Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana całego wahacza czy tylko sworznia?
Autor Wiadomość
guner 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-04-2014, 13:14   Wymiana całego wahacza czy tylko sworznia?

Witam. Mam mały dylemat na temat naprawy mojej Cari. Są luzy na sworzniu prawego wahacza. W zakładzie, który zna się na miskach (zresztą polecany na forum regionalnym) powiedzieli mi że nie wymienia się samego sworznia ponieważ później trzeba go wspawać i powstała wtedy wysoka temperatura niszczy go. Wymienić lepiej cały wahacz.

Zadzwoniłem do naszego nadwornego dostawcy części z Pabianic i on z stwierdził że lepiej wymienić sam sworzeń. Spawać nie trzeba bo ma sworznie plusowe. Całego wahacza kupować nie warto bo jakość zamienników jest kiepska. Zaproponował nawet dwa ale stwierdził, że lepiej kupić sam sworzeń.

Wiem, że na forum jest dużo tematów o wymiany wahaczy i sworzni (info dla moderatorów-opcja szukaj u mnie działa) ale nie znalazłem nigdzie informacji na temat żywotności takich zabiegów. Co lepiej zrobić? Jakie przebiegi wytrzymują zamienniki wahaczy a jakie wymienione sworznie? Jakie to były firmy?
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 13-04-2014, 14:07   

edycja - spawać możesz płot u sąsiada a nie sworzeń zawieszenia.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 14-04-2014, 11:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21020
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-04-2014, 14:32   

W moim MSS sworzeń SIDEM siedzi już 7kkm i cisza :D .
Wszystko zależy czy masz jeszcze ori wahacz czy jakiś zamiennik.
Z tymi spawami to nie wiem ale chyba nic takiego mechanik nie robił :P .
Ostatnio zmieniałem koła i zapomniałem spojrzeć :| .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tom1312 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 194
Skąd: Komorów/Rzeszów
Wysłany: 13-04-2014, 15:30   

W mojej Cari już 2 razy wymieniane były same sworznie. Za pierwszym razem założone zostały firmy 555 - wytrzymały ok 50 tys.km/4 lata. Myślę, że w miarę dobry wynik zwłaszcza, że kółka letnie mam 17'' i opony 205/40/17 :wink: Teraz założyłem Lemfordera i zobaczymy jak długo te pożyją. Dobrze dobrany sworzeń powinien wchodzić na wcisk a to spawanie jest tak jak napisał Kolega sebkin punktowe i ma funkcję zabezpieczenia aby sworzeń nie wyskoczył. U mnie każdy sworzeń jest złapany w dwóch punktach.
_________________
"Mitsu" i wszystko jasne :)
01388/KMM
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 13-04-2014, 20:39   

też spawałem punktowo u siebie sworznie bo dosyć luźno siedziały więc dla bezpieczeństwa wolałem przyłapać w 4 miejscach i juz tak 3 lata smigam.jakieś 60000 przejechałem i na razie nic sie nie dzieje.
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 14-04-2014, 00:42   

mówcie co chcecie ale mi szkoda zdrowia dla mnie to druciarstwo zresztą w ASO nie dostaniecie samego sworznia bo takich części nie ma jest zakaz i nie bez powodu a pospawać niektórych rodzajów stali nie można z przetopem i tak np stali niskowęglowych z wysokowęglowymi nie pospawasz z przetopem bo pęknie ci w miejscu łączenia jedynym sposobem jest nagrzanie do wysokiej temperatury i zespawanie ale wtedy materiał traci swoją twardość bo jest wyżarzony powodzenia życzę i dużo szczęścia
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 14-04-2014, 10:31   

rasiak1980, nikt tu nie mówi o przetopie tylko punktowym przyłapaniu sworznia bo jakbym chciał mieć przetop to od razu można byłoby wyrzucić ten sworzeń do kosza po takim spawaniu.jakoś od 8 lat spawam koła i jeszcze żadne z moich kół nie odleciało więc i sworzeń też nigdzie nie powinien się podziać.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-04-2014, 11:31   

Ja w poprzedniej Carismie sam wprasowywałem imadłem i nie trzeba było nic spawać. Ja bym Całego wahacza nie wymieniał tylko sam sworzeń dobrej jakości bo wyjdzie dużo taniej.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 14-04-2014, 16:44   

możecie się zgadzać albo nie zgadzać ze mną, jak kogoś nie stać na utrzymanie i tak taniego auta to powinien rozważyć zakup roweru
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-04-2014, 19:14   

Ale z innej strony jak równie dobrze można miec taniej, to chyba bez sensu jest przepłacać no chyba, że ktoś w taki sposób się dowartościowuje...
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 14-04-2014, 19:28   

Mnie też czeka wymiana sworznia wahacza. Są różne na rynku części. Lepiej kupić taki na wcisk, czy lepiej taki zakończony nakrętką ?
Z góry dzięki za szybką odpowiedź. Jutro rano jadę wymieniać, jeszcze nie kupiłem, rano pojadę do InterCarsu to zakupię odpowiedni, jeszcze nie wiem czy lepszy na wcisk, czy na nakrętkę - liczę na waszą fachową poradę :mrgreen:
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21020
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-04-2014, 19:37   

Kris1980_147 napisał/a:
lepszy na wcisk, czy na nakrętkę - liczę na waszą fachową poradę :mrgreen:

Proponuję skręcić koło na maksa i zobaczyć jaki masz :wink: .
One nie są zamienne.
Musisz zastosować taki sam jak siedzi u ciebie :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-04-2014, 19:44   

Kris1980_147, w Carismach II są te bez gwintu ale jednak lepiej sprawdzić jak radzi Bizi78
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 14-04-2014, 19:56   

Byłem teraz sprawdzić, ale nie widać jak jest mocowany od góry :( dolega praktycznie do przegubu, trochę tam mało miejsca, więc podejrzewam, że chyba raczej na wcisk.
Jakby ktoś wiedział na 100% jaki jest to prosiłbym o informację na forum. Jak nie dostanę potwierdzonej informacji to jutro rano pojadę do Intercarsu i kupie na wcisk.
Mają YAMATO J15025YMT i MOOG MI-BJ-8860, jeszcze nie wiem jaki wybrać
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21020
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-04-2014, 20:06   

Ewentualnie zdejmij koło, wtedy już na 100% powinieneś dojrzeć :D .
Na firmę YAMATO sporo osób na forum narzeka :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.