 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Silniki benzynowe bez turbo, kompresorów w Polsce |
Autor |
Wiadomość |
pancure
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 38 Skąd: Radzionków
|
Wysłany: 19-02-2014, 12:55 Silniki benzynowe bez turbo, kompresorów w Polsce
|
|
|
Witam wszystkich
Obserwując rynek samochodów nowych w Polsce, dochodzę do wniosku, że zostało już mało marek gdzie można sobie kupić silnik benzynowy bez turbodoładowania.
Moje pytanie brzmi do was:
Ile zostało marek w Polsce, gdzie można sobie kupić benzynę bez doładowania? (chodzi mi o segment C)
- Mitsubishi Lancer
- Honda Civic
- Mazda 3
- Toyota Corolla
- Suzuki SX4
- Hyundai i30
- Kia cee'd
I jaki z tego wniosek jest? Na razie można zauważyć, że Japończycy i Koreańczycy jeszcze zostają przy swoim, to znaczy nie widać, aby zaczęli montować silniki turbodoładowane z pojemnościami rzędu 1.0 czy 1.2 |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-02-2014, 23:53
|
|
|
I bardzo dobrze, turbo ma się kojarzyć z mocą i sportowymi osiągami (oprócz turbofrytek), a nie wysilonymi silniczkami 1.0..:) Brawo Japonia i Korea |
_________________
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-02-2014, 09:52
|
|
|
A ja nie mam nic przeciwko turbobenzynowym silnikom - nawet jestem za!
Mniejsze spalanie przy tych samych osiągach, kosztem zmniejszonej żywotności silnika..
PS A jak kupujecie komputer, to chcecie mieć najmocniejszego.. czy najbardziej żywotnego? |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 20-02-2014, 10:02
|
|
|
Cytat: |
A ja nie mam nic przeciwko turbobenzynowym silnikom - nawet jestem za!
Mniejsze spalanie przy tych samych osiągach, kosztem zmniejszonej żywotności silnika..
PS A jak kupujecie komputer, to chcecie mieć najmocniejszego.. czy najbardziej żywotnego? |
Pomyśl jednak, iż wiąże się to z faktem, że na rynku wtórnym nie będzie już starszych używanych aut. Będą 5-6 letnie trupy do naprawy silnika za masę pieniędzy. O ile nie zardzewieją do tego czasu. Dla tych, którzy mają zasoby do wymiany aut na nowe to może nie ma znaczenia, ale dla uboższej części społeczeństwa to będzie gwóźdź do trumny. Będzie jak na Kubie. Koncerny motoryzacyjne jeżeli o cokolwiek dbają to na pewno nie o klienta a o własny budżet. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-02-2014, 10:29
|
|
|
Coś w tym jest - ale nikt nie boi się kupować używanego turbodiesla (który przecież jest z turbiną..) - fakt, że nie jest "downsizowany", ale przecież 200KM z 2.0 to nie jest standardowa moc.
U nas Lancer ma 143KM z 1.8.
Turbokosiarki mają 105KM z 1.2 lub
122KM z 1.2/1.4. Myślę, że nie są dużo bardziej wysilone jak diesle (które wiele osób kupuje i chipuje i mają np. 150-190KM z 1.9).
Jeżeli w Polsce średni przebieg to 13kkm, to nawet jak silnik ma żywotność (bez remontu) 200-300kkm, to i tak będzie można kupować z rynku wtórnego. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-02-2014, 10:55
|
|
|
tomek84 napisał/a: | ja bym się dał kupić jakiegokolwiek diesla, tym bardziej używanego |
Ty i ja tak, ale sporo ludzi kupuje diesle używki.
tomek84 napisał/a: | ale są i silniki bardziej wyżyłowane
np. VW, 265 KM z 2.0 |
Diesle tak samo.
tomek84 napisał/a: | skąd te dane?
jak ktoś jeździ wkoło komina, to może i 13 tyś |
z GUS z 2011 lub 2012 r.
tomek84 napisał/a: | problem w tym, że żywotność silników o jakich się tutaj pisze nie będzie oscylować w koło 200-300 tyś, a wkoło 100 tyś |
Skąd te dane ? |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 20-02-2014, 11:02
|
|
|
RalfPi napisał/a: |
Ty i ja tak, ale sporo ludzi kupuje diesle używki. |
no to nie pisz, że nikt
jesteś naukowcem, więc wiesz, że jak napiszesz w hipotezie "nikt", albo "każdy", a ja znajdę chociaż jednen wyjątek, to obalam twoją teorię w sekundę
RalfPi napisał/a: |
Skąd te dane ? |
z głowy
[ Dodano: 20-02-2014, 11:12 ]
RalfPi napisał/a: |
z GUS z 2011 lub 2012 r. |
to jest średnia
po pierwsze GUS ma swoje praktyki co do wyliczania przeróżnych średnich, które niekoniecznie oddają rzeczywistość
po drugie jest taki żart na temat średniej, że jak ja jem ryż, a mój szef mielone, to średnio razem jemy gołąbki
i oczywiście jest masa ludzi i aut, które nie kręcą rocznie przebiegu nawet 10 tyś (sam mam/miałem takie auta), ale jak patrzę to znajomych, to nikt nie kupuje nowego auta, żeby kręcić 5 tyś rocznie
jak ktoś kupuje auto z salonu, to robi spokojnie 25-30 tyś, |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-02-2014, 11:58
|
|
|
jest jeszcze mediana (czyli ten taki ludek po środku), on chyba jeździ 17kkm?
nie pamiętam wszystkich danych:)
Co do zdania "jakoś nikt" pełna zgoda (człowiek czasami nie zwraca uwagi na niektóre rzeczy... także dzięki za pozytywną krytykę ).
A co do silników bez turbo to jest pełno propozycji na rynku, w różnych markach i w różnych klasach.
Np. Jeep - 4.0 230KM ? BMW, FIAT (bez multi i air-jet'ów) i pojazdy używane |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-02-2014, 12:42
|
|
|
No ale prawda jest taka, że wszystko zmierza ku temu, żeby po tych 7-10 latach i 200-250 tys oddać auto na złom.
- Zależy na tym samym koncernom - większa sprzedaż
- Zależy na tym też ekologom ponieważ samochody są produkowane według coraz bardziej wyżyłowanych norm, a stare samochody nadal trują po staremu.... Więc czym większa rotacja tym czystszy ogół.
- No i samochody są coraz bardziej bezpieczne na czym powinno wszystkich zależeć nie tylko zmotoryzowanym bo także bezpieczeństwo pieszych się poprawia.
Nie mówię, że mi się podobają te podpunkty w szczególności pierwszy. Ale ogólnie to wszystko ku temu zmierza (żeby złomować auta 7-10 letnie) i nie bardzo mamy się temu jak sprzeciwić. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 20-02-2014, 12:47
|
|
|
tomek84 napisał/a: | problem w tym, że żywotność silników o jakich się tutaj pisze nie będzie oscylować w koło 200-300 tyś, a wkoło 100 tyś |
Gdzieś słyszałem, że średnia obliczeniowa, to 150 tys kilometrów.
Problem też w tym, że turbo kiedyś i turbo dziś to różne turbo. Ewoliucyjnie duzo bardziej wydajne ale wytrzymałościowo obliczone do granicy użytkowania do 5 lat lub 150 tys kilometrów góra. EVO z turbo i np Nissan Note 1,2 z turbo to zupełnie inna bajka. Tak samo jest z turbodieslami. Niestety. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 20-02-2014, 12:53
|
|
|
krzychu napisał/a: | - No i samochody są coraz bardziej bezpieczne na czym powinno wszystkich zależeć nie tylko zmotoryzowanym bo także bezpieczeństwo pieszych się poprawia. |
Akurat to nie zależy od rodzaju silnika.
krzychu napisał/a: | Nie mówię, że mi się podobają te podpunkty w szczególności pierwszy. Ale ogólnie to wszystko ku temu zmierza (żeby złomować auta 7-10 letnie) i nie bardzo mamy się temu jak sprzeciwić. |
Trend jest taki, jak w sprzęcie komputerowym. Tylko o ile stać Cię na wymianę komputera czy sprzętu AGD/RTV co parę lat, tak w autach producenci mogą wpaść w wykopany przez siebie dół... Nie będzie nas stać na nowe auta a starych nie będzie... |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 20-02-2014, 12:55
|
|
|
mjsystem napisał/a: |
Gdzieś słyszałem, że średnia obliczeniowa, to 150 tys kilometrów.
Problem też w tym, że turbo kiedyś i turbo dziś to różne turbo. Ewoliucyjnie duzo bardziej wydajne ale wytrzymałościowo obliczone do granicy użytkowania do 5 lat lub 150 tys kilometrów góra. EVO z turbo i np Nissan Note 1,2 z turbo to zupełnie inna bajka. Tak samo jest z turbodieslami. Niestety. |
pisałem już chyba na forum, że obecnie techniki symulacyjne poszły tak mocno do przodu, że koncerny są w stanie z dużą dokładnością planować wytrzymałość komponentów
mam kolegę w fimie, która symuluje takie modele (odlewy), m.in. bloki silników dla Forda
dostają model (witrualne) do symulacji i testują, jak wyniki są zbyt optymistyczne, to kolejny raz dostają ten sam silnik, ale już skrojony o kilka mm materiału
dla koncerny zysk dwukrotny - mniej materiału zużyte do produkcji, część wytrzymuje +/- tyle ile gwarancja trwa, a potem sprzedaje się nową
[ Dodano: 20-02-2014, 12:56 ]
mjsystem napisał/a: | a starych nie będzie... |
trzeba za wczasu nakupić kilka poczciwych Galantów, będzie na przeczekanie, aż zaczną znowu produkować Samochody przez duże "S" |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 20-02-2014, 12:58
|
|
|
tomek84 napisał/a: | dla koncerny zysk dwukrotny - mniej materiału zużyte do produkcji, część wytrzymuje +/- tyle ile gwarancja trwa, a potem sprzedaje się nową |
Właśnie to stało się z nowym Golfem. Nagła zmiana modelu i w ofercie produkt obliczony na 5 lat lub 150 tys. km. Smutna prawda...
[ Dodano: 20-02-2014, 13:01 ]
tomek84 napisał/a: | trzeba za wczasu nakupić kilka poczciwych Galantów, będzie na przeczekanie, aż zaczną znowu produkować Samochody przez duże "S" |
Boję się, że panowie ekolodzy mają coraz więcej do powiedzenia. A tak chcieliśmy EU |
|
|
|
 |
|
|