| 
		[C12V 1.5] nie odpala co n-ty raz-pomóżcie nowemu | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 andy_1974 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-12-2006, 11:58   [C12V 1.5] nie odpala co n-ty raz-pomóżcie nowemu
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jetem nowy i uprzejmie witam wszystkich forumowiczów i i składam wyrazy uznania za poziom merytoryczny forum. Można się naprawdę duż dowiedzieć. Mój problem. Od dwóch tygodni jestem posiadaczem 15 lancer komi 1.5 12v. Jestem pod wrażeniem jego złożenia i warunków jezdnych jak na tak leciwe auto. Przed sprzedażą w aucie wymieniono paski i płyny. Auto pali na dotyk, jednak za którymś razem (1/20) przy niezbyt rozgrzanym silniku rozrusznik kręci, strzela w rurę i nic. Zalewa go kręcę aż zaskoczy. Po uruchomieniu ma nierówne obroty, jakby nie palił na wszystkie gary. Po przegazowaniu przechodzi i jest ok. Dzięki za wszelkie sugestie. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez akbi 14-06-2007, 20:12, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jelonek98  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer 91r 1.5 12V LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lis 2006 Posty: 81 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-12-2006, 12:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witaj!
 
Ja mam podobne objawy.. Też strzela, ale mi nie odpala   
 
Jednak powodem tego są pewnie kable wysokiego napięcia. U mnie też nie pali na wszystkich "garach". Poprosiłem Bartka żeby zobaczył profilaktycznie co jest z ecu i się okazało że jakaś część w tym komputerze odpowiedzialna za jeden z wtryskiwaczy była zepsuta i dlatego nie działał nie na wszystkich "garach".
 
Może u Ciebie też komputer...
 
Nie wiesz czy było coś robione z nim? Trzeba wymieniać kondensatory bo potrafią się wylać...
 
Pozdrawiam! | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Lancer GLXi + LPG, 1991 rok, 1.5, 12V.
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-12-2006, 21:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kondensatory w ECU. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 andy_1974 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-01-2007, 09:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Rzeczywiście kondensatory były wylane. Zaniosłem do elektronika- wymiana 10 pln. Nauczyłem ECU wg wskazówek z forum i maszyna chodziła super. Jednak w piatek zdechł i nie chciał odpalić. Nawet na zaciąg. Więc go zaciągnąłem do mechanika. Diagnoza- przełącznik od pompy paliwowej. Przeczyścili i na razie chodzi. Mam pytanie, gdzie znajduje sie ten przełącznik i czy jest naprawialny?
 
Dzięki za pomoc. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-01-2007, 13:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | chyba przekaznik pompy - pewnie chodzi konkretnie o przekaznik glowny - kolo ECU, taka czarna skrzyneczka | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SnowDevil  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-01-2007, 13:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hey . mialem to samo
 
 
ale od tygodnia jest juz spox. rozwiazanie: wymienilem swiece i pasek rozrzadu - problem zniknol, nie zpada juz na niskie obroty i wszystko jest cool. moim zdaniem nawet ECU nie spowoduje takich objawow. zreszta sam widzis, wymieniles kondensatory i dalej jest zle
 
 
sprawdz swiece i wyreguluj rozrzad :]
 
 
pozdro | 
             
						
				_________________ Mitsu SnowDevil
 
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
 
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
 
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wojmi1  		  
		 
         Mitsumaniak lancer kombi i gal
  
  
                  Auto: lancer combi g37 i c12 galE32 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-01-2007, 16:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Stawiam jednak na aparat zaplonowy w wypadku gdy jeden z czujnikow optycznych nie dziala poprawnie mozesz miec takie objawy poprostu ECU glupieje
 
Jak sprawdzic pompe? Najprosciej zdejmujac wezyk z powrotu z listwy jezeli podczas krecenia leci benzyna 
 
tzn ze cisnienie jest inaczej regulator cisnienia nie puszcz
 
gdzie jest przekaznik zalanczajacy pompe tzw glowny za radiem tzn jakies 15-20 cm nad ECU .
 
Czy mozna pompe zalaczyc inaczej z pominieciem tego przekaznika? Tak w komorze silnika znajduje sie gniazdo z jednym pinem i tam podaje sie+12V ale ostroznie podobne moze byc od masowienia ECU zdjecie tego gniazda i potencjalna lokalizacje znajdziesz w Lancer Ogolny hodowanie usterki Joasie mi to przyslal 
 
na sciance grodziowej ale sprawdz umnie to co innego/jest tam 6V/
 
Czy przewody w/n moga skutkowac strzalami ?- oczywiscie --- sprawdzenie przewodow w/n :
 
w garazu odpalic auto zgasic swiatlo otworzyc pokrywe komory silnika spryskac przewody woda -- jezeli jest dyskoteka do wymiany nowe sprawdzic w ten sam sposob
 
sprawdzanie rozrzadu : wylaczyc wszystko wrzucic luz i  zdjac oslone paska gorna 3 srubki 10mm       za pomoca klucz 17 przekrecic kolo napedzajace walek w glowicy tak by ustawic na punkt
 
sprawdzic czy dolne kolo gl /naciecie / pokrywa sie z punktem
 
po zdjeciu kopulki powinno byc widac palec na 1 cylinder
 
To jest reakcja na twojego maila jak by cos zadzwon /numer w odpowiedzi/
 
W lancer FAQ znajdziesz opis diagnostyki i naprawy aparau zaplonowego mozesz kupic w JC caly wklad  do aparatu | 
             
						
				_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 karol2409 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-01-2007, 23:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam.Mam problem z ECU w moim lancerku.Wszystko było ok. dopuki mechaniory nie przeczyścili mi wtyków do ECU wd-40.Po tej operacji ECU wysypało się.Pożyczyłem drugi od szwagra ale to już nie to obroty skaczą, a rano nie chce palić na PB.Kilkakrotnie próbowałem podmieniać ten stary ale nawet nie rusza ani na LPG ani na PB.Wczoraj zmieniłem  kondensatorki na nowe i go przelutowałem, mój stary dobry ECU ożył.Wszystko było ok. check gasł (na pożyczonym ECU świeci cały czas) i mój lancerek pracował super ale tylko pół godz. potem nagle zgasł i zamarł na dobre.Pomóżcie już nie wiem co może być. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wojmi1  		  
		 
         Mitsumaniak lancer kombi i gal
  
  
                  Auto: lancer combi g37 i c12 galE32 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-02-2007, 20:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to moze byc: optyka w aparacie zaplonowym, przebita cewka, powerTranzystor a nawet grafit jak wypadnie podobnie skutkuje musisz sprawdzac po kolei | 
             
						
				_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 andy_1974 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-02-2007, 08:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ponieważ pewnego dnia  nic nie było tzn. iskry i zasilania paliwa zacząłem od początku. Wysłałem ECU do Bartka (wielkie dzięki Bartek) i okazało sią że ecu było głuche. Poprzedni spec od rtv co wymieniał kondensatory spaprał sprawę. Załozyłem poprawione ecu, włozyłem nowe świeczki ngk, przeczyściłem kopułkę i wszelkie styki elektryki i od tej pory pali na dotyk. Dzięki za wszelkie porady i sugestie. 
 
Pozdarawiam. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-02-2007, 09:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               chcialoby sie powiedziec - a nie mowilem    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |