Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Wspomaganie Kierownicy
Autor Wiadomość
elMaklak 
Forumowicz

Auto: Galant 99r. 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 37
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-03-2014, 12:39   [EA3A/W 2.4] Wspomaganie Kierownicy

Witam, jeśli temat w złym miejscu, przepraszam. Mam zapytanie odnośnie układu wspomagania: Po awarii wspomagania(przetarła się rurka aluminiowa transportująca płyn z chłodniczki do maglownicy) usłyszałem dziwny dźwięk pompy wspomagania, zatrzymałem się żeby sprawdzić - płyn ciekł ciurkiem, byłem blisko domu więc jechałem aby nie płacić za lawete, pod domem już dość ciężko się kręciło kierownicą. Rurkę naprawiłem, zamontowałem ale czy wystarczy układ zalać płynem? Czy powinienem go odpowietrzyć? Jak? Pomyślałem że wystarczy zalewać i sprawdzać poziom a pompa sama wypompuje ewentualne powietrze z układu. Proszę o podpowiedzi, dziękuję.
_________________

 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-03-2014, 12:48   

elMaklak, to już trzeba było ściągnąć pasek żeby pompa na sucho nie chodziła :|
Odpowietrza się tak, że zalewasz zbiorniczek na max, czekasz aż przestanie płyn chodzić, dolewasz do max, odpalasz silnik, kręcisz w lewo, w prawo, dolewasz znowu do max. Kręcisz znowu i jak przestanie zaciągać płyn to dolewasz do max i jeździsz.
Obyś nie zajechał pompy... :|
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 10-03-2014, 15:07   

elMaklak napisał/a:
Rurkę naprawiłem, zamontowałem ale czy wystarczy układ zalać płynem?

Jaki olej zalewasz :?:
Nie powinno nic się stać zależy jak długo jechałeś
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-03-2014, 16:54   

Zalewasz zbiorniczek do pozimu max, odpalasz auto, gasisz, sprawdzasz czy jest poziom pomiędzy min a max, jezeli jest pomiedzy min dolewasz lekko ponad min, odpalasz, zostawiasz uruchomiony silnik, sprawdzasz jaki poziom w zbiorniczku, jezeli powyżej min to łapiesz za kierownice i powoli skręcasz w prawo i lewo do konca, w razie konieczności uzupełniasz płyn na pracującym silniku do poziomu pomiędzy min a max. Jezeli płyn sioę zacznie pienić to gasisz silnik i czekasz aż płyn zrobi się klarowny, odpalasz, kontrolujesz stan i ponownie kręcisz kierownicą w skrajne pozycje prawo lewo, na rozgrzanym płyn nie powinien przekraczać poziomu max. Jeżeli płyn bedzie miał wzburzony przepływ lub będzie się mocno pienił to bez regeneracji elementów układu wspomagania się nie obejdzie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
elMaklak 
Forumowicz

Auto: Galant 99r. 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 37
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-03-2014, 14:36   

Zrobiłem wg. waszych wskazówek, udało się, wszystko działa jak należy. Płyn wogóle się nie pieni, pompa chodzi cichutko, mam nawet dziwne wrażenie że wspomaganie lepiej pracuję niż przed awarią.. może to duma że udało mi się ;D Dziękuje za pomoc.
_________________

 
 
asec69 
Forumowicz

Auto: GALANT V6 2,5, 1998 E95/LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 198
Skąd: Z dużego pokoju
Wysłany: 24-03-2014, 09:55   

Mój problem, że wspomaganiem jest trochę inny. Po kolizji musialem wymienic chlodniczkę płynu wspomagania. Po zmontowaniu, okazło się, że mam wyciek na trzpieniu koło pasowego pompy /kayaba na łożyskach slizgowych/. Wymieniłem uszczelniacz, skręciłem, odpowietrzyłem i niby jest okey. Jednak przy skrajnych gwałtownych skrętach i położeniu kierownicy słyszę jakis pisk, a płyn w naczyniu wyrównawczym zmienia położenie od minimalnego to maksymaknego. Podejrzewam, że albo uklad nadal jst zapowietrzony, albo zbyt słabo jest napięty pasek wspomagania?
Mam nadzieję, że to nie koniec pompy?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 24-03-2014, 10:33   

asec69 napisał/a:
ednak przy skrajnych gwałtownych skrętach i położeniu kierownicy słyszę jakis pisk,

Też mam tak.... chyba pasek piszczy, a dodatkowo na max skreconych kół nie wolno trzymać długo, instrukcja manual chyba o tym mowi, chodzi tu o to że wtedy pompa daje na przelew przez zawór.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.