 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
SUV klasy ASX, benzyna, 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
brbogdan
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 18 Skąd: Poland
|
Wysłany: 16-02-2016, 18:26 SUV klasy ASX, benzyna, 4x4
|
|
|
Witam, link poniżej:
https://www.youtube.com/w...e=youtu.be&t=1s
.. . pokazuje co potrafi mały SUV (Suzuki Vitara) z silnikiem benzynowym (notabene zaopatrzonym w turbine marki Mitsubishi) w terenie.
Czy Waszym zdaniem ASX w podobnej konfiguracji (gdyby taka była produkowana przez MMC) byłby ciekawszą propozycją ze względu na trochę lepszą jakość aut Mitsubishi w porównaniu do Suzuki?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Mark442
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Łask/Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2016, 22:33
|
|
|
Dla mnie silnik benzynowy z turbodoładowaniem - dyskwalifikacja !! A do tego silnik włoski z japońskim osprzętem. Zużycie paliwa większe niż w ASX-ie o ponad 1,5 litra. Co tu porównywać - dobre wyposażenie (które chcesz porównywać i o nim dyskutować) dopiero w najbogatszej wersji... powyżej 92 tys. zł...
Po za tym mniejszy (krótszy, niższy i węższy) od ASX`a... Mniejsza kabina, z przodu mało miejsca nawet dla mnie. Z tyłu miejsca siedzące dla dzieci lub ludzi poniżej 176 cm. Ja siedziałbym pochylony (a mam tylko 180 cm). Mniejszy bagażnik o ponad 40 litrów. Robiony na płycie Suzuki S-Cross i nie może być większy, a pośpiech w jego wprowadzeniu na rynek miał uratować firmę. Czy tak będzie? Wątpię...
Niestety, ten model nie zrobił dobrego wrażenia na zachodzie Europy i w Stanach, więc przyszedł czas na "trzeci świat europejski", czyli Europę Centralną i Wschodnią. I tutaj też większość fachowców od motoryzacji nie wróży temu modelowi sukcesu. Ogólnie Suzuki po sukcesach z lat 80- i 90-tych nie potrafi odbudować rynku w Europie (z wyjątkiem sztandarowego modelu, czyli Grand Vitary). To w tej chwili już japońska marka niszowa, o ile można mówić o składakach z montowni w Europie i Indiach, jako o wozie japońskim... Toyota, Honda i Mazda wyprzedza tę markę o lata świetlne... Z Miitsubishi i Nissanem przegrywa również...
O czym tu dyskutować... |
_________________ Mark
Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Edition
_____________________________
"Miś" kultowy jest i basta !!"
"- Powiedz mi: po co jest ten miś?"
 |
|
|
|
 |
brbogdan
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 18 Skąd: Poland
|
Wysłany: 17-02-2016, 22:41
|
|
|
To, co wartościowe w Vitarze to efektywny napęp 4x4 w połączeniu z silnikiem benzynowym. Szkoda, że ASX nie jest oferowany w podobnej konfiguracji na rynku polskim. A co do benzyny z turbiną - trzeba się zacząć przyzwyczajać... Niedługo Honda wprowadzi wersję turbo do swojego nowego silnika benzynowego 1.5 z modelu HRV... |
|
|
|
 |
Jarl
Forumowicz
Auto: ASX 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 118 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 18-02-2016, 09:36
|
|
|
Jeśli interesujesz się samochodem klasy ASX z 4WD i wolnossącym silnikiem benzynowym, to zamiast Vitary przejedz się raczej S-Crossem. Samochód ma fakt, ze dość banalny wygląd, ale napęd 4x4 solidny, identyczny jak w Vitarze. Wymiarami porównywalny z ASX, może kilka mm węższy za to większy ma bagażnik. Wbrew temu co pisze kol. Mark442, patriota marki Mitsu, którego pozdrawiam przy tej okazji, nie istnieje rozziew jakościowy miedzy crossoverami Suzuki a Mitsubishi, przynajmniej ja takowego nie stwierdziłem . Co innego wspomniana Honda, ale to jest inny budżet, umówmy się (CR-V, bo nowy HR-V jest dostępny tylko z napędem na 1 oś). |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-02-2016, 11:26
|
|
|
Po kolei odnośnie Vitary vs. ASX:
Mark442 napisał/a: | Dla mnie silnik benzynowy z turbodoładowaniem - dyskwalifikacja !! A do tego silnik włoski z japońskim osprzętem. | Nie włoski, tylko japoński. Produkowany w Japonii, zarówno turbodoładowany K14C, jaki i wolnossący M16A. Włoski jest silnik diesela, niedostępny w Polsce.
Mark442 napisał/a: | Zużycie paliwa większe niż w ASX-ie o ponad 1,5 litra | ASX: Miasto 7.7, poza miastem 4.9, średnie 6.0
Vitara: Miasto 6.3, poza miastem 4.8, średnie 5.3.
Nie miałem okazji jeździć benzynowym ASX, natomiast testowałem Vitarę na odcinku 500 km (bez ruchu miejskiego) - spalanie ok. 0,2l wyższe niż podaje Suzuki.
Mark442 napisał/a: | Po za tym mniejszy (krótszy, niższy i węższy) od ASX`a | Vitara jest szersza o 5 mm.
Wewnątrz na szerokość miejsca jest trochę mniej niż w ASX, ale nie jest to jakaś kolosalna różnica. Na niekorzyść Vitary brak podłokietników z przodu i z tyłu, za to deska rozdzielcza wygląda bardzo fajnie, wg mnie dużo lepiej niż w ASX, niestety w całości wykonana jest z jakiegoś twardego plastikowego paździerza... Plastiki w ASX są przyjemniejsze w dotyku, szczególnie główny pas (podobnie jak w S-Cross).
Mark442 napisał/a: | Z tyłu miejsca siedzące dla dzieci lub ludzi poniżej 176 cm. Ja siedziałbym pochylony (a mam tylko 180 cm). | Ja mam 183 cm i bez problemu się zmieściłem.
Mark442 napisał/a: | Mniejszy bagażnik o ponad 40 litrów. | Zgadza się - Vitara 375l vs ASX 442l (w tym 26 l pod podłogą), ale:
Wymiary górnej podłogi: 75cm x 103cm vs 82cm x 100cm - nie jest to znacząca różnica.
W Vitarze pod górną podłogą znajduje się dolna podłoga, a pod dolną koło lub zestaw naprawczy. Górną podłogę można wyjąć całkowicie lub położyć na dolnej, pogłębiając w ten sposób bagażnik. Można też zdjąć półkę i schować pomiędzy górną a dolną podłogą.
W ASX bezpośrednio pod górną podłogą znajdują się schowki, gdzie połowę przestrzeni zajmuje styropianowa wytłoczka (lub koło zapasowe, wtedy w ogóle nie mamy dolnego pokładu).
Funkcjonalność bagażnika w Vitarze bije na głowę nasze ASXy.
Mark442 napisał/a: | Niestety, ten model nie zrobił dobrego wrażenia na zachodzie Europy i w Stanach, więc przyszedł czas na "trzeci świat europejski", czyli Europę Centralną i Wschodnią. I tutaj też większość fachowców od motoryzacji nie wróży temu modelowi sukcesu | Vitary nie ma na wyprzedaży rocznika. Obecnie fabryka w Esztergom nie wyrabia z produkcją, okres oczekiwania na auto to kilka miesięcy...
Napęd 4x4 - porównanie:
https://www.youtube.com/watch?v=zQtdobQu2_I |
|
|
|
 |
Mark442
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Łask/Warszawa
|
Wysłany: 18-02-2016, 11:35
|
|
|
Dzięki za pozdrowienia... Daleko mi do patrioty marki Mitsu... Bliżej mi raczej do Hondy i Toyoty. Ale na pewno nie po drodze mi z marką Suzuki. I nie zgodzę się co do podobnych wymiarów Vitary i ASX w przypadku wnętrza kabiny... A bagażnik to rapem 11 l większy w S-Crossie... Tylko ceny są podobne - 75-82 tys. zł (ale S-Cross bez świateł LED i xenonów). Czyli jak zwykle coś za coś w każdej marce.
Co do silników benzynowych z turbo-wynalazkami zdania nie zmienię, podobnie jak Amerykanie. Wyżyłowane silniki do granic możliwości wraz z niebotycznymi kosztami wymiany zepsutych turbin. O problemach z ich użytkowaniem nie wspominam, wystarczy poczytać opinie w necie. To taki wymysł techno-urzędasów z Jewrounii, podchwycony przez księgowych i marketing firm europejskich (słynna norma EURO 5 i/lub 6 w zakresie spalania)... Spróbujcie pojeździć takimi silnikami trasy 3-6 km i postój, 3-6 km i postój, a po 30-40 tys. km silnik na złom, a w najlepszym przypadku turbina do wymiany... Nie rozumiem też, jak silnik o pojemności 1,2, 1,4 lub 1,5 dcm może mieć 125 - 145 KM i jak da sobie radę w dłuższej perspektywie czasowej z napędem na 4 kółka ?
No, ale w Europie kupią każdy bajer jako nowość ! Póki co, nikt jeszcze nie pojeździł Vitarą dłużej... O problemach w przyszłości na pewno jeszcze poczytamy.
Co do kupna Vitary z napędem na 4 kółka za prawie 93 tys. zł ? A kto bogatemu zabroni wydać taką kasę na średniej jakości i wielkości wózek.
Pomijam fakt, ile razy potencjalny użytkownik załączy wspomniany napęd na 4 kółka ?? Dla mnie gra nie warta świeczki i zdania w tym temacie nie zmienię, nieważne jakiej marki wózkiem w przyszłości będę jeździł !! |
_________________ Mark
Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Edition
_____________________________
"Miś" kultowy jest i basta !!"
"- Powiedz mi: po co jest ten miś?"
 |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-02-2016, 12:08
|
|
|
Piszesz o silnikach turbo, natomiast podstawowym silnikiem Suzuki jest wolnossący 1.6 - i to ten właśnie silnik powinniśmy porównywać do ASX.
A jeśli już mowa o turbo - pomimo 30 lat produkcji silników turbodoładowanych, Suzuki wielce nie eksperymentowało, wykorzystali swoją sprawdzoną jednostkę 1.4 K14B i dołożyli turbinę produkowaną przez Mitsubishi Heavy Industries.
Przestrzeń - Vitara ma aż o 17 cm mniejszy rozstaw osi, więc siłą rzeczy miejsca jest mniej, ale wcale nie ma tu jakiejś przepaści. W tym temacie S-Cross jest konkurencją dla ASX.
Mark442 napisał/a: | Póki co, nikt jeszcze nie pojeździł Vitarą dłużej... O problemach w przyszłości na pewno jeszcze poczytamy. | Zapewne, tak jak już czytamy o problemach z ASX...
Mark442 napisał/a: | Co do kupna Vitary z napędem na 4 kółka za prawie 93 tys. zł | Podstawową Vitarę 4x4 można kupić za 70 tys, dokładając 10 tys. otrzymujemy dobrze wyposażone auto.
Czy warto dokładać do 4x4 - każdy określa swoje potrzeby, to już indywidualna decyzja klienta. W przypadku Vitary dopłata do 4x4 to nie tylko napęd, ale dodatkowo kilka bajerów - wspomaganie zjazdu ze wzniesienia, tempomat adaptacyjny, radary itp., i przede wszystkim tryb Sport - przy silnikach tej mocy i pojemności zmniejsza stres przy wyprzedzaniu
A co do wymysłów techno-urzędasów - pełna zgoda, to dzięki nim obecnie mamy w ASX francuskiego diesela... |
|
|
|
 |
brbogdan
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 18 Skąd: Poland
|
Wysłany: 18-02-2016, 13:30
|
|
|
vavoom: ciekawy film, wynika z niego, ze naped 4x4 w Vitarze dziala efektywniej niz w ASX. No i sluszna uwaga, ze istnieje tez bardziej budzetowa wersja Vitary z silnikem 1.6 bez turbo.
Mark442: zgadzam sie, ze ogolnie jakosc wykonania ASX sprawia lepsze wrazenie, niz Vitary. Z drugiej strony w gorach po swiezym opadzie sniegu sprawne 4x4 jest bardzo wazne .
Wydaje sie ze obecnie oferta Suzuki w zakresie malych crossoverow (lub SUV-ow) jest bardziej zroznicowana, niz w Mitsubishi. Ale to dobrze, byc moze taka konkurencja wymusi na Mitsubishi zaoferowanie ciekawszych wersji ASX-a w przyszlosci? |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-02-2016, 13:38
|
|
|
brbogdan napisał/a: | ciekawy film, wynika z niego, ze naped 4x4 w Vitarze dziala efektywniej niz w ASX | To tylko test na rolkach, ale od razu widać, że kontrola trakcji działa zdecydowanie lepiej. W górach po świeżym opadzie śniegu tryb Snow może dawać radę, tego niestety nie miałem okazji testować i porównywać do ASX.
brbogdan napisał/a: | Wydaje sie ze obecnie oferta Suzuki w zakresie malych crossoverow (lub SUV-ow) jest bardziej zroznicowana, niz w Mitsubishi | To dopiero początek, Suzuki planuje wprowadzić 20 nowych modeli w ciągu 5 lat, w tym małe crossovery. |
|
|
|
 |
|
|