Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Demontaż deski rozdzielczej
Autor Wiadomość
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 15-02-2014, 16:38   [EA5A/W 2.5] Demontaż deski rozdzielczej

Witam
Tym razem naszło mnie co by sobie poflokować deskę ,demontował już ktoś ? dużo z tym zabawy ? może ma ktoś jakiegoś manuala (najlepiej z fotami ) co i jak po kolei odkręcać o czego zacząć ?z góry dzięki za porady.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-02-2014, 14:31   

Jest trochę zabawy najprościej zdemontowac spodnie plastyki deski, schowek i kokpit środkowy z tunelem.
Osłona kolumny kierowniczej plus kierownica z manetkami, zegarek na środku dechy, zegary głowne.
Takie raczej mało skomplikowane rzeczy.
Troszkę cięzej z demontażem kratek wentylacyjnych po bokach deski bo dosyć ciasno są osadzone a przy niskich temperaturach łatwo je uszkodzić. Pod nimi sa nakrętki co trzymają deske, za zegarkiem na środku deski także jest nakrętka, nakrętki pod spodnimi osłonami deski raczej nie są ukryte oraz w okolicach tunelu środkowego.
Deska schodzi razem z wiązka elektryczną ale trzeba poodpinac kabelki po leej stronie no i od osprzętu w konsoli środkowej.


Nie zapominamy o uprzednim demontażu klemy "-" z akumulatora



Spodnia osłona nóg kierowcy
- 2 wkrety mocujące linke otwierania przedniej maski
- wkręt za guzikami poziomowania przednich lamp --> maskownice wypchnąc przez schowek na drobne
- 2 wkręty na dole, spinki w okolicach kolumny kierowniczej
Boczek konsoli centralnej strona kierowcy
- 2 wkrety od strony zdemontowanej osłony deski przy nogach kierowcy
- kołek prz pedale gazu i mała maskownica
- srubka pod maskownica - kapselkiem
Schowek pasażera - otwieramy na oscierz poprzez demontaż zatrzasku z lewej strony, odkrecamy 2 zawiaski i po robocie schowek lużny
Boczek konsoli centralnej strony pasażera
- Kołek i wkręt pod maskująca zaślepka w sasiadujacej okolicy
- 2 wkrety od strony schowka
Maskownica nad nogami pasażera - 3 kołki, dwa do belki schowka, jeden na koncy wukładziny podłogowej
Boczna maskownica deski rozdzielczej na prawo od schowka pasażera - 2 wkrety

Tutaj mocowanie kokpitu centralnego:

Podnośimy mieszek, 2 złote wkręty pod nim, jeden wkręt pod CUPHolder/przyciski podgrzewanych foteli, 2 wkręty na końcy u dołu za przednimi fotelami

Kokpit centralny zapewne demontowałeś więc wiesz że jest na wciskach a uprzednio trzeba zdemontowac radio, czasami spotykane są śrubki pod popielniczka

Zegarek na środku deski demonotwalny poprzez poderwanie go do góry

Osłona kolumny kierowniczej - 3 wkręty i demontażu bez obecności kluczyka w stacyjce



Kierownica - demontaż poduszki poprzez odkrecenie srubek od strony manetak kierunkowskazów i wycieraczek, potem odkrecenie nakretki na srodku kiery i out

Manetki poprzez odkrecenie wkretów, ewentualnie zdemontowanie całej listwy wraz z taśmą, ale trzeba pamietac aby demontowac na wyprostowanych kolach, wycentrowanej kierownicy i zabezpieczyc tasme aby nie zmienila polozenia bo po złym montażu zerwiemy taseimge.


Osłona zegarów - 2 wkrety u góry

Zegary, bodaj 4 wkrety i out

Skrajne kratki wentulacyjne:

Najlepiej zdemontowac ruchome krateczki, ale jak wspomniałem wcześniej trzeba uważać z ich demontażem

P.S. pisane z pamieci, wiec radze zachować ostrożność i delikatność ;-)


http://forum.mitsumaniaki...p=156812#156812
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 16-02-2014, 14:47   

Dodatkowo zdemontowac poduche pasazera i usunac lusterko wsteczne. Pomocne przy wysuwaniu i montazu dechy.
Lewarek biegow ustawic w pozycji 2 4 lub wstecznego.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 16-02-2014, 17:19   

robertdg napisał/a:
Osłona kolumny kierowniczej plus kierownica z manetkami,
tego nie trzeba demontować. Ja zdjąłem deche bez demontażu kierownicy-dało się, ale to był błąd :) Nic nie połamałem, ale strasznie się umęczyliśmy.
Reasumując: kierownicę trzeba zdjąć, osłonę kolumny i manetki od wycieraczek i kierunkowskazów już nie.
Lusterko wsteczne też jakoś specjalnie nie przeszkadzało. Poduszka pasażera też została na swoim miejscu.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 16-02-2014, 19:35   

Dzięki Panowie za wszystkie porady ,poleciało do wszystkich "pomógł" z demontażem kiery nie ma problemu ,już nie raz zmieniałem :D zresztą teraz mam też zamiar zamienić więc przy jednej robocie ,kratki boczne tez już wyciągałem bo oklejałem swego czasu carbonem ,i już zdążyłem co nieco nadłamać :wink: ale są OK,najbardziej interesowało mnie gdzie jest poprzykręcana deska i już wszystko jasne :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.