Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:58
wymiana oleju w 2.0 benzyna
Autor Wiadomość
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 18-08-2014, 15:00   wymiana oleju w 2.0 benzyna

niestety nie wiem jaki tam byl zalany a wypada zmienic profilaktycznie, co lejecie?
w aso zaproponowali 5W40 Castrola.
Ile dokladnie wchodzi, 5litrow?
_________________

 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-08-2014, 15:13   

Do 1,8 w Carismie wchodzi 3,8 litra. Ale pisząc w tytule tematu "2,0 benzyna" to nie wiem, co masz na myśli...
Sam w Cari mam wlanego Castrola 5W40, i nie narzekam. Z tym, że nie jest to prawdziwy olej syntetyczny, a tylko hydrokrakowany. Różnica niewielka niby, ale jest.
Jeśli chcesz mieć prawdziwy Castrolowski syntetyk, to musisz wlać 0W30 lub 0W40.
IMHO najlepiej kupić bańkę 4 litry + 1 litr. Jest w razie czego na ewentualne dolewki.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 18-08-2014, 15:15   

eee noo wpisalem w dziale Outlander- wiec wydawalo mi sie, ze wiadomo czego tyczy silnik 2.0:)

Zatem- chodzi o O1 2.0 benzyna
_________________

 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-08-2014, 15:22   

Patrzyłem, jakie auto masz w opisie :P
Co do ilości oleju, to w manualu możesz sprawdzić.
Ale uwagi dotyczące Castrola się nie zmieniają (no, może oprócz ilości oleju, którą trzeba kupić) :)

Manuale
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58414
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33519
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
maro55 
Nowy Forumowicz

Auto: Póki co jeszcze nie misiek
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 11
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-08-2014, 22:11   

Do Castrola podchodził bym z pewną rezerwą. Różnie o nim mówią, choć gdzie gdzie jest prawda, kto to wie. Ale po co ryzykować.
Proponowałbym Ci Motula, w przypadku 2.0 benzyny, to chyba najsensowniejszy byłby 8100 Eco-clean 0W30, pełny syntetyk na pewno dobrej jakości. Ja na Motulu jeżdżę już od czterech zmian, wprawdzie nie benzyną tylko dieslem i nie Miśkiem, a niemcem, ale sprawuje się bardzo dobrze. Mimo dość słusznego przebiegu, oleju nie bierze i co ważne nic złego się nie dzieje.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-08-2014, 22:15   

Nie lej 0W30. 5W30 spełniający lub przewyższający normę Mitsu. Dowolnej marki byle nie Castrol.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 03-09-2014, 12:20   

odswiezam temat: jaka jest roznica miedzy syntetykiem hydro crackowanym a syntetykiem? ten pierwszy nie jest sytnetykiem w sumie.. np mobil 5w40 (jest HC) podobnie Total Quartz 9000, Gulf Formula G i pare innych.

Zatem jaki jest prawdziwy syntetyk?:)
Mobil 5W50?
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-09-2014, 12:45   

Jak ktoś napisał "olej syntetyczny" to będzie to olej HC. Pełny systetyk oznacza się: "olej w pełni syntetyczny" itd. Ale mniejsza o to.

Ja jeżdżę na Valvoline SynPower 5W40. Mobil 5W50 jak nie podrabiany pewnie też będzie ok.
Ogólnie szukaj 5W40 z A3/B3/B4 i ewentualnie normą C3 (dla ochrony katalizatora przed zapchaniem chociaż w tym modelu nie jest to raczej wymagane).

Uważam, że przez wysokie odcięcie (duże prędkości tłoka) powinno się do niego lać 5W40 (a nie 5W30 czy 0W30, które bardziej pasują do nowszych aluminiowych jednostek z niższym odcięciem).

U mnie wchodzi niecałe 4l.
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 03-09-2014, 16:54   

ok, kupilem ten Valv SynPow. I jest faktycznie full syntetyczny a nie HC.
Zamykam temat.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.