 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem z Silnikiem Galant GDI 1.8. 1998r |
Autor |
Wiadomość |
MarcinMC
Nowy Forumowicz
Auto: Galant GDI 1.8
Kraj/Country: Greece
Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 6 Skąd: CYPR
|
Wysłany: 26-04-2014, 08:57 Problem z Silnikiem Galant GDI 1.8. 1998r
|
|
|
Witam mam problem ze swoim galantem, miedzy innymi chodzi o to że gdy go kupowałem było wszystko w porządku jeździł dobrze przyspieszał i tak dalej. Ale jak to po kupnie auta postanowiłem podjechać do mechanika i zostało wymienione: olej w silniku, świece i filtr powietrza. Po robocie było wszystko ok przez dwa dni potem na autostradzie zapaliła się kontrolka silnika i silnik zaczoł jakoś dziwnie chodzić jak by się trochę dusił. Podjechałem ponownie do mechanika, podłączył komputer i mówił ze to jakiś problem chyba z przepustnica czy czymś z tym związane. Dolał czegoś do silnika tam gdzie sie olej wlewa i co zbiornika paliwa, kazał przepalić silnik, mówił że może pomoże. Aktualnie sprawa wygląda tak że z niskich obrotów jeździ jak by się ksztusił a na wysokich obrotach słychać gwizd z silnika i leciutkie przerywanie, przy większej prędkości już tak nie przerywa. Rano gdy go odpalę chwile pochodzi wbijam bieg wsteczny to po chwili gaśnie jak nie dodam lekko gazu, to samo z biegiem do przodu. Co może być tego przyczyną, jak go kupowałem facet mówił że bierze troszkę oleju jeśli to ma znaczenie to przed wymianą oleju dostałem butelkę oleju z autem 20W-50 czyli prawdopodobnie ten był w silniku przed wymianą. Próbowałem już czyścić gaźnik ale nic to nie pomogło. Co może być tego przyczyną? Jak bym znalazł chwilę czasu mogę nakręcić krótki filmik z jazdy tym autem jeśli to może powiedzieć coś więcej.
Pozdrawiam
EDIT: Automatyczna skrzynia biegów |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 26-04-2014, 22:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 26-04-2014, 11:08
|
|
|
MarcinMC, musisz podać dokładną nazwę błędu lub kod, prawdopodobnie coś jest nie tak z czujnikiem tps przy przepustnicy lub elektromagnes w przepustnicy odkleja się |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
MarcinMC
Nowy Forumowicz
Auto: Galant GDI 1.8
Kraj/Country: Greece
Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 6 Skąd: CYPR
|
Wysłany: 26-04-2014, 11:16
|
|
|
Skąd mam wiedzieć tą nazwę błędu ? |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 26-04-2014, 22:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 26-04-2014, 11:41
|
|
|
Galant 1.8 GDI ma złącze JOBD. Tylko mruganie błędów spinaczem, albo Evoscan lub MUT. Zwykły mechanik gdzieś na Cyprze może nie ogarniać sprawy. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
MarcinMC
Nowy Forumowicz
Auto: Galant GDI 1.8
Kraj/Country: Greece
Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 6 Skąd: CYPR
|
Wysłany: 26-04-2014, 12:57
|
|
|
A metoda prób i błędów? jakos? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 26-04-2014, 14:29
|
|
|
Po pierwsze... w tym aucie nie ma gaźnika
Czyściłeś pewnie przepustnicę. Nie zdziwiłbym się, gdybyś uszkodził ją. Objawy (brak stabilizacji wolnych obrotów i świst "lewego" powietrza.
Obstawiam 2 usterki:
- rozłączony, pęknięty wężyk podciśnień, lub dziura gdzieś w dolocie. Silnik dostaje "lewe" powietrze i stad opisane objawy.
- przepustnica wyzionęła ducha.
Do tego silnika olej syntetyczny, ja sobie chwalę Amsoil 0w-30. Ta oliwa co masz jest za gęsta. Pewnie po to by zamaskować, ze silnik już bierze olej. W GDI normą są dolewki oleju, ok. 1 litra miedzy wymianami.
Co dodatków.... jak chcesz zabić silnik to proszę cie bardzo. Jak zamierzasz dbać o silnik, to unikaj wszelakich dodatków do benzyny czy oleju. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
MarcinMC
Nowy Forumowicz
Auto: Galant GDI 1.8
Kraj/Country: Greece
Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 6 Skąd: CYPR
|
Wysłany: 26-04-2014, 18:04
|
|
|
Czyli możliwe że zalał mechanik jakiś dziwny olej ? Ten co napisałeś był by ok tak ?
Z tym wężykiem to jak mogę to sprawdzić? Lub te dziury?
Jak rozpoznać że przepustnica jest walnięta ?
Dodam że na luzie na postoju to wszystko ok jest nawet jak mu przygazuję to na każdych obrotach nic mu nie jest.
Dzięki za szybkie odp.
[ Dodano: 29-04-2014, 07:42 ]
??
[ Dodano: 29-04-2014, 07:42 ]
??
[ Dodano: 01-05-2014, 12:35 ]
Problem nadal istnieje |
|
|
|
 |
mariego
Nowy Forumowicz mariego

Auto: Mitsubishi Galant Sport 2.4GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 11 Skąd: Butzbach
|
Wysłany: 05-05-2014, 20:38
|
|
|
Sprawdzenie węży - odpalasz silnik i sluchasz gdzie coś syczy, cała filozofia...
ponadto sprawdź wszystkie połaczenia elektryczne przy przepustnicy, może któreś jest poluzowane. możesz spróbować również zresetować ustawienia przepustnicy, najzwyczajniej odlącz aku na kilkanascie minut, nastepnie odpal go i zobacz co sie będzie działo. Adaptacje przepustnicy możesz zrobic poprzez jazde, wówczasa parametry elektroniczne bedą samoczynnie dopasowywane, albo jak wolisz, na forum znajdziesz manuala do tego. Zresztą jeżeli komputer wskazał na problem z przepustnica, szukaj rozwiazania właśnie tam.
Ponadto zobacz czy z układem zapłonowym jest wszystko ok, czy cewki są odpowiednio zamontowane, kable dobrze podłączone.
Odnośnie oleju, to faktycznie poprzedniego właściciela trochę poniosło z doborem... możesz zawalić popychacze i cały silnik, a teraz pytanie, czy jak przygazowujesz z tłumika wydobywa się czarny, lub siwy dym??? Jaki przebieg masz w tym silniku?? ile oleju dolewasz na 1000km??? Zazwyczaj sa to zywotne jednostki, ale czasami pojawiaja się problemy z uszczelniaczami zaworowymi. |
_________________ Mitsubishi Galant Sport Edition 2.4 GDI, zawieszenie: Koni + H&R -30mm, nadwozie usztywnione przód - góra, tył - dół. |
Ostatnio zmieniony przez mariego 05-05-2014, 20:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MarcinMC
Nowy Forumowicz
Auto: Galant GDI 1.8
Kraj/Country: Greece
Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 6 Skąd: CYPR
|
Wysłany: 05-05-2014, 20:56
|
|
|
Kod: | https://www.youtube.com/watch?v=V8f9wfrBOhE |
Dzisiaj kręcone, jak świerszcz pod maską xD
[ Dodano: 05-05-2014, 21:02 ]
Ani przed wymiana, ani teraz nie ma dymu z wydechu, na postoju nie ma tego problemu jak slychac na filmiku, z olejem ile dolewac jeszcze nie wiem, mam go nie caly miesiac i raz dolewalem troszeczke, sprawdzalem bagnetem czy brakuje to troche dolalem, a potem byla wymiana oleju i od tego czasu nie dolewalem. Przebieg to okolo 227400 |
|
|
|
 |
mariego
Nowy Forumowicz mariego

Auto: Mitsubishi Galant Sport 2.4GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 11 Skąd: Butzbach
|
Wysłany: 05-05-2014, 21:10
|
|
|
Kolego, a sprawdzales skrzynie biegów???? Masz w niej olej?? Może ona tak piszczy. Jak się zachowuje podczas zmiany biegów?? pracuje równo, czy szarpie? |
_________________ Mitsubishi Galant Sport Edition 2.4 GDI, zawieszenie: Koni + H&R -30mm, nadwozie usztywnione przód - góra, tył - dół. |
|
|
|
 |
MarcinMC
Nowy Forumowicz
Auto: Galant GDI 1.8
Kraj/Country: Greece
Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 6 Skąd: CYPR
|
Wysłany: 06-05-2014, 09:20
|
|
|
Bez szarpnięć, tylko na postoju na biegu trzesie autem |
|
|
|
 |
|
|