Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Klimatyzacja jak ją włączyć poniżej +5 stopni
Autor Wiadomość
Adam1971 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 65
Skąd: Kielce
Wysłany: 19-11-2013, 20:59   [Carisma] Klimatyzacja jak ją włączyć poniżej +5 stopni

Czy da się oszukać klimatyzację żeby można ją było włączyć poniżej +5 stopni.

Miałem kiedyś w innym samochodzie klimatyzację która działała cały czas. Nie miała tego ograniczenia włączenia. Było to bardzo przydatne do odparowania szyb przy temperaturze poniżej +5 stopni.
Carisma II 1,8 gdi
Ostatnio zmieniony przez glina 15-05-2014, 12:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 19-11-2013, 21:43   

Mam Cari I, też GDI i u mnie klima działa od razu, nawet przy -25 stopni. Albo masz coś nie tak z klimą, albo może po lifcie coś się zmieniło... Niech się wypowie ktoś z GDI po lifcie :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-11-2013, 21:49   

Na obiegu wewnętrznym po rozgrzaniu auta powinna działać bo temperatura w kabinie będzie większa niż 5 stopni ale jak włączymy obieg zewnętrzny, to możliwe, że się nie włączy jak temperatura będzie poniżej temperatury załączenia klimy.
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 19-11-2013, 22:52   

u mnie się załączała bez względu na temperaturę czy - 20 lub +30 oraz na obu obiegach powietrza miałem GDI 98r
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
Adam1971 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 65
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-11-2013, 08:27   

Który czujnik odpowiada za uruchomienie sprężarki ten w kabinie czy przy chłodnicy. Może by się udało go jakoś oszukać.

Przydało by się żeby klima chodziła bez ograniczeń temperatury na zewnątrz chociaż od 0 w górę bo przy niższych by chyba sprężarka zamarzła. Chodzi o zaparowane szyby.

radek8622
Czy na pewno włącza ci się sprężarka przy niskich temperaturach, czy tylko same wiatraki. Bo u mnie same wiatraki tylko, a sprężarka nie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-11-2013, 08:39   

Za załączanie związane z temperaturą na pewno odpowiada ten w kabinie, nawet jest na forum temat o oszukiwaniu tego czujnika jak klima wyłącza się przy zbyt wysokiej temperaturze. Jeśli działa on dobrze i go oszukasz to najprawdopodobniej zamarznie parownik czyli ta mała chłodniczka która jest za schowkiem.
 
 
Adam1971 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 65
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-11-2013, 08:51   

Miałem temprę, tipo i tam poniżej zera się uruchamiała klima i ładnie odparowywały szyby i nic nie zamarzało dlatego się zastanawiam czy jest możliwe żeby w cari tak było.
 
 
lehu 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI (przed lift)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 20-11-2013, 19:43   

Jeśli na climatronicu masz ikonę śnieżki, to klima działa, możesz ją wyłączyć guzikiem ECO. Zerknij sobie do instrukcji, jest tam wyraźnie napisane.

* - skuteczne usuwanie wilgoci.

Jak nie działa, to nie jest kwestia ustawień, a usterki.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-11-2013, 09:45   

Zgadza się jeżeli śnieżka znika i zostaje tylko napis ECO, a przełączanie klawiszem ECO nie podświetla śnieżki, znaczy że klima się wyłączyła. Czy przypadkiem nie jest odpowiedzialny za wyłączenie czujnik umieszczony przed chłodnicą? Podaje on temperaturę zewnętrzną. Nie zmienia to faktu, że nie ma co ryzykować rozwalenia klimy wskutek zamarznięcia.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
lehu 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI (przed lift)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 13
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 21-11-2013, 22:13   

Teraz tego nie potwierdzę, ale kojarzę, że klima działa nawet w bardzo niskich temperaturach i jest to wyczuwalne wilgotnością powietrza, co szczególnie udziela się w dłuższych trasach. Jest ono bardzo suche, nieraz przestawiałem na ECO, żeby wpuścić trochę "rześkiego powietrza"
A co do zamarznięcia, przecież w stojącym na powietrzu samochodzie, klima też mogła by zamarznąć. A czy w zamrażarkach, czynnik chłodzący zamarza? (głośno myślę :) )
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-11-2013, 10:00   

To jest zabezpieczenie przed oblodzeniem parownika, który w niskiej temperaturze mógłby się uszkodzić.

lehu napisał/a:
...A co do zamarznięcia, przecież w stojącym na powietrzu samochodzie, klima też mogła by zamarznąć. A czy w zamrażarkach, czynnik chłodzący zamarza? (głośno myślę :) )


Stojący na powietrzu samochód z wyłączoną klimą nie ma sprężonego czynnika chłodzącego. Czynnik jest sprężany podczas pracy klimatyzacji, sprężarką. Przy rozprężaniu schładza parownik, jednocześnie odbierając ciepło z samochodu. Jeżeli temperatura jest niższa niż 5 stopni Celsjusza, parownik może zamarznąć a lód może rozwalić delikatne blaszki parownika, a nawet uszkodzić rurkę z czynnikiem powodując jego wyciek. Można się zimą włączyć klimę pod warunkiem, że rozgrzeje się najpierw wnętrze pojazdu, wtedy parownik nie zamarznie.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
KOFI2002 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Łańcut
Wysłany: 24-02-2014, 18:37   

Panowie podepnę się pod temat klimatyzacji.
Pacjent to Cari 1.6 103km 2002r. Klima manualna po włączeniu sprężarka pracuje, wiatraki się kręcą z kratek leci chłodek, ale... wszystko pracuje cyklicznie,tj. sprężarka i wiatraki włączają się co jakiś czas, po pewnym momencie sprężarka nadal pracuje cyklicznie natomiast wentylatory jak by się zawieszały bo pracują non sto. Dodam, że po wyłączeniu klimatyzacji ustaje praca sprężarki jednak wentylatory nadal pracują i wyłączają się dopiero po wyłączeniu silnika. Do tej pory nie miałem takich problemów w żadnej Cari a miałem model 1,6 100km z 97' (manualna klima) jak również ojciec ma cari z 1999 1,8 GDI (manualna klima) i tam też nie występuje ten problem.
Próbowałem wymienić przekaźniki ale nic to nie pomogło.
Może ktoś na forum ma ten model Cari i mógłby sprawdzić czy to zachowanie jest mormalne.
Ewentualnie czekam na podpowiedzi gdzie rozkręcać co wymieniać...Pozdrawiam
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 24-02-2014, 19:06   

Jeśli w lecie dobijałeś czynnika do klimy, bo była za mało skuteczna to teraz masz go za dużo i stąd problemy. Wiele samochodów po zeszłorocznym upalnym lecie ma te problemy. Kompresor klimy włacza się nawet w środku zimy i nawet gdy klima jest wyłaczona ponieważ czujnik w układzie wykrywa zbyt duże ciśnienie czynnika i "miesza" go.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
KOFI2002 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Łańcut
Wysłany: 24-02-2014, 19:21   

tyle tylko, że to nie kompresor szwankuje (on pracuje cyklicznie) tylko wentylatory szaleją, które po kilku cyklach w końcu się nie wyłączają, ciągle pracują. Ten samochód mam od 1,5 roku i przy klimie nic nie grzebałem (chłodzi bardzo dobrze).
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 25-02-2014, 07:40   

To normalne w sytuacji zbyt dużego ciśnienia. Wentylatory próbują oddać energię z czynnika.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.