Problem zwysokością zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
mati85
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 4 Skąd: łańcut
|
Wysłany: 13-03-2014, 21:47 Problem zwysokością zawieszenia
|
|
|
Witam. Koledzy mam takie pytanie: jaka powinna być wysokość od podłoża do poszerzeń nadkoli w krótkim pajeroII na oponach 265/70 r15? Autko które posiadam ma przód podkręcony na drążkach przez poprzednich właścicieli ale tył był troszkę niżej, po założeniu progów, osłony butli lpg i zapakowaniu hi-lifta do bagażnika jeszcze się to połębiło . Przymierzam się do wymiany zawieszenia i chciałbym mięć jakiś punkt odniesienia jak to jest w seryjnym aucie. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-03-2014, 12:43
|
|
|
Poszerzeń nadkoli jest tyle ilu producentów->> co nadkole to coś innego. Raczej,skoro już przód podniesiony to dostosuj się do tego co masz->>przód. Ile ta osłona butli i hi-lift musi ważyć skoro widać różnicę ?? Pewnik że sprężyny tylne do wymiany. Albo odkręcenie drążków skrętnych z przodu do obniżenia samochodu |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 14-03-2014, 18:33
|
|
|
tak to ma wyglądać
 |
|
|
|
 |
mati85
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 4 Skąd: łańcut
|
Wysłany: 14-03-2014, 22:46
|
|
|
Poszerzenia są fabryczne, butla lpg jest znacznie cięższa niż zbiornik benzyny, osłona też trochę waży bo butla musi być bezpieczna a miejsce jest w sumie narażone na uszkodzenia, żeby to zmotać wszystko na aucie to też parę kilo stali weszło, do tego progi, hi-lift i parę dupereli w bagażniku i uzbierało się trochę tego obciążenia na tył. Na większych wybojach dość często dobija. Sprężyny są od nowości pewnie więc miały prawo się poddać. Generalnie zmierzam w kierunku kół 33" i dlatego nie chcę opuszczać przodu auta. Czy sprężyny +50mm faktycznie tyle będą miały i jaką firmę byście polecili? Chyba najpierw muszę policzyć dokładnie ile jest tego dodatkowego obciążenia i wtedy próbować coś dobrać, czy dobrze kombinuję? |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 14-03-2014, 23:52
|
|
|
mówi się dziękuję
opisane opony to fabryczne opony na których bez żadnych liftów kręceń drążkami auto powinna stać jak w książce |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15-03-2014, 10:24
|
|
|
mati85 napisał/a: | Generalnie zmierzam w kierunku kół 33" | moje pytanie "po co" no chyba że w ostry teren ale.... czy warto jest dodatkowo obciążać cały układ zyskując na prześwicie tylko ,a czasami i aż , 2cm 50mm ?? przy kołach 33" ?? 31" już powoduje dość częste wizyty na wymianę łożysk. Mam zamontowane wzmocnione (ot i skleroza montowałem w 2012, ale chyba +250kg ) sprężyny oraz amorki firmy Lovells. Przód i tył tej samej firmy. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
mati85
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 4 Skąd: łańcut
|
Wysłany: 15-03-2014, 22:22
|
|
|
Dzięki za info i za zainteresowanie tematem koledzy, z tym terenem to różnie bywa ,
rozmiar kół to jeszcze do przemyślenia sprawa i to nie jest takie pilne ale zawiechę trzeba reanimować raczej na już. |
|
|
|
 |
|