Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik Carisma 1997
Autor Wiadomość
Maciek9402 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 6
Skąd: Rozwadza
Wysłany: 07-03-2014, 19:27   Silnik Carisma 1997

Witam!
Niestety w mojej Carismie 1.9TD pada silnik i naprawa wyjdzie dużo, dużo, dużo za dużo :( Dlatego z ojcem myslimy o nowym silniczku do mojego autka. Patrzyłem już na allegro i mniej więcej dostane silnik z przebiegiem 240tys. od 900 zł i z przebiegiem 103tys(rocznik 98) za 1800zł :) więc nie jest aż tak drogo...
Nie sprzedam auta na złom czy na częsci bo nie stać mnie na kupno innego a jak mam kupić później inny szrot za 2000-2500 (tyle bym liczył za moją Cari bo na chodzie) to wole wsadzić nowy silnik i po sprawie, a nie jeździć Fiestą 1.2 czy 1.4 o.O Carisma NIE rdzewieje, NIE stuka (zawieszenie przód i tył robione więc byłoby szkoda sprzedać za te pieniądze), od spodu ZERO RDZY!
Dlatego moje pytanko: Czy warto bawić się w wymianę silnika?
Ewentualnie :) Jeżeli podejdzie jakis inny silnik (Nie mam przeciwwskazań, żeby był mocniejszy ^^ ale DIESEL bo nie chce przerabiać całej wiązki i bawić się elektryką, żeby włożyć benzyne), ale tak żeby nie przerabiać całej komory to również proszę o propozycję ;) silnik nie musi pasować do oryginalnej skrzyni bo ta też się sypie (więc koszta znów rosną) więc jest chyba większy wybór, żeby cos pod tą maskę wpakować :) Zaznaczam tylko, że nie chciałbym zmieniać piast, półosi, przegubów i zwrotnic... no może jak silnik byłby interesujący to na półosie piasty i przeguby się zgodzę, ale żeby zwrotnice zostały te co są :)
Nie chce Amerykańskich wersji silnikowych bo prawie wszystkie są na tylni napęd i za duże pojemnosći (a pieniędzmi na ropę nie sr**). Jak się da to może być silnik z innej marki samochodu, ale tak żeby nie przerabiać za dużo bo znów koszt kupienia, przełożenia, dołożenia odpowiednich częsci mnie przerosnie i wyremontuję ten co mam...
Liczę na Was bo ja sam nie mam pojęcia czy takie cos w Cari jest możliwe
Pozdrawiam :)
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 07-03-2014, 19:56   

Mi sie wydaje że lepiej sprzedać cari za ta kwote co podajesz i dołożyć ten wariant drugi 1800zl co masz na silnik i kupić druga cari, do 5000 zl jest w czym wybierać. za dużo kosztów bedzie w przeróbce na inny silnik niż fabryka. A swoją droga w v/s40 i renaulnt były te same silniki.
a co takiego dzieje sie z silnikiem?
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-03-2014, 20:01   

Bez przeróbek inny silnik nie podejdzie, u siebie masz cału układ napędowy do wymiany, jezeli buda i zawias jest bez zarzutu to warto zainwestować w silnik i skrzynie, pozostaje jedna kwestia, czy silnik który rzekomo ma niespełna 100tyś km ma tyle naprawdę i czy koszta remontu obecnej jednostki są naprawdę aż tak wysokie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Maciek9402 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 6
Skąd: Rozwadza
Wysłany: 07-03-2014, 20:13   

eve1988, padła pompa wtryskowa i wtrysk sterujący, przestawił się rozrząd ale to juz wymienione. Poszły 2500 zł :/ teraz prawdopodobnie puszczają pierscienie, zawory klepią jak głupie. W zbiorniczku płynu chłodzącego zbiera się olej więc puszcza chyba uszczelka... jak się mylę to poprawcie :) problemy z odpalaniem (w zime 10 razy go odpalam w lato czasami za 1 złapie), ładowanie raz jest raz nie (ale to wina alternatora), obroty skaczą jak oszalałe przy odpaleniu. Od 300 do 1000 i tak non stop. Po odpaleniu kopci na biało i jest za ną załona dymna :shock: w skrzyni cos tłucze okropnie, jak wcisne sprzęgło to przestaje ale sprzęgło też jest do wymiany. Piszczy któras z rolek rozrządu. Silnik się poci jak swinia ze skrzyni zresztą też :(
Same wydatki... dlatego myslalem żeby silnik wsadzić nowy ze skrzynią.

A jakie ewentualnie przeróbki musiałbym zrobić, żeby wsadzić cos mocniejszego i nowszego :) i ile to orientacyjnie kosztuje

Dziekuję za tak szybkie odpowiedzi ^^
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 07-03-2014, 20:28   

Bo to całkiem żywe forum :D
tak jak poprzednik robert napisał za duzo przeróbek by było przy przekładce na mocniejszy motor. ja pozostane przy swojej opcji, ale niech inni jeszcze podzielą sie radami.
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-03-2014, 20:49   

Silni, skrzynia, półosie, osprzęt silnika, instalacja elektryczna silnika + ECU i masa innych drobnych przeróbek.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Maciek9402 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 6
Skąd: Rozwadza
Wysłany: 08-03-2014, 16:44   

Chyba zostanę przy swoim autku i włożę do niego nowy silniczek z małym przebiegiem (udokumentowanym jeżeli się da) i oddam skrzynię do regeneracji. I serce auta jak nowe będzie ;D

Niestety moje autko nie posiada ani ABS, ani klimatyzacji... :( na ABS nie zależy mi tak bardzo więc jesli jest możliwosć można wsadzić klimatyzację z innej Cari 1.9TD (lub innego silnika jak pasuje i nie bedzie problemu) do mojej? Widziałem na allegro kompletne instalacje (używane) od 250 do 1000zł. Co o tym sądzicie. Bo po wsadzeniu nowego serca nie zamierzam jej zmieniać przez najbliższe kilka lat a jazda bez klimy w lato jest naprawdę uciążliwa :/

I co sądzicie o chiptuningu tego silnika? Chodzi o konkretnie tech chip:
http://allegro.pl/chip-tu...4028984859.html
 
 
Kylek 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 172
Skąd: Łęczna
Wysłany: 16-03-2014, 12:35   

Jeżeli mam być z Tobą szczery, to uważam te 300 zł na chip za wyrzucone w błoto. Carisma nie jest autem młodym i nie jest tak naszpikowana elektroniką, jak dzisiejsze samochody. W Carismie TD nie ma żadnego komputera, który można tuningować chipem, więc nie bardzo wiem, co i jak ten chip miałby zwiększać. A nawet jak zwiększy moc silnika o 5 koni, to nie sądzę, abyś to zauważył - prędzej na zasadzie placebo.

Ja osobiście wolałbym przeznaczyć te pieniądze na oględziny auta u pompiarza lub w jakimś porządnym serwisie diesli. Wierz mi, że dobrze skonfigurowane auto z wyregulowanymi zaworami, dźwignią potencjometra, zaworem kąta wtrysku i kilkoma innymi rzeczami będzie zupełnie inne. Ja kiedyś zapłaciłem niecałe 600 zł za taki serwis i od tamtej pory (a minęło juz 3 lata) auto szybciej przyspiesza, mniej pali i da się uruchomić przy -28 stopniach (nie sprawdzałem przy niższych temperaturach), chociaż stoi całe życie "pod chmurką".

Możesz zatem wydać 300 zł na chip o wątpliwej, moim zdaniem, przydatności w Carismie TD lub przeznaczyć te pieniądze na serwis auta. Ja wybrałbym to drugie...
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 18-03-2014, 15:33   

http://otomoto.pl/mitsubi...-C30966899.html
a nie lepiej poszukać czegoś takiego? Wyrwać silnik, skrzynię, kimę i inne rzeczy, a resztę zezłomować i odzyskać kilka stówek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.