Szarpanie i problem z połączeniem obd |
Autor |
Wiadomość |
Marcin314
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2019 Posty: 38 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-01-2021, 21:29 Szarpanie i problem z połączeniem obd
|
|
|
Cześć, mam problem z moim autem, szarpie podczas jazdy. Ponadto ma niestabilne wolne obroty najczęściej około 900 więc trochę za dużo czasem spadnie do 800 ale za chwilę podnoszą się znowu. Podejrzewam jakaś nieszczelnosc, chciałem podejrzec korekty ale nie mogę ich odczytać. Mam wpięty sterownik LPG w OBD, elm327 łączy się z autem ale tylko na zapłonie, jak odpalę silnik nie pokazuje parametrów pracy. Zapewne dlatego że pierwszeństwo ma sterownik lpg. Oczywiście łączę się na wyłączonej centralce gazu. Czy wiecie jak to obejść? To szarpanie jest bardzo wkurzające i chce to wyeliminować |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 03-01-2021, 08:46
|
|
|
Po pierwsze źle odczytujesz obroty bo do pierwszego 1000rpm kreseczki są wyskalowane co 330rpm więc odczyt po wskazówce jest mylny. Trzeba się połączyć żeby prawidłowo podejrzeć. Outlander ma prawidłowe obroty 850 na ciepłym.
Po drugie jeżeli łaczy się na zapłonie to musi też na odpalonym. Spróbuj jeszcze raz, po odpaleniu połączenie chwilowo się resetuje trzeba od nowa. Jeżeli się nie da to spróbuj inny interfejs ( teraz na zimnie ciężko bluetooth łapie, czasem pomaga ogrzanie ELMa) lub połącz się poprzez kostkę LPG interfejsem gazowym. Tez wszystko podejrzysz.
Jeżeli odczytasz parametry to wrzucaj tu, pomyślimy co go boli. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Marcin314
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2019 Posty: 38 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-01-2021, 10:25
|
|
|
Właśnie to jest tak że na zapłonie pokazuje napięcie akumulatora, pozycje przepustnicy i inne rzeczy, a jak odpalę silnik to tylko napięcie aku jest odświeżane a inne dane są zamrożone (aplikacja piston, w torque nie pokazywało nic). Spróbuję dzisiaj jeszcze pokombinować, jak się uda zczytać dane odrazu się nimi podzielę |
|
|
|
 |
Fighter001
Forumowicz
Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lip 2017 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-01-2021, 16:32
|
|
|
Jeżeli LPG masz podpięty pod obd, nie połączysz się niczym innym. Użyj programu do LPG albo najpierw odłącz gaz z obd. Na ogół gazownik wpina go przed wtyczką obd. |
|
|
|
 |
Marcin314
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2019 Posty: 38 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-01-2021, 19:48
|
|
|
Właśnie dziś siedziałem nad tym z 20 minut, kilkanaście razy próbowałem i niby jest połączenie z ECU ale nie pokazuje żadnych parametrów pracy na odpalonym a czy można odpiąć bezpiecznik od lpg? Może wtedy da radę się połączyć tylko nie wiem czy to nie będzie miało wpływu na ustawienia instalacji po ponownym podłączeniu czy coś się tam nie poprzestawia? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-01-2021, 20:42
|
|
|
Właśnie wyjęcie bezpiecznika to najprostszy sposób Żadnego wpływu to nie będzie miało. W niektórych sterownikach LPG połączenie z OBD wyłącza się poprzez długie przytrzymanie przełącznika w centralce. Poczytaj instrukcję od swojego gazu to na pewno znajdziesz jak to wyłączyć. |
|
|
|
 |
Marcin314
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2019 Posty: 38 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-01-2021, 15:59
|
|
|
Udało się połączyć bez problemu po odpięciu bezpiecznika od LPG a parametry na ciepłym silniku na biegu jałowym są następujące:
LTFT 12.5
STFT w okolicach 0, czyli chyba okej
Sonda pracuje sobie normalnie w zakresie od 0 do 1 V.
Biorąc pod uwagę powyższe wskazania raczej lewego powietrza nie łapie?
Szarpanie objawia się tak że podczas jazdy czasem go zdławi na sekundę, dwie, czasem tak mocno że cały samochód nurkuje do przodu, a czasami jest to ledwie odczuwalne. Jest to nieregularne bo bywa tak że przez tydzień jest spokój a innym razem szarpnie parę razy jednego dnia. Świece wymienione parę miesięcy temu, oczywiście NGK IGR7AG Made in Japan. Jak myślicie co to może być? Cewka, kable, czujnik przepustnicy? |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 09-01-2021, 17:36
|
|
|
Bardziej interesowało mnie co się dzieje i jakie parametry są w momencie gdy auto szarpie. STFT super, jednakże zastanawiam się skąd tak duży LTFT? Taka korekta jest gdy stft osiąga górny próg czyli +25. Może jest tak że raz na jakiś czas auto łapie czkawkę i nieszczelność. Stąd zapamiętana wysoka korekta ltft.
Kolejna sprawa to MAF. Sprawdź parametry przepływki na jałowym i przy pełnym obciążeniu na 4 biegu. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Marcin314
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2019 Posty: 38 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-01-2021, 18:33
|
|
|
Będzie ciężko wychwycić jakie parametry są kiedy szarpie bo jest to niereguralne mocno a ponadto wydaje mi się że zdarza się głównie na lpg. Instalacja jest wystrojona z AFR przez gazownika polecanego tutaj na forum i on sam mówił że lpg jest okej. Sugerował że to wina cewki lub kabli. Co do MAF to na jałowym pokazuje 3.5. Jutro sprawdzę jak to wygląda pod obciążeniem na 4 biegu. Co myślisz o tym że układ zapłonowy nie domaga? Lpg ma większe wymagania względem niego stąd może te objawy dają znać o sobie podczas jazdy na gazie. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 09-01-2021, 19:05
|
|
|
Jeżeli objawy występują na LPG to nie szukaj winy w zapłonie. Musisz być pewny bo to pomoże w diagnostyce. Jezdziłem na wypalonych świecach z przebiegiem 150.000km i na lpg nie szarpało. Upewnij się czy tylko lpg kuleje. No i podrzuć jakie masz komponenty instalacji. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Marcin314
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2019 Posty: 38 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-01-2021, 00:34
|
|
|
Instalacja wygląda następująco:
Reduktor AC R01
Wtryski AC W02
Sterownik STAG 4 Qbox PLUS
Instalacja ma lekko ponad rok, nie czuję żadnej różnicy między gazem a benzyna, przyspiesza tak samo, leci na gazie do czerownego pola bez zająknięcia, więc komponenty myślę, że dają radę.
Apropo szarpania to zauważyłem też, że jadąc na gazie np na 4 biegu 40 km/h wcisnę szybko gaz do podłogi to jest pojedyncze szarpniecie i dalej przyspiesza równo. Na benzynie tego nie ma. Znajomy mówił mi że może być to właśnie objaw zużycia układu zaplonowego, ale ja się średnio znam na mechanice więc tylko piszę tutaj swoje przemyślenia
[ Dodano: 10-01-2021, 13:59 ]
Dobra dzisiaj trochę potestowalem i dowiedziałem się 3 rzeczy:
1. MAF na 4 biegu na pełnym bucie idzie do 160-170 g, czyli za mało, powinno być koło 400? Próbowałem kilka razy cisnalem od 60 do 140 i więcej jak 170g nie było. Walnięta przeplywka?
2. Szarpanie występuje również na PB jak dziś trochę pojeździłem to szarpnęło 2 razy, delikatniej niż to się dzieje na LPG ale jednak.
3.ECU pokazuje temperaturę płynu chłodniczego 82-83 stopnie. Cały układ chłodzenia w zasadzenie jest nowy (termostat, pompa wody, chłodnica) z wyjątkiem czujnika temperatury, którego koniec końców nie wymieniłem
Jakie wnioski można wyciągnąć z tego wszystkiego? |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 10-01-2021, 19:05
|
|
|
Wniosek jest taki: szukamy gdzie indziej. Wszystko w normie. Mój po czipsie potrafi podać pod 230g a u Ciebie norma.
To teraz kolejny test. 5 bieg, 2000 rpm i pełny but. Jak szarpnie to pisz. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Marcin314
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2019 Posty: 38 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-01-2021, 22:23
|
|
|
A więc taki test robiłem już wielokrotnie i jest takie pojedyncze szarpniecie i dalej leci płynnie. Dzieje się tak na LPG bo na nim jeżdżę cały czas praktycznie ale dziś jak jeździlem na PB to też czułem takie szarpniecie w momencie jak dodawałem gazu jednak było ono zdecydowanie słabsze niż to na gazie.
A z tą temperatura płynu? Za mało pokazuje chyba trochę? |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 11-01-2021, 08:51
|
|
|
No kurdesz nie znajduje winy w tym Outlanderze, wszystko tak jak u mnie. A przy termostacie grzebałeś i może dlatego bo seryjny jest bodajże na 85 ustawiony. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Marcin314
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2019 Posty: 38 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-01-2021, 10:26
|
|
|
Termostat zmieniałem bo niedogrzewal się ale szarpanie było już wcześniej, tylko on ma tak że np długo potrafi nie szarpać aż można zapomnieć prawie o tym a potem nagle szarpie codziennie. Teraz trzyma temperaturę tuż przed 4 kreska na wskaźniku ale czasami jak np jadę z górki to trochę spada o pół kreski, ale rzadko. Najdłuższy epizod bez szarpania trwał jakieś 1000 km i nastąpił po tym jak wyczyściłem przepustnice bo była brudna nieziemsko i czasem trochę przygasał. No ale nie widzę związku między szarpaniem a przepustnica zabardzo |
|
|
|
 |
|