[EAxx] Swap 2.5 do 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
Tweety88
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2014 Posty: 3 Skąd: Krasne-Lasocice
|
Wysłany: 24-03-2014, 15:08 [EAxx] Swap 2.5 do 2.0
|
|
|
Witam. Przeglądnąłem forum i chyba wszyscy swapują silniki z 2.0 do 2.5. Ja natomiast chciałbym zrobić odwrotnie. Mój galant (97r. 2.0 w gazie) miał wypadek -> roztrzaskany tyłek -> szkoda całkowita. Raczej ciężko będzie go doprowadzić do ładu, ale silnik z małym przebiegiem i dobrą sekwencją to troche szkoda. Stwierdziłem więc, że poszukam zadbanego galanta z uszkodzonym silnikiem i zrobie swap. Znalazłem bardzo ładnie utrzymane nadwozie(98r.), z uszkodzonym silnikiem 2.5l.
Czy możliwa jest taka zamiana i z czym by się to wiązało? Czy mocowania silnika będą pasować? Co z komputerem, skrzynią itd. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 24-03-2014, 17:37
|
|
|
Jak z mocowaniami to nie wiem, ale wiązka + ecu i skrzynia to napewno. Do tego pewnie 90% gratów spod maski. To nie lepiej poszukać zdrowego silnika 2.5?:> |
_________________ Jest:
Mitsubishi Galant EA5W 2000 Avance! - wreszcie taki jak chciałem
Był:
Mitsubishi Galant EA2W 1998 (szkoda całkowita)
Mitsubishi Colt CA4A 1995
Mitsubishi Colt CA4A 1994 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 24-03-2014, 17:42
|
|
|
Nie opłaca sie. Lepiej wymien silnik 2.5 na sprawny bo kosztuje nie duzo a swoj 2.0 sprzedaj na części. Bedziesz na pewno zadowolony. A co niedomaga w tym 2.5? Moze uda sie go naprawic? |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Tweety88
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2014 Posty: 3 Skąd: Krasne-Lasocice
|
Wysłany: 24-03-2014, 18:23
|
|
|
Cytat: | Nie opłaca sie. Lepiej wymien silnik 2.5 na sprawny bo kosztuje nie duzo a swoj 2.0 sprzedaj na części. Bedziesz na pewno zadowolony. A co niedomaga w tym 2.5? Moze uda sie go naprawic? |
http://allegro.pl/mitsubi...4062331132.html
Wiem tylko tyle co gość napisał na aukcji. Nie dzwoniłem jeszcze, bo póki co kalkuluje jak w miarę tanio poskładać auto do kupy i rozważam różne możliwości.
Cytat: | Jak z mocowaniami to nie wiem, ale wiązka + ecu i skrzynia to napewno. Do tego pewnie 90% gratów spod maski. To nie lepiej poszukać zdrowego silnika 2.5?:> |
Obawiam się, że 2.5l to jednak nie na moją kieszeń niestety, bo cienko u mnie ze stałym dochodem;) Ale przy Galancie bardzo chciałbym zostać. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-03-2014, 18:46
|
|
|
Przekładasz kompletny napęd z osprzętem, elektryką, przewodami, etc, auto pokazane w ogłoszeniu miało chyba jakieś zdarzenie z przodu, niedopasowany reflektor (zaparowany), błotnik, dodatkow do kosztów musisz doliczyć zlawetowanie auta skoro nie jest na chodzie a tu masz przesło 500km więc kupa kasy na lawete |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Tweety88
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2014 Posty: 3 Skąd: Krasne-Lasocice
|
Wysłany: 24-03-2014, 19:06
|
|
|
Widziałem że zaparowany reflektor, ale dopiero teraz zobaczyłem na jednym ze zdjęć jak bardzo on odstaje od grilla. Co do zlawetowania to akurat tu mam dojścia więc możliwe, że udałoby mi się za flaszke to autko dowieźć;] Bardziej martwiłbym się o opłaty, bo to nawet nie zarejestrowane w PL. Ale chyba faktycznie tego sobie odpuszczę, bo za dużo zachodu i będę szukał nadwozia do 2.0l. |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 24-03-2014, 19:52
|
|
|
W Twoim wypadku szukałbym 2.4 gdi |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-03-2014, 11:59
|
|
|
Z tego co napisał gość, to silnik odpala na samostarcie. Według mnie auto do zrobienia na miejscu. Możliwe, że przyczyna usterki jest prosta- np pompa paliwa, zapchany filtr paliwa itd. Ew problemy z immo, ale nie pamiętam czy immo odcina także zapłon czy tylko wtryskiwacze. Tak czy inaczej, auto można uruchomić. Czy i jak będzie jeździł to już inna sprawa. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 25-03-2014, 12:40
|
|
|
Owczar napisał/a: | Z tego co napisał gość, to silnik odpala na samostarcie. Według mnie auto do zrobienia na miejscu. Możliwe, że przyczyna usterki jest prosta- np pompa paliwa, zapchany filtr paliwa itd. Ew problemy z immo, ale nie pamiętam czy immo odcina także zapłon czy tylko wtryskiwacze. Tak czy inaczej, auto można uruchomić. Czy i jak będzie jeździł to już inna sprawa. |
Chyba tylko wtryski bo jak próbowałem kluczykiem bez immo to kręcił i nie mógł zaskoczyć. Ciekawe co by było jakby odpalić trybie awaryjnym na lpg.. |
_________________ Jest:
Mitsubishi Galant EA5W 2000 Avance! - wreszcie taki jak chciałem
Był:
Mitsubishi Galant EA2W 1998 (szkoda całkowita)
Mitsubishi Colt CA4A 1995
Mitsubishi Colt CA4A 1994 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-03-2014, 12:45
|
|
|
Z tego co widzę, to nie ma LPG. No inna sprawa, że nie jest zarejestrowany w PL. Tak więc czeka długa przeprawa i akcyza 18,6%.
Opłata recyklingowa 500zł, zaświadczenie vat25 160zł, karta pojazdu itd, przegląd zerowy. Akcyzę też policzą od wartości auta. Żeby uwzględnili, że auto rzeczywiście jest uszkodzone będziesz musiał wziąć rzeczoznawcę- a to kolejne koszty. DO tego dojdą tłumaczenia, prowizja dla agencji celnej, bo wątpię by samemu Ci się chciało to załatwiać. A samo auto cudne nie jest. Wymaga sporo pracy i kasy. Widać że miało kilka przygód. Zaraz zacznie się korozja itd... Jak dla mnie szkoda zachodu.
[ Dodano: 25-03-2014, 12:46 ]
tomek84 napisał/a: | co to jest samostart? |
Wtryskuje do przepustnicy np plak i odpala na oparach z kolektora Jeździsz benzyną to ten wynalazek Ci się nigdy nie przydał. Ale wiele osób tak odpala diesla zimą. |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
|