Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
hałas i stukanie po wymianie rozrządu (scalony)
Autor Wiadomość
kozioł
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2007, 11:28   hałas i stukanie po wymianie rozrządu (scalony)

Witam ,

wymieniłem rozrząd w swoim autku(pasek i napinacz) , przy okazji jeszcze łącznik stabilizatora i dwa dolne swożnie wahacza , no i przy okazji jeszcze mechanik zrobił mi zacisk hamulca z tyłu co mi się zacinał.


Po wyjeżdzie okazało się ze autko dostało kopa , jakiego jeszcze nie miało (może przez zacisk który hamował auto). Ale powstał inny problem , otóż wydaje mi się że auto zaczęło za głośno pracować i to znacznie. Zwłaszcza od 2500 obr. , na wolnych jest ok. Wcześniej wydawało mi sie że nie było takiego hałasu. Czy mechanik mógł coś nabroić w moim autku?.


dzieki za rady
Ostatnio zmieniony przez Chooper 01-02-2007, 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-01-2007, 19:06   

może przypadkiem obruszał zardzewiały wydech, i sie rude firanki posypały
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-01-2007, 20:23   

ew. przestawiony rozrzad i bardziej przyspieszony zaplon = lepszy kop i dziwne dzwieki silnika (nie zawsze)
 
 
MichalM
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 21:24   

A może wcześniej był rozregulowany zapłon a teraz jest dobrze i po prostu masz normalną moc. Ciesz się jazdą choć wiem, że hałas potrafi pomóc odkochać się w samochodzie.
Ja tak miałem po pierwszej wymianie rozrządu. Sprawdzałem ustawienie zapłonu 2x w różnych serwisach, odczyty kompa itd i w końcu ktoś mi powiedział, że może silnik sie źle ułożył i drgania przenoszą się na budę. Poziom hałasu spadł do akceptowalnego poziomu po 20 kkm, masz więc jeszcze trochę czasu.
Po kolejnej wymianie rozrządu zjawisko nie wystąpiło z czego się niezmiernie cieszę :D
Nie znam się na tym, ale wyczytałem w SM że poduchy powinno się zaciskać na opuszczonym silniku.
 
 
Piotr Góralski
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2007, 07:19   

A czy nie jest możliwe , że np. mechanik za mocno naciągnął pasek, lub sam pasek z powodu jakiejś wady albo dlatego że "ten typ tak ma" hałasuje ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-01-2007, 08:43   

Piotr Góralski - wszystko jest mozliwe. Jak mawial Tomek Michalak (mechanik klubowy) - "nie wymyslisz, co ludzie wymysla - nawet kask na druga strone zaloza..."
 
 
smyko1
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 10:11   Po wymianie rozrządu coś tłucze???

Witam ze dwa dni temu wymieniłem rozrząd i obydwa paski wielorowkowe. Teraz słysze metaliczne dzwieki(takie jakby stukanie) jak silnik ma około 3000obr. Silnik ma chyba taką samoą moc. Niewiem co sie mogło stać? Na małych obrotach i powyrzej 3tyś nie słychać. Jak ktoś sie spotkał z takim problemem to prosze o sugestie.
Carisma 1.8 16vSOHC 97r
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-01-2007, 11:43   

wsadź kogoś do auta niech trzyma na gazie na 3000 obr, a sam wsadź głowe pod maskę i nasłuchuj gdzie dokładnie stuka i spróbuj zlokalizować to miejsce.

BTW...tylko paski wymieniałeś ?
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
smyko1
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2007, 20:02   

Piotr Góralski napisał/a:
A czy nie jest możliwe , że np. mechanik za mocno naciągnął pasek, lub sam pasek z powodu jakiejś wady albo dlatego że "ten typ tak ma" hałasuje ?

Nie wiem czy to może być to, ale podobno rolka napinająca od paska wielorowkowego (ta na sprężarką klimy )jest troche rozwalona. Może ona wpada w rezonans jakiś i stuka? Co o tym myślicie i gdzie taką rolke dostać?
 
 
smyko1
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2007, 20:45   

Chooper napisał/a:
wsadź kogoś do auta niech trzyma na gazie na 3000 obr, a sam wsadź głowe pod maskę i nasłuchuj gdzie dokładnie stuka i spróbuj zlokalizować to miejsce.

BTW...tylko paski wymieniałeś ?

Nie wiem czy to może być to, ale podobno rolka napinająca od paska wielorowkowego (ta na sprężarką klimy )jest troche rozwalona. Może ona wpada w rezonans jakiś i stuka? Co o tym myślicie i gdzie taką rolke dostać?
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-01-2007, 21:02   

czyli po wymianie rozrządu zmienił się naciąg paska, i tym samym wykonczył rolkę.

Najkorzystnij chyba dostaniesz u Japaneze (dane kontaktowe znajdziesz sobie na forum)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Piotr Góralski
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2007, 08:28   

Bardzo możliwe, że nowe paski wielorowkowe świeżo naciągnięte dają większą siłę na koła współpracujące niż stare, rozluźnione paski. W ten sposób obnażają się wszelkie nadmierne zużycia łożysk kół i rolek współpracujących z paskami, które przy słabiej naciągniętym starym pasku byłu niedostrzegalne (niesłyszalne). Kojarzę, że czytałem o tym już w innym poście, była tam rada, żeby przy zdjętych paskach kręcić kolejnymi kołami. Uszkodzenie łożyska powinno być słyszalne, ale mnie się wydaje, że raczej będzie to skuteczne przy całkowitym "padnięciu" łożyska. Przy wstępnych objawach zużycia może lepiej próbować zdiagnozować miejsce słuchem lub np. luzując pasek wielorowkowy, tak aby odciążyć koła pasowe, co przy niesprawnym łożysku może dać efekt "wyciszenia".
 
 
smyko1
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2007, 10:09   

Chooper napisał/a:
czyli po wymianie rozrządu zmienił się naciąg paska, i tym samym wykonczył rolkę.

Najkorzystnij chyba dostaniesz u Japaneze (dane kontaktowe znajdziesz sobie na forum)

A nie wiesz czy lepiej zadzwonić, czy emila napisać, czy on wysyła za pobraniem?
 
 
smyko1
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2007, 10:12   

Oki dzieki za rade, jak zmieniłem naciąg paska to dzwoni przy 2.5tyś obr, a wcześniej dzwoniło na 3tyś. to chyba ta rolka napinacza
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-02-2007, 16:16   

DZWONIĆ DZWONIĆ DZWONIĆ i nie wysyła za pobraniem. ;)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.