[MSS DID] KOŁA |
Autor |
Wiadomość |
krzysztofmaj
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 23-10-2010, 22:42 [MSS DID] KOŁA
|
|
|
Jeżeli ktoś taki problem miał lub zna, proszę o podpowiedź w naprawie. |
Ostatnio zmieniony przez krzysztofmaj 24-10-2010, 12:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-10-2010, 08:36
|
|
|
Ale w czym problem, zawieszeniem czy łozyskiem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzysztofmaj
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 24-10-2010, 12:30
|
|
|
Problem z łożyskiem. Uszkodzone. Do naprawy/wymiany. Nigdzie nie znalazłem porad na dokładnie ten rodzaj usterki.
Jeżeli do złej kategorii przykleiłem temat, to przepraszam i zmieniłem. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-10-2010, 14:01
|
|
|
Jezeli jest uszkodzone, to trzeba kupic nowe i wymienic, kupić nowy zestaw łożyska, sciągnąc zwrotnice z uszkodzonym łozyskiem, wybrac sie na prase, zaprasowac nowe łożysko i zamontowac zwrotnice ponownie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 26-10-2010, 12:25
|
|
|
A i przy okazji dużo powodzenia ! U mnie w zeszłym tygodniu wymiana tego łożyska skończyła się poszukiwaniami nowej zwrotnicy Prasa doszła do 7t i zwrotnica eksplodowała. Takie małe niedopatrzenie hehehe. A tak na poważnie to problem może pojawić się tylko przy wyciskaniu półosi. Trzeba delikatnie i z rozsądkiem. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 03-05-2014, 19:38
|
|
|
SS 1.6 benzyna 2004r
W jaki sposób można sprawdzić czy łożyska kół przednich są do wymiany? Ogólnie prowadząc samochód ciężko mi wyłapać czy to skrzynia wyje czy przednie koła wyją, wszystko się zlewa. (temat skrzyni w innym wątku opiszę).
Jadąc z tyłu nie problem odseparować dzwięki, tylne koła po prostu szumią nie jest to wycie i nie jest to nie jest ten sam dzwięk siedząc z przodu. Myślałem podnieść na lewarku pod blokiem i zakręcić kołami jeśli koło obróci się o parę obrotów to chyba jest ok. Jeśli pól obrotu to łożyska? Czy dobrze myślę? Czy może też poszarpać kołem by sprawdzić czy nie ma luzów np czy łożysko sie nie rozlatuje. Podsumowując w jaki sposób sprawdzić przednie łożyska.
Ps Czy przednie łożyska wymienia się z piastami czy same? |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 03-05-2014, 20:20
|
|
|
cakp napisał/a: | Czy może też poszarpać kołem by sprawdzić czy nie ma luzów np czy łożysko sie nie rozlatuje. | Możesz poszarpać (w osi pionowej) trzymając koło od góry i od dołu.
Co do hałasu z łożyska....
U mnie było tak, że póki auto jechało prosto to było cicho ale delikatny ruch kierownicą, nawet taki, który ledwo początkował skręt auta powodował huczenie. Wyprostowanie kierownicy i skręt w stronę przeciwną - cisza. Dobrym testem była też przejechanie się jakimś ślimakiem typu zjazd z autostrady - ślimak w prawo i wyraźnie słychać było huczenie w lewym kole.
Po podniesieniu auta i zakręceniu lewym przednim kołem mechanicy nie mieli wątpliwości.
Co prawda piszę tu o Outbacku ale idea jest ta sama. Do wymiany była cała piasta z łożyskiem.
Jak jest w MSS nie wiem bo zależy to pewnie od konstrukcji piasty. Zerknij do Service Manuala. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 03-05-2014, 23:08
|
|
|
JCH napisał/a: |
Po podniesieniu auta i zakręceniu lewym przednim kołem mechanicy nie mieli wątpliwości.
|
Czy pamiętasz co zauważyli że nie mieli wątpliwości? Koło latało, nie kręciło się płynnie |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-05-2014, 23:37
|
|
|
W skrzyni hałasuje przeważnie łożysko oporowe.
Przeważnie je słychać do puki nie wciśniesz sprzęgła . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 04-05-2014, 07:37
|
|
|
cakp napisał/a: | Czy pamiętasz co zauważyli że nie mieli wątpliwości? Koło latało, nie kręciło się płynnie | Luzów nie było ale słychać było wyraźny szum. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 04-05-2014, 22:13
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | W skrzyni hałasuje przeważnie łożysko oporowe.
Przeważnie je słychać do puki nie wciśniesz sprzęgła . |
Podczas jazdy jak wcisnę sprzęgło to jest błoga cisza. Za to też odpowiada łożysko oporowe?
Czy mówisz o wciskaniu na postoju przy uruchomionym silniku? tutaj słychać lekki szum,jakby obcieranie, szeleszczące łożysko ale to muszę się wsłuchać |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 05-05-2014, 07:50
|
|
|
cakp napisał/a: | Podczas jazdy jak wcisnę sprzęgło to jest błoga cisza. Za to też odpowiada łożysko oporowe? |
Mój mechanik twierdzi, że tak .
Cytat: | Czy mówisz o wciskaniu na postoju przy uruchomionym silniku? |
Na uruchomionym silniku na postoju i podczas jazdy.
Jak wciskasz sprzęgło to rozłącza się napęd i łożysko nie pracuje, dlatego go nie słychać. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 06-05-2014, 11:34
|
|
|
Znalazłem mechanika który zgodził się ze mną przejechać na dłuższej trasie bym pokazał problem. Mechanik zrobił na prostej drodze szybki slalom, kręcac kierownica raz w prawo raz w lewo i wraz ze skrętem auta okazało się że raz wyje- raz nie wyje-wyje -nie wyje. Obstawiał łożyska kół. Na kanale okazało się że łożyska są w porządku. Winą są opony a dokładnie ząbkowanie opon. Opona wyząbkowana potrafi wyć jak zużyte łożysko. Oglądałem opony, sądziłem że wyząbkowanie będzie inaczej wyglądać jakieś naciecia, wyrwania itp. Jednak Nie. Ząbkowanie doskonale widać gdy zakręcimy kołem i spojrzymy na lamelki , wydają sie falować góra dół góra dół. Może komuś ta informacja się przyda. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 06-05-2014, 13:56
|
|
|
cakp, wycie i brak wycia przy slalomie wcale nie musi oznaczać wyząbkowania opon. Może to być usterka mechanizmu różnicowego. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
gargi12
Mitsumaniak

Auto: space star 1.6Family 98KM 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 66 Skąd: mszczonow
|
Wysłany: 03-08-2014, 22:19
|
|
|
U mnie np stuków nie było słychać ale zona jadąc dzisiaj do Radomia i powyżej 110 KM/H uwarzywszy drgania kiery jak się sie okazało po powrocie do domu winne są tego luzy na łożysku (przód podniesiony i wyczuwalne luzy) teraz trzeba poszukać dobrego kompletu żeby całość naprawić |
_________________ kamil |
|
|
|
 |
|