 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8] Immobilizer działa, ale sypie błędem |
Autor |
Wiadomość |
Rymasz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GLS 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 23 Skąd: gdzieś pod Zieloną Górą
|
Wysłany: 29-04-2015, 00:00 [Cari 1.8] Immobilizer działa, ale sypie błędem
|
|
|
Z rzeczy niezwykłych, chciałem Was podpytać, czemu nie mam problemów z odpalaniem samochodu, natomiast pojawia się błąd 54, czyli wg mojego rozumienia immobilizer?
Swego czasu miałem problemy z immo, ale uratowało mnie przeczyszczenie wtyczki od cewki przy stacyjce. Aktualnie zgłupiałem ...
A przy okazji - niewykluczone, że w związku z powyższym będę chciał/potrzebował pozbyć się immobilizera. Kojarzycie może czy i jak się to robi? Jakieś emulatory, czy coś? Kiedyś miałem wrażenie, że na forum Elektrody był jakiś magik, co robił to prostym patentem, ale że czyszczenie pomogło, to nie zgłębiałem tematu. |
_________________ --
Rymasz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-04-2015, 06:38
|
|
|
W Carismach do rocznika 1997 podobno da się to zrobić w prosty sposób bo sterownik immobilisera jest połączony z komputerem silnika w prosty sposób oraz sterownik silnika odcina tylko pompę paliwa i chyba tych aut dotyczył sposób z elektrody. W autach młodszych jest już to o wiele trudniejsze i chyba najtańsze będzie zastosowanie emulatora. Twoje auto jest z granicznego rocznika więc do końca pewności nie ma jaki sposób będzie potrzebny. Możesz spróbować odpalać auto z odpiętą wtyczką od pętli przy stacyjce ręcznie zasilając pompę paliwa, jeśli auto tak odpali, to będzie znaczyło, że masz tę prostszą wersję do dezaktywacji. Nie wiem jak do Carismy ale do A4 z podobnego rocznika taki emulator kosztuje około 100zł. |
|
|
|
 |
Rymasz
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GLS 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 23 Skąd: gdzieś pod Zieloną Górą
|
Wysłany: 09-05-2015, 00:58
|
|
|
Spróbuję tak - na rozgrzanym silniku odłączę pętlę przy stacyjce, odejdę z kluczykiem na 5 minut od auta i przełączę na awaryjne odpalanie na gazie. Dam znać jak mi poszło (ewentualnie może te 5 minut niepotrzebne będą - zobaczę co tam się dziać będzie po odpięciu pętli).
Natomiast tak - aktualnie od razu po resecie błędów już po pierwszym odpaleniu pojawia się 54, czyli immo. I tylko on. Ale auto odpala normalnie i dojeżdżam gdzie chcę i kiedy chcę. O co może "mu" chodzić? Kwestia np. dorobionego kluczyka?
A co dla mnie najważniejsze - gdzie można szukać emulatora immo? Jest jeden popularny polski sklep, ale nie mają w bieżącej ofercie i na maila mi nie odpowiedzieli. Mój autoelektryk też nic nie namierzył. Natomiast na sieci czasem coś mi mignęło, że np. komuś za 250 założyli do Carismy coś. Mało tego! We wtyczkę przy stacyjce Tak czy siak - gdzie szukać, kogo pytać? Zarzucę temat na elektrodzie, ale może znacie jakieś miejsca zagraniczne lub inne? |
_________________ --
Rymasz |
|
|
|
 |
|
|