Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sportback z homologacją ciężarową
Autor Wiadomość
SkyLuke 
Forumowicz

Auto: Lancer SB 1.8 Invite '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Warszawa/Rzeszów
Wysłany: 27-12-2009, 23:15   Sportback z homologacją ciężarową

Witam wszystkich.

Nie widzę na forum wątku dotyczącego SB w wersji "ciężarowej", więc niniejszym zakładam - w celu wymiany doświadczeń posiadaczy związanych z tą nieszczęsną "kratką".

Na dobry początek dwa (a własciwie trzy) pytania w kwestii podłokietnika na tylnej kanapie, być może ktoś będzie znał odpowiedzi. Ponieważ ten wielki kawał drewna obity skajem potwornie działał mi na nerwy i zabierał mnóstwo miejsca z tyłu, korzystając z wolnego przedświątecznego dnia dokonałem jego samowykręcenia.

Pytanie nr 1 - orientuje się ktoś może czy i czym ryzykuję w przypadku ewentualnej kontroli drogowej?

Pytanie nr 2 i 3 - podłokietnik zamocowany był za pomocą 4 śrub, z czego dwie tylne siedziały w dziurach przewierconych na wylot w płycie podłogowej (w podłodze bagażnika, pod taką plastikową osłonką przed samymi siedzeniami). Po usunięciu śrub pozostały więc oczywiście dwie niefajne dziury z gołym metalem na krawędziach - czym (jakim preparatem) najlepiej będzie zabezpieczyć to przed korozją i jak cała sytuacja może się mieć do gwarancji antykorozyjnej? :|
 
 
spowiednik 
Forumowicz


Auto: Lancer SB Invite 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 84
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2009, 08:37   

chciałoby się zapytać, co takiego robisz na tylnej kanapie, że przeszkadzał ten podłokietnik (który zresztą chowa się w płaszczyźnie oparcia) ?? ;-)

edit: omg, dopiero na zdjęciu z postu poniżej, widać jaki to wulgarny kloc
_________________
Czy ciemno, czy jasno, jadę Miśkiem przez miasto
Ostatnio zmieniony przez spowiednik 29-12-2009, 12:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-12-2009, 09:15   

spowiednik napisał/a:
chciałoby się zapytać, co takiego robisz na tylnej kanapie, że przeszkadzał ten podłokietnik (który zresztą chowa się w płaszczyźnie oparcia) ?? ;-)

On pisze o podłokietniku pochodzenia ustawowego nie projektowego :) A ten pierwszy się nie chowa...
 
 
 
zene_k 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart MR Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Polska
Wysłany: 28-12-2009, 10:44   Re: Sportback z homologacją ciężarową

SkyLuke napisał/a:
Pytanie nr 1 - orientuje się ktoś może czy i czym ryzykuję w przypadku ewentualnej kontroli drogowej?


Ryzykujesz tym, że jak trafisz na upierdliwego policjanta, to może donieść na Ciebie do Urzędu Skarbowego, a ten każe Ci oddać VAT+najprawdopodobniej karne odsetki.
 
 
mitsugreg 
Forumowicz


Auto: Lancer Inst 1.8 cvt navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: legnickie
Wysłany: 28-12-2009, 11:38   

Myślę, że jest to mało prawdopodobne. Szczegóły tutaj:
http://www.vat.pl/kratka_...etacje_1493.php
A tak na marginesie to też mnie ten skajowy banan wkurza. Przy okazji pytanie - czy jego demontaż miał wpływ na stabilność samej kratki? Zawsze przecież można opuścić "na stałe" podłokietnik fabryczny, który uniemożliwia siedzenie 5-tej osobie - bo tylko o to chodzi.
 
 
SkyLuke 
Forumowicz

Auto: Lancer SB 1.8 Invite '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Warszawa/Rzeszów
Wysłany: 28-12-2009, 14:12   

Dzięki za link.

mitsugreg napisał/a:
Przy okazji pytanie - czy jego demontaż miał wpływ na stabilność samej kratki?


Nie, niczego takiego przynajmniej nie stwierdziłem. Mocowania kratki i tego ustrojstwa są wg mnie niezależne.
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2009, 14:50   

Ja nie rozumiem tej nadgorliwości w montażu podłokietników na stałe (podobnie jak wycinanie pasów na środkowym siedzeniu!!!)...
Szukałem w przepisach i nigdzie nie natrafiłem na żaden paragraf. Jak samochód jest zarejestrowany na 4 osoby (a nie 5), to wioząc 5-tą osobę popełniam takie samo wykroczenie, jak wioząc 6-tą osobę w 5-cio osobowym. A nikt nie montuje zabezpieczeń przed wzięciem na kolana 6-tej osoby :D
Ktoś ma jakiś przepis na ten podłokietnik?

Aha, i jeszcze jedna sprawa: czy rzeczywiście jak jest kratka, to półka nie "działa" normalnie? Tzn. np. nie podnosi się z klapą? Gdzieś mi ten problem się przewinął...
 
 
mitsugreg 
Forumowicz


Auto: Lancer Inst 1.8 cvt navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: legnickie
Wysłany: 28-12-2009, 15:33   

U mnie kratka nie przeszkadza w podnoszeniu półki - raczej podnosi się normalnie.
 
 
SkyLuke 
Forumowicz

Auto: Lancer SB 1.8 Invite '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: Warszawa/Rzeszów
Wysłany: 28-12-2009, 15:38   

Ja też kompletnie nie kumam idei tego podłokietnika.

Co do półki - u mnie to niestety prawda. Kratka zajmuje trochę miejsca, więc tylna półka musi być wciśnięta trochę "na sztywno". O ile przy otwieraniu bagażnika półka ciągnięta przez klapę jeszcze się podniesie, o tyle przy zamykaniu sama nie opadnie do prawidłowego położenia. W związku z tym trzeba ściągnąć te sznurki i podnosić/opuszczać półkę ręcznie. Żeby to zmienić (zgodnie z tym co powiedziało ASO, które montowało mi kratkę) trzebaby tę półkę trochę przyciąć, czego nie chciałem robić.

Jeżeli chodzi o pasy - u mnie (znów zgodnie z informacją od ASO) nie są wycięte, ale tylko upchnięte gdzieś pod siedzeniem. Więc można i tak. Pasy można wtedy ponoć bez problemu wyciągnąć i używać, chociaż empirycznie jeszcze tego nie badałem.
Ostatnio zmieniony przez SkyLuke 28-12-2009, 15:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
olosoft 
Mitsumaniak
02431/KMM


Auto: Sportback Instyle CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 223
Skąd: PL
Wysłany: 28-12-2009, 15:41   

Luk napisał/a:
Aha, i jeszcze jedna sprawa: czy rzeczywiście jak jest kratka, to półka nie "działa" normalnie? Tzn. np. nie podnosi się z klapą? Gdzieś mi ten problem się przewinął...


Półka działa "prawie" normalnie, tzn. czasami zdarza się, że wysunie się częściowo z zawiasu ale nie wpływa to na jej działanie.


Co do podłokietnika to u mnie pokryty jest on skórą (bo taką mam tapicerkę). Wykonany jest na prawdę przyzwoicie. Początkowo chciałem go od razu zdemontować ale z tyłu siedziałem tylko raz z ciekawości przez kilkanaście sekund i temat odpuściłem. Dodatkowo mam zdemontowany środkowy zagłówek (dostałem luzem, założyć go teraz nie można bo nie mieści się bez odchylenia oparcia) i schowaną pod osłoną klamrę od środkowego pasa. Kratka jest oczywiście do dna bagażnika, od wysokości oparcia do dołu pokryta jest wykładziną. Dodatkowo ma 2 "wąsy" mocujące, które wchodzą w nadwozie przez miejsca po klapkach umożliwiających dostęp do lamp. Da się z tym żyć choć wolałbym bez.
 
 
mitsugreg 
Forumowicz


Auto: Lancer Inst 1.8 cvt navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: legnickie
Wysłany: 28-12-2009, 16:35   

Tak, w miarę przyzwoicie. Ale niestety ze skóry naturalnej to on nie jest. Choć trzeba przyznać, że ze skórzaną tapicerką nie wygląda najgorzej - lecz generalnie szpeci. Takie jest moje zdanie.
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2009, 17:24   

A ja znalazłem takie zdjęcie:

http://img24.imageshack.us/img24/9417/shitztyu.jpg

Toż to masakra jakaś jest...
To było już na forum, a komentarz był taki:
"Zamówiłem SB z kratką. Chyba jako pierwszy w okolicy. Przedtem wysłali mi fotki montażu łącznie z tym szitem na środku. No ale Panowie mnie miło zaskoczyli w salonie - bo szitu nie zainstalowali - powiedzieli że i tak bym kazał wymontować więc sobie odpuścili"

Czyli można wymontować.
I jeszcze:

"Ta blokada wynika z przepisów podatkowych - miejsc tylko 4 + ładowność. Bez tego problem można mieć tylko jak policja zatrzyma z 4 pasażerów, a w dowodzie, że można przewozić tylko w sumie 4 osoby (z kierowcą). "

Czyli tym bardziej można wymontować.
To po jaką cholerę montują w salonie??? Może wypowie się ktoś od dilera? (Jackie?) :)
Naprawdę ciekawi mnie ten podłokietnik, zwłaszcza że montują również w innych markach...
 
 
Tercel 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2010, 13:11   

Ja zdemontowałem kratkę i podłokietnik. Poprzednim jeździłem bez kratki (sam demontowałem) i tylko jeden raz dociekliwy policjant udzielił mi "upomnienia", ale zaraz prostował, że to bzdura te kratki. Ale usłyszałem całą listę tych nieprzyjemnych konsekwencji samochodów z kratką łącznie z zakazem parkowania na chodniku (bo to ciężarowy) wjazdów, wyjazdów itp.. Na przejściach granicznych powinienem ustawiać się na pasach dla ciężarowych itp. a szczególnie uważać za granicą, bo w niektóre dni świąteczne jest zakaz poruszania się samochodów ciężarowych po drogach. Co do powiadamiania Urzędu Skarbowego przez Policję to przesada - nie ma tego w obowiązkach. Ale ... zmiana przeznaczenia samochodu z ciężarowego na inny może skutkować zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego i skierowania na przegląd techniczny (znowu uśmiech Policjanta). Generalnie gorzej i niebezpieczniej jest jeździć osobówka przerobioną na ciężarowy niż odwrotnie. Demontaż kratki czy podłokietnika nie wpływa znacząco na bezpieczeństwo w ruchu, a o to chyba chodzi najbardziej Policji, bo kto inny może kontrolować mi samochód ?
Pozdrawiam
 
 
macior 
Mitsumaniak


Auto: Lancer1.8cvt'10,Micra1.0cvt00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 276
Skąd: Kraków NH
Wysłany: 06-01-2010, 13:17   

Tercel napisał/a:
bo kto inny może kontrolować mi samochód

Inspekcja Tranportu Drogowego (ci są właśnie od ciężarówek głównie) i Straż Graniczna (a ci to ze skarbówką się lubią ustawowo) :twisted:
u nas na południu dużo "tego" szczególnie przy krajowej 4-ce
... czego oczywiście ani Tobie ani innym nie życzę 8)
_________________

 
 
plbarti 
Forumowicz


Auto: Sportback&Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 87
Skąd: biegun zimna
Wysłany: 06-01-2010, 17:51   

to może idąc za ciosem , będą wymagać prawa jazdy kategorii C , psychotestów i świadectwa kwalifikacji :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.