Akumulatory |
Autor |
Wiadomość |
Tomek Opole
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2,8 TDI Long 1998R.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 14 Skąd: Opole
|
Wysłany: 25-09-2009, 23:48 Akumulatory
|
|
|
Witam wszystkich posiadaczy Miśków mam pytanko apropos pajero z 98r long 2,8 tdi
Usłyszałem kiedś, że to jajero o którym mowa wyżej jest przystosowne na 2 akumulatory... może mi ktoś napisac czy to jest prawda a jeśli tak to gdzie jest miejsce na drugi akumulator? |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 25-09-2009, 23:54
|
|
|
Jeżeli nie masz drugiego miejsca to sobie głowy nie zawracaj... Generalnie posiadają takowe, tylko wersie Oryginalne Japońskie, lub importowane z Japoni... |
_________________ Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 26-09-2009, 02:27
|
|
|
ale nie wszystkie. Ja ma importowany z japoni i ma tylko jedna bateryjke. Generalnie wystarcza chyba ze ktos chce wyciagarke i inne pradozerne rzeczy montowac to moze sie przydac |
|
|
|
 |
amster
Nowy Forumowicz amster
Auto: Pajero II LWB 2.5, Galant td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 9 Skąd: okolice W-wy
|
Wysłany: 29-10-2009, 16:27
|
|
|
Ja mam europejskiego i mam dwa. Spięte równolegle po prostu się uzupełniają. Jeden jest przy błotniku po stronie kierowcy drugi przy podszybiu po stronie pasażera |
|
|
|
 |
badyl6
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero II 2.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 5 Skąd: starogard gd.
|
Wysłany: 05-02-2010, 14:54
|
|
|
Miejsce masz na podszybiu od strony pasażera.Przynajmniej ja mam-miejsce ,nie aku.ALE WIDZIAŁEM SZWEDZKĄ WERSJĘ 2.5 I TAM WŁAŚNIE MIAŁ DRUGIE AKU. |
_________________ BADYL6 |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 05-02-2010, 16:23
|
|
|
Dokładnie co do miejsca to ten drugi tam powinien być. A czy wie ktoś może czym różni się alternator w wersjach z dwoma aku (nie chodzi mi o teorie "że na dwa powinien mieć.... tylko czy faktycznie jest trochę większy mocniejszy itd. i czy idzie go odróżnić na oko od innych
[ Dodano: 13-02-2010, 11:08 ]
a i jeszzcze jedno pytanie do osób które mają dwa aku czy są to 2x 95Ah W przypadku 2.8td?? |
|
|
|
 |
pajerak
Forumowicz pajerak

Auto: pajero 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 70 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-02-2010, 21:14
|
|
|
Witam !!!
Ja miałem dwa mniejsze w 2,5 TD przerobiłem na jeden duży !!! Co do alternatora to nie ma różnicy !!! Dwa aka podłączone są szeregowo !!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 15-02-2010, 21:56
|
|
|
no tak ale pobór mają dwa, więc chyba powinien być większy, bo przy rozładowaniu dwóch jest zapotrzebowanie większe |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-02-2010, 23:03
|
|
|
jeśli akumulatory są podłączone szeregowo to znaczy że są 6 voltowe , czy może masz instalację 24V |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 16-02-2010, 09:46
|
|
|
Robert09 napisał/a: | jeśli akumulatory są podłączone szeregowo to znaczy że są 6 voltowe , czy może masz instalację 24V |
dokładnie z dwóch dwunastek muszą być równolegle aby dawały 12 ale i tak to jest tylko napięcie mi chodzi o pobór prądu
[ Dodano: 20-02-2010, 13:51 ]
już znalazłem są dwa rodzaje alternatorów 75 i 90a |
|
|
|
 |
kargullo2
Forumowicz

Auto: Pajero'92 2,5tdi
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 35 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 22-01-2014, 22:31
|
|
|
Witam.
Mam jeden akumulator ,a chcialbym zrobic dwa.
Wie ktos jak wyglada schemat do instalacji z dwoma akumulatorami? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 22-01-2014, 23:53
|
|
|
kargullo2 napisał/a: | Witam.
Mam jeden akumulator ,a chcialbym zrobic dwa.
Wie ktos jak wyglada schemat do instalacji z dwoma akumulatorami? |
Ale schemat czego? Separatora?
Jeśli masz dwa akumularoty w podobnej kondycji (nie jeden stary, a drugi nowy), to łączysz je równolegle.
W bardziej zaawansowanych systemach albo w wyprawówkach czasami dodaje się separator. Wtedy jeden akumulator zawsze może zostać w rezerwie (na rozruch), a drugi służy do obsługi urządzeń na postoju. Do obsługi windy są łączone równolegle.
Przykład pierwszy-lepszy z brzegu:
http://www.sklep4x4.pl/sk...BS-DBS-12V.html |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
Gromback
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013 Posty: 32 Skąd: Polska
|
Wysłany: 23-01-2014, 16:38
|
|
|
Mam wersje z dwoma akumulatorami i chodzi tylko o odpalanie w niskich temperaturach.
Są to wersje "skandynawskie" , jest jeszcze dodatkowo wyjście na
podłączenie do gniazdka na noc .
Myślę ,że w naszych warunkach spokojnie wystarczy duży (pojemnościowo) akumulator.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
lesmen
Mitsumaniak

Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 117 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 24-01-2014, 11:10
|
|
|
Cytat: | Są to wersje "skandynawskie" , jest jeszcze dodatkowo wyjście na
podłączenie do gniazdka na noc |
A gdzie masz to dodatkowe gniazdo do podłączenia do sieci bo ja też mam niby skandynawską wersje z dwoma aku ale tego gniazda nie znalazłem? |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamilos125
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 6 Skąd: kielce
|
Wysłany: 24-01-2014, 14:34
|
|
|
Ja założyłem optime yelow i mam problem z głowy. Wyciągarka mam podłączona i odpala bez problemu |
|
|
|
 |
|