Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:00 |
[ I 2.0 ] Problem ze wspomaganiem. |
Autor |
Wiadomość |
bruno131313
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21-08-2013, 09:25 [ I 2.0 ] Problem ze wspomaganiem.
|
|
|
Witam! Chciałbym się dowiedzieć co jest powodem, że jak samochód ma małe obroty to ciężko kręci się kierownicą, gdy zwiększam obroty .ok 2000 kierownica chodzi lekko. Czy jest to problem ze starym płynem wspomagania, jeżeli tak to jak ten płyn wymienić?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 22-08-2013, 00:23
|
|
|
Zwykle do wspomagania leje się olej taki jak do automatycznych skrzyń biegów. Problemem może raczej być pompa wspomagania, albo ślizgający się pasek |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-08-2013, 09:25
|
|
|
W@sio napisał/a: | Zwykle do wspomagania leje się olej taki jak do automatycznych skrzyń biegów. |
A czemu polecasz lanie czegoś innego niż producent poleca? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 22-08-2013, 12:47
|
|
|
A poczas kręcenia wzrastają obroty silnika?
Jakbyś chciał wyjmować pompę wspomagania to odradzam robić to w domowym warsztacie, Problemem jest śruba do której dostęp jest przez dziurę w kółku pasowym, bardzo utrudniony dostęp, a jej odkręcanie i przykręcanie zapewnia niezapomniane chwile podczas przeklinania. |
|
|
|
 |
dinero47
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 2004 + LR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 35 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-08-2013, 14:30
|
|
|
wedlug manuala lejemy Atf dexron III / dexron II |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 22-08-2013, 16:38
|
|
|
dinero47 napisał/a: | wedlug manuala lejemy Atf dexron III / dexron II | Czyli to co się leje do większości skrzyni automagicznych. |
|
|
|
 |
bruno131313
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22-08-2013, 18:30
|
|
|
Podczas kręcenia kierownicą nie wzrastają obroty silnika, tylko jak wcisnę pedał gazu na 2000 to kierownica chodzi lekko, a jak są małe obroty to kierownica chodzi bardzo ciężko.
Jak wymienić płyn ze wspomagania we domowych warunkach?
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 23-08-2013, 00:38
|
|
|
bruno131313 napisał/a: | Podczas kręcenia kierownicą nie wzrastają obroty silnika, tylko jak wcisnę pedał gazu na 2000 to kierownica chodzi lekko, a jak są małe obroty to kierownica chodzi bardzo ciężko. | Obroty powinny wzrastać, ale niewiele, chyba do około 1000.
Co do płynu to trzeba zdjąć wąż pomiędzy zbiorniczkiem a pompą, odłączyć od strony zbiorniczka, podpiąć jakiś dłuższy wąż do pojemnika na olej. Zlać ile wyleci samo po zdjęciu węża, można opróżnić zbiorniczek a potem "delikatnie" zakręcić silnikiem tak żeby pompa przepchnęła resztę. Czas pracy silnika ograniczać minimum, żeby nie zatrzeć pompy.
Przy zalewaniu zalać do MAX, odpalić silnik i uzupełniać płyn jak będzie znikać. Można delikatnie poruszać kierownicą żeby powietrze uciekło z maglownicy. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 23-08-2013, 01:03
|
|
|
krzychu napisał/a: | W@sio napisał/a: | Zwykle do wspomagania leje się olej taki jak do automatycznych skrzyń biegów. |
A czemu polecasz lanie czegoś innego niż producent poleca? |
Czytaj ze zrozumieniem: - nie polecałem/zalecałem/proponowałem niczego w tym poście, tylko napisałem co zwykle jest zalecane lub lane do wspomagania (tak było w Nissanie i Hondzie, którymi dotychczas jeździłem.[/u] |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
marcin123
Forumowicz
Auto: outlander 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 73 Skąd: Leśnica
|
Wysłany: 21-02-2014, 17:50
|
|
|
z płynem trzeba uważać bo jeśli dolejesz nie taki jaki był (jest) może się układ rozszczelnić |
|
|
|
 |
|