Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością 2.4
Autor Wiadomość
Mothman
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2007, 10:27   [EA3A/W 2.4] Szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością 2.4

Witam

Mam GDI, leję do niego olej 10w-30, ostatnio zaczął mi szarpać i stracił nieco na mocy, co może być przyczyną? W serwisie powiedzieli mi, że być może to wina przepustnicy, czyszczenie z adaptacją w ASO kosztuje ok. 150 zł. Przed wyłożeniem kasy chciałbym zapytać Was o zdanie co o tym myśleć.... czy po prostu jechać w ciemno. (Jestem nabywcą tego pojazdu od niedawna).
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 13-01-2007, 15:33   

Na forum (tylko nie wiem czy na tym czy na MKP) była cała instrukcja jak się dobrać do przepustnicy i ją wyczścić a jak nie to jedź do jakiegoś mechanika i niech to zrobi bo 150 zł za czyszczenie przepsutnicy to lekka przesada według mnie. Tak wogóle to ile ma przebiegu autko?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 15-01-2007, 07:43   

Mogą byc dwie podstawowe przyczyny:
1. Przepustnica - czyszczenia znajdziesz na forum w FAQ
2. Świece lub cewki zapłonowe - tu jest potrzebny dokładniejszy opis szarpania
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Mothman
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2007, 22:15   

teoretycznie 180 000 km, jeżeli wierzyć temu co wskazuje licznik. Traci moc szczególnie na wolnych obrotach - przy dojeżdżaniu do świateł potrafi zgasnąć. Rewelacyjny samochód - tylko ta praca silnika.....
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-01-2007, 11:25   

Student już napisał w czym może być problem - ja tylko dodam że 180tys = 2x90tys a więc czas na wymianę świec, rozrządu, oleju w automacie, filtrów (w tym paliwa) itp. itd.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 16-01-2007, 11:37   

No dobra to trochę dokładniej.
Czyszczenie przepustnicy robimy zawsze i stale po pewnych przebiegach, Ja u siebie robię co roku w wakacje bo sie wtady przyjemnie pracuje na dworzu, przebieg roczny ok.12-15tyś. więc mały, zabrudzenia średnie można powiedzieć małe, paliwo Shell 95

CO do świec trzeba zdjąć plastikową maskownice silnika 6 lub 7 śr. na klucz nasadowy M10, potem zobaczysz 4 cewki każda przykręcona 2 śr. M10, odkręcasz każdą i patrzysz, często się zdaża że w zawnętrznych komorach świeć jest woda lub rosa, w środkowych tego nie ma, po wyjęciu fajkocewek patrzysz na sprężynkę w fajkocewce która dotyka do świecy musi być czysta, jak jest wszystko ok. to trzeba wymienić świece, 4szt. NGK ...modelu nie pamiętam dostaniesz u Japaneeze za ok. 55zł. szt wymieniasz i na 90tyś.km się nie dotykasz do świec tylko regularnie czyścisz przepustnicę a to jest 20min, roboty i cieszysz się ża masz GDI.

Jeżeli to nie pomoże to trzeba się dać przejechać komuś do diagnozy lub zaufany mechanik.
A po takim przebiegu powinieneś wymienić filtr paliwa, są dwa przypadki:
1. pod maską pod bezpiecznikami koszt ok. 55zł
2. po lifcie ale od którego roku to nie wiem w zbiorniku koszt ok. 300zł
Ale z braku paliwka by nie szarpał tylko by nie miał mocy i prędkości.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Mothman
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2007, 13:51   

Ok, dzięki za pomoc. Dam znać wkrótce jaki efekt..... chciałbym się cieszyć z GDI.
Na rozrząd, oleje i filtry jestem już umówiony z mechaniorem.
Pozdrawiam.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-05-2007, 11:34   Szarpanie GDI

Witam!
Właśnie "rozchodzę się" (od "chodzić i rozmyślać") z pewnym problemem, który pojawił się w moim Galu GDI w trakcie wizyty w Polsce i zanim zabiorę się za szaleńcze rozbieranie i poszukiwanie chciałbym zasięgnąć opinii innych forumowiczów. Może oszczędzę na wydatkach i wysiłku (leniwy jestem...).
Problem taki:
autem szarpie przy stałym minimalnym położeniu przepustnicy, czyli opisowo - w momencie ustabilizowania prędkości i biegu, na minimalnym otwarciu przepustnicy (podtrzymanie prędkości) mam objawy "duszenia" się silnika, ksztuszenia. Klasyczny objaw to zakres 2300-2500 rpm na V biegu przy ok. 100km/h. Co ciekawe objaw ustaje powyżej 2600 rpm (jakieś 130km/h). Ubocznym skutkiem jest... zmniejszenie zużycia paliwa o jakieś 1l/100km :lol: (więc podejrzewam że silnik nie dostaje właściwie bogatej mieszanki)
Objawów nie ma przy przyspieszaniu (zwiększony pobór paliwa) bądź zdjęciu nogi z gazu (odcięcie paliwa). Sam silnik elegegancko pracuje na wolnych obrotach, pięknie wchodzi na obroty, żadnego ale... poza opisanym objawem.
Sam objaw nie jest dokuczliwy jeśli się jeździ "pulsacyjnie", w ruchu miejskim nawet niezauważalny, ale już na spokojnej jeździe w trybie tempomatu jest to wkurzajace.
Zastanawiam się czy to nie efekt wymiany aku, który musiałem awaryjnie wymienić na nowy 60Ah 600A (poprzedni 70Ah 660A). Tylko co ma pojemność do pracy zapłonu?
Obwiniałbym jakość polskiego paliwa i zasyfienie silnika, ale jak wspomniałem silnik równo pracuje z wyjątkiem tej specyficznej sytuacji.
Póki co mam całą masę "winowajców" i dlatego prosiłbym o jakieś sugestie co pozwoliłoby mi zawęzić ten krąg podejrzanych... :?:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-05-2007, 13:58   

Jeśli masz duuuzy przebieg to może przepustnica w tym położeniu szwankuje ewentualnie wyczyść ją najpierw - to nic nie kosztuje.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-05-2007, 14:07   

Noo mam... właśnie 126k mil, jak znalazł na zasyfienie przepustnicy.
Też się nad tym zastanawiałem, czy przez PCV i zwrotną nie wsiorbało mi osadu i gardło się zwęziło...
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2007, 22:32   

A co myslisz o wymianie filtra paliwa?
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-05-2007, 23:18   

Też myślałem.
Problem w tym że na wolnych idzie równo, a chyba przy przytkanym filtrze, lub padniętej pompie paliwa tu też by były kłopoty. Właśnie normalne zachowanie na wolnych, eleganckie reakcje na przyspieszanie/wkręcanie na obroty i to że nie gaśnie mnie trochę zbija z tropu.
W każdym razie dotąd "obwinieni" to:
1. fajkocewki (któraś ma przebicie)...?
2. świece...?
3. sonda lambda...?
4. przepustnica...?
5. filtr paliwa...?
Rozważam jeszcze dziurę w katalizatorze.... (walnąłem dnem gdzieś w tych okolicach o rampę na remontowanej drodze - Gal to jednak nisko osadzona bestia) ale dotąd nie robiłem szczegółowych oględzin spodu.
Przydałaby się opinia Bartka co do strony elektrycznej...
Samą przepustnicę i filtr paliwa zostawiam sobie na jakiś off-day, bo dostęp do przepustu nie jest taki łatwy (mały jestem i za krótkie rączki są :lol: ) i zanim się dobiorę to zejdzie mi trochę.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2007, 16:32   

To zacznij wlasnie od filtra.Najtansza operacja i najmniej pracochłonna.
 
 
Dariusz Chmal 
Nowy Forumowicz
Szlony001

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 4G63 99r
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 11
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 10-01-2009, 11:27   [EA2A 2.0] Szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością.

Witam wszystkich.
Mam problem ze swoim galem,szarpie mi podczas jazdy ze stałą prądkością obojętnie na którym biegu,musze albo przyspieszać lub zwalniać,przy utrzymywaniu stałej prędkości szrpie,nawet przy delikatnym ruszaniu jest to szarpnięcie ale już przy dynamiczniejszym tego nie ma,dodam że objawów tych nie ma gdy autko jest na ssaniu,lecz gdy złapie temerature zachyna się problem.Będe wdzięczny za jakieś wskazówki.
Pozdrawiam.
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 14:47   Re: Szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością.

Dariusz Chmal napisał/a:
Witam wszystkich.
Mam problem ze swoim galem,szarpie mi podczas jazdy ze stałą prądkością obojętnie na którym biegu,musze albo przyspieszać lub zwalniać,przy utrzymywaniu stałej prędkości szrpie,nawet przy delikatnym ruszaniu jest to szarpnięcie ale już przy dynamiczniejszym tego nie ma,dodam że objawów tych nie ma gdy autko jest na ssaniu,lecz gdy złapie temerature zachyna się problem.Będe wdzięczny za jakieś wskazówki.
Pozdrawiam.

jak to dokladnie? jest szarpniecie przy przyspieszaniu czy przy jezdzie ze stala predkoscia czy oba i jak sie to i to drugie ma do temperatury silnika i obciazenia pod jakim silnik jest? a jak jest ze zwalnianiem z wysokich obrotow np na 2- tez szarpniecie? czy na biegu jalowym po osiagnieciu temperatury silnik ma lekkie wibracje ktore czesciowo przenosza sie na karoserie? kiedy byla ostatnia wymiana kabli i swiec w latach i kilometrach?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.