[Cari 1.8] Problem z gazem |
Autor |
Wiadomość |
hubcio87
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2012 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-03-2014, 00:06 [Cari 1.8] Problem z gazem
|
|
|
Heja! Może ktoś z Was się orientuje lub przerabiał podobną kwestię.. otóż wracam sobie spokojnie do domu i na skrzyżowaniu nagle auto stanęło. Myślę, gaz się może skończył, ale dziwne bo gdy jest na wyczerpaniu to stopniowo traci moc. Na resztkach wachy dopełzłem do stacji lpg, podtankowałem i niestety dupa. Dodam że jest to 1,8 116 KM, instalacja bliżej nieokreślona ale wydawałaby się 2 generacji (w dolot). Po przełączeniu na gaz auto natychmiastowo gaśnie jakby nie dostawało paliwa. Staram się to samemu ogarnąć bo urlopu na razie nie mogę wziąć a kończę robotę jak wszyscy i gaziarze są już pozamykani.. Proszę o jakieś sugestie. Pzdr! |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-03-2014, 06:43
|
|
|
Na początku sprawdź bezpieczniki od gazu, powinny być 2 gdzieś przy klemie plusowej akumulatora. Sprawdź też czy w momencie przełączania na gaz pykają elektrozawory. Jedwn powinoen być przy butli a drugi pod maską albo przy reduktorze albo przy filtrze gazu który też powinien być zamontowany przy reduktorze. Jeśli któryś by nie pykał, to sprawdź, czy w momenciebprzełączenia dochodzi do niego napięcie 12V. Sprawdź też filtr gazowy. |
|
|
|
 |
hubcio87
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2012 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-03-2014, 10:35
|
|
|
Dźwięk przełączania jest. Sprawdzę tylko czy i z butli i z pod machy słyszalny jest. Dzięki za podpowiedź. |
|
|
|
 |
daniel0011
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX + LPG 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Lut 2013 Posty: 48 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 14-03-2014, 15:02
|
|
|
Mam pytanie, czy jeżeli w trakcie przełaczenia na gaz będziesz go trzymał na obrotach to zgasnie, czy nie? Czy w czasie jazdy jak się przełącza to też gaśnie, czy tak się dzieje na zimnym i ciepłym silniku? Jezeli słyszysz cyknięcie to jest ok, narazie nie sprawdzaj bezpieczników, na moje oko poprostu musisz pojechać na regulację i to załatwi problem.
Poprostu w czasie przełączania dochodzi za mało gazu. ale odpowiedz na moje pytania to bedziemy wiedzieć więcej. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 14-03-2014, 21:01
|
|
|
daniel0011, dobrze gada. bo jak sie przełacza to znaczy że bezpieczniki ok. zerknij na filtry mógł sie zapchać któryś, komp instalki może odcinac lpg jak jest za małe ciśnienie.
na benzynie chodzi normalnie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-03-2014, 22:04
|
|
|
eve1988, to nie ta generacja LPG aby były 2 filtry czy czujnik ciśnienia. Jeśli wcześniej auto na LPG chodziło OK, to raczej regulacja nic nie da. Możliwe, że reduktor jest już do wymiany lub regeneracji jeśli faktycznie z elektrozaworami jest wszystko OK. Jeśli to jest na pewno II generacja, to jeszcze może być coś nie tak albo z krokowcem albo z samym sterownikiem.
Niestety, ale na odległość najczęściej trudno precyzyjnie doradzić jeśli właściciel auta niezbyt precyzyjnie opisuje usterkę. |
|
|
|
 |
hubcio87
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2012 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-03-2014, 12:33
|
|
|
Temperatura silnika nie ma tu nic do rzeczy, gdyż tak samo się zachowuje na ciepłym jak i na zimnym silniku. Na benzynie chodzi w miarę ok. Zbieram się do wykąpania krokowca w benzynie ek. Jeśli chodzi o regulacje to nie sądzę, ponieważ stało się to nagle podczas jazdy. Odpowiadając na pytanie kolegi daniel0011 to trzymanie na obrotach nic nie daje. Praca na LPG trwa 0,5 sek. i auto gaśnie. |
|
|
|
 |
daniel0011
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX + LPG 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Lut 2013 Posty: 48 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 15-03-2014, 17:01
|
|
|
Dlatego się pytałem. Czyli auto nie chodzi na gazie, to mamy większy problem. 2 generacja gazu ma tylko 1 filtr, jeżeli dawno nie wymieniałes to by się przydalo, ale to akurat nie będzie problemem, że auto gaśnie. Najprostszym rozwiązaniem to jest pojechanie na naprawę, zdiagnozuja problem i naprawią, a potem zapewne i tak wyregulują. Teoretycznie na regulację to się powinno jeździć co 1-2 lata.
Też mam 2 generację gazu, mi po przełączeniu również gasł, ale z tego powodu, że za mało gazu dochodzilo. Regulacja, odrazu wymiana filtra, ustawienie świec - kosztowało mnie to 100zł. Teraz minie po tym jakieś 14 miesięcy i znowu musze odwiedzić mechanika, robiąc to samo + plus wymiana membran w parowniku. |
|
|
|
 |
hubcio87
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2012 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-03-2014, 11:48
|
|
|
Niby drobnostka a trudna do znalezienia. Bylem u gaziarza no i okazalo sie ze przy jednym z dwu elektrozaworow zgnily kabelki. Przeskok bylo slychac przy przelaczaniu na lpg ale jeden nie doprowadzal gazu. Koszt 30 zl i po problemie Dziekuje Wam za pomoc! |
|
|
|
 |
|