muszę jeszcze tylko sprawdzić czy mam sprawny układ podgrzewiania płynu chłodzącego bo to mi nie daje spokoju.
Po przejechaniu 3 km czuje letnie powietrze w kratkach, po 5km wskazówka się rusza z miejsca a po 7 jest na 1/4 skali.
Dodam ze prawie zawsze wiatrak mam na pierwszym stopniu.

Teraz jak przyszły mrozy to odpalam silnik bez nawiewu, skrobie szybki, i dopiero po przejechaniu 2km włączam pierwszy bieg wiatraka. Jedynym moim ratunkiem są podgrzewanie fotele
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
battle85 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,9DID (115km)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 50
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-01-2014, 07:09   

u mnie po 8 km wskazowka nie drgnela,rano odpalil za 1 razem ale akumulator ledwo zakrecil.Mysle,ze za 2 razem juz by nie dal rady.

Czy mozna spokojnie odlaczyc akumulator do naladowania bez obaw,ze np komputer sie zakoduje i nie bede mogl np auta odpalic.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 26-01-2014, 08:35   

battle85, można odłączyć. Po ponownym włożeniu aku mogą obroty troche wariować ale same sie ustabilizują z czasem.
_________________

 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-01-2014, 10:28   

Guzik prawda z tymi obrotami. Ja tam odłączam aku i nic mi się z obrotami nie dzieje. Sam ostatnio zabrałem aku do domu na ładowanko bo stał biedak ponad tydzień nie ruszany i niestety mu się klękło na mrozie.

Jedynie co to rozkodujesz radio i wyzeruje ci się komputer pokładowy (średnie spalanie, średnia prędkość)

Spokojnie możesz go ładować. Tylko pamiętaj że ładowanie przez 30 minut czy nawet 3 godziny nie ma sensu. Jak już chcesz ładować to tylko porządnym prostownikiem minimum 12 godzin. A to dlatego ze masz diesla który potrzebuje dużej pojemności akumulatora.

Pamiętaj żeby sprawdzić czy masz obsługowy akumulator czy nie. Jeśli jest obsługowy to odkręć korki i sprawdź poziom płynu w aku. Jeśli za mało to możesz dolać wodę destylowaną. Jeśli nie widać żadnych korków to możesz spokojnie zacząć go ładować.
Pamiętaj również, najpierw podłączyć klemy prostownika (nie pomylić plusa i minusa) a dopiero później do prądu. Przy odłączaniu prostownika najpierw odłącz go z kontaktu a następnie od akumulatora. Ładuj aku w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Wszystko dlatego ze w czasie ładowania wytwarza się wodór, szczególnie podczas kończenia ładowania więc lepiej nie zblizać się z ogniem czy papierosem.
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.