Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] KOŁA
Autor Wiadomość
krzysztofmaj 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 2
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23-10-2010, 22:42   [MSS DID] KOŁA

Jeżeli ktoś taki problem miał lub zna, proszę o podpowiedź w naprawie.
Ostatnio zmieniony przez krzysztofmaj 24-10-2010, 12:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-10-2010, 08:36   

Ale w czym problem, zawieszeniem czy łozyskiem :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzysztofmaj 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 2
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 24-10-2010, 12:30   

Problem z łożyskiem. Uszkodzone. Do naprawy/wymiany. Nigdzie nie znalazłem porad na dokładnie ten rodzaj usterki.

Jeżeli do złej kategorii przykleiłem temat, to przepraszam i zmieniłem.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-10-2010, 14:01   

Jezeli jest uszkodzone, to trzeba kupic nowe i wymienic, kupić nowy zestaw łożyska, sciągnąc zwrotnice z uszkodzonym łozyskiem, wybrac sie na prase, zaprasowac nowe łożysko i zamontowac zwrotnice ponownie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 26-10-2010, 12:25   

A i przy okazji dużo powodzenia ! U mnie w zeszłym tygodniu wymiana tego łożyska skończyła się poszukiwaniami nowej zwrotnicy :D Prasa doszła do 7t i zwrotnica eksplodowała. Takie małe niedopatrzenie hehehe. A tak na poważnie to problem może pojawić się tylko przy wyciskaniu półosi. Trzeba delikatnie i z rozsądkiem.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 03-05-2014, 19:38   

SS 1.6 benzyna 2004r
W jaki sposób można sprawdzić czy łożyska kół przednich są do wymiany? Ogólnie prowadząc samochód ciężko mi wyłapać czy to skrzynia wyje czy przednie koła wyją, wszystko się zlewa. (temat skrzyni w innym wątku opiszę).
Jadąc z tyłu nie problem odseparować dzwięki, tylne koła po prostu szumią nie jest to wycie i nie jest to nie jest ten sam dzwięk siedząc z przodu. Myślałem podnieść na lewarku pod blokiem i zakręcić kołami jeśli koło obróci się o parę obrotów to chyba jest ok. Jeśli pól obrotu to łożyska? Czy dobrze myślę? Czy może też poszarpać kołem by sprawdzić czy nie ma luzów np czy łożysko sie nie rozlatuje. Podsumowując w jaki sposób sprawdzić przednie łożyska.

Ps Czy przednie łożyska wymienia się z piastami czy same?
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 03-05-2014, 20:20   

cakp napisał/a:
Czy może też poszarpać kołem by sprawdzić czy nie ma luzów np czy łożysko sie nie rozlatuje.
Możesz poszarpać (w osi pionowej) trzymając koło od góry i od dołu.
Co do hałasu z łożyska....
U mnie było tak, że póki auto jechało prosto to było cicho ale delikatny ruch kierownicą, nawet taki, który ledwo początkował skręt auta powodował huczenie. Wyprostowanie kierownicy i skręt w stronę przeciwną - cisza. Dobrym testem była też przejechanie się jakimś ślimakiem typu zjazd z autostrady - ślimak w prawo i wyraźnie słychać było huczenie w lewym kole.
Po podniesieniu auta i zakręceniu lewym przednim kołem mechanicy nie mieli wątpliwości.
Co prawda piszę tu o Outbacku ale idea jest ta sama. Do wymiany była cała piasta z łożyskiem.
Jak jest w MSS nie wiem bo zależy to pewnie od konstrukcji piasty. Zerknij do Service Manuala.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 03-05-2014, 23:08   

JCH napisał/a:

Po podniesieniu auta i zakręceniu lewym przednim kołem mechanicy nie mieli wątpliwości.


Czy pamiętasz co zauważyli że nie mieli wątpliwości? Koło latało, nie kręciło się płynnie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-05-2014, 23:37   

W skrzyni hałasuje przeważnie łożysko oporowe.
Przeważnie je słychać do puki nie wciśniesz sprzęgła :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 04-05-2014, 07:37   

cakp napisał/a:
Czy pamiętasz co zauważyli że nie mieli wątpliwości? Koło latało, nie kręciło się płynnie
Luzów nie było ale słychać było wyraźny szum.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 04-05-2014, 22:13   

Bizi78 napisał/a:
W skrzyni hałasuje przeważnie łożysko oporowe.
Przeważnie je słychać do puki nie wciśniesz sprzęgła :wink: .


Podczas jazdy jak wcisnę sprzęgło to jest błoga cisza. Za to też odpowiada łożysko oporowe?

Czy mówisz o wciskaniu na postoju przy uruchomionym silniku? tutaj słychać lekki szum,jakby obcieranie, szeleszczące łożysko ale to muszę się wsłuchać
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-05-2014, 07:50   

cakp napisał/a:
Podczas jazdy jak wcisnę sprzęgło to jest błoga cisza. Za to też odpowiada łożysko oporowe?

Mój mechanik twierdzi, że tak :D .
Cytat:
Czy mówisz o wciskaniu na postoju przy uruchomionym silniku?

Na uruchomionym silniku na postoju i podczas jazdy.
Jak wciskasz sprzęgło to rozłącza się napęd i łożysko nie pracuje, dlatego go nie słychać.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 06-05-2014, 11:34   

Znalazłem mechanika który zgodził się ze mną przejechać na dłuższej trasie bym pokazał problem. Mechanik zrobił na prostej drodze szybki slalom, kręcac kierownica raz w prawo raz w lewo i wraz ze skrętem auta okazało się że raz wyje- raz nie wyje-wyje -nie wyje. Obstawiał łożyska kół. Na kanale okazało się że łożyska są w porządku. Winą są opony a dokładnie ząbkowanie opon. Opona wyząbkowana potrafi wyć jak zużyte łożysko. Oglądałem opony, sądziłem że wyząbkowanie będzie inaczej wyglądać jakieś naciecia, wyrwania itp. Jednak Nie. Ząbkowanie doskonale widać gdy zakręcimy kołem i spojrzymy na lamelki , wydają sie falować góra dół góra dół. Może komuś ta informacja się przyda.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 06-05-2014, 13:56   

cakp, wycie i brak wycia przy slalomie wcale nie musi oznaczać wyząbkowania opon. Może to być usterka mechanizmu różnicowego.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
gargi12 
Mitsumaniak


Auto: space star 1.6Family 98KM 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: mszczonow
Wysłany: 03-08-2014, 22:19   

U mnie np stuków nie było słychać ale zona jadąc dzisiaj do Radomia i powyżej 110 KM/H uwarzywszy drgania kiery jak się sie okazało po powrocie do domu winne są tego luzy na łożysku (przód podniesiony i wyczuwalne luzy) teraz trzeba poszukać dobrego kompletu żeby całość naprawić
_________________
kamil
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.