Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:59 |
[I 2.0T] wymiana linki hamulca ręcznego |
Autor |
Wiadomość |
jagro
Nowy Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013 Posty: 11 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 04-05-2014, 19:01 [I 2.0T] wymiana linki hamulca ręcznego
|
|
|
Witam
Czy wymieniał już ktoś z was linkę od ręcznego w outlanderze.Pewnie trzeba demontować tunel środkowy,ale jak się do tego zabrać żeby nic nie połamać.Może ktoś podsunie jakiś opis albo zdjęcia bo jak do tej pory nic w google nie znalazłem a manuala mam,ale tam to tak średnio na tych rysunkach widać co po kolei robić. |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 04-05-2014, 21:36
|
|
|
Hej. Ja montowałem linki. Prosto się to wyjmuje. Jak masz dywaniki, tam gdzie nogi się trzyma to masz po obu stronach tunelu takie plastiki na wkręcane śrubki plastikowe. Odkręć je. Ukażą Ci się po dwie śrubki trzymające główny panel środkowy. Później wyjmiesz ten plastik co jest tam popielniczka - jest on na zatrzaski o ile dobrze pamiętam. Potem demontaż mieszka zmiany biegów i odkręcenie 4 śrubek. Bez jego demontażu nie wyjmiesz panela środkowego. Dalej masz górny ten główny plastik co idzie od popielniczki do podłokietnika. Pociągnij go mocno a wyjdzie z zatrzasków do góry. Dalej po wyjęciu ukażą Ci się śrubki do końcowego odkręcenia panelu środkowego oraz podłokietnika. Linki popuść przy kołach a później tutaj w uchwycie za ręcznym. Jak będziesz montował później to te gumy co wchodzą w otwory od auta nasmaruj olejem lub towotem - ułatwi życie:) jak będziesz dobierał linki to zmierz stare - katalogowe się różnią. Ja sobie sam zarobiłem jedną linkę używaną i jak na razie daje radę.
A czemu chcesz wymieniać linki? Jak stoi to zobacz w bębnach czy nie tkwi cała przyczyna - często w tej suwnicy na wejściu do bębna rdzewieje i w środku ją łapie. Rozebrać tam, nasmarować i gotowe.
W manualu sobie popatrz na śrubki i zatrzaski - dział 52A strona 14 |
|
|
|
 |
jagro
Nowy Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013 Posty: 11 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 06-05-2014, 09:07
|
|
|
Dzięki Nytsug za odzew,ale okazało się że to dźwignia rozpierająca szczęki się tak zapiekła że szczęki były cały czas rozsunięte.Pomogło rozruszanie ,czyszczenie i nasmarowanie.No i tym razem obyło się bez wymiany części. |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 07-05-2014, 09:43
|
|
|
No dokładnie. Okładziny lubią stawać czasem. U mnie i okładziny i linki stały. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|