[Cari 1.6] Błąd nr 14 |
Autor |
Wiadomość |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 29-03-2014, 17:30 [Cari 1.6] Błąd nr 14
|
|
|
Wczoraj po przekroczeniu 4tys. obrotow zaswiecił mi sie check no to dzisiaj z samego rana wymrugalem bledy i wyskoczyl mi bląd nr 14. wedlug opisu jest to sensor przepustnicy ale jak to ugryźc? mam też problem z jazda na gazie na zimnym sie dlawi i obroty po puszczeniu gazu spadaja prawie do zera i znow sie podnosza, mam jechac na regulacje instalki w najblizszym czasie ale może to przez ten czujnik przepustnicy?
A i jeszcze jedno gdy wymrugiwałem błedy i wpatrywałem sie w kontrolke to po pewnym czasie przy wlaczonym zaplonie zaczelo coś brzeczec w przepustnicy czego wczesniej nie zaobserwowalem.
Bede wdzieczny za wskazowki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
MmzTattoo
Mitsumaniak

Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 29-03-2014, 17:57
|
|
|
Bzyczenie w przepustnicy to silniczek krokowy na moje oko przypaliła Ci się w nim jedna cewka.
Możesz sprawdzić multimetrem w manualu było jak sprawdzić jak na którychś stykach będziesz miał ok 15 ohm to mur beton krokowiec. Na benzynie skakanie obrotów jak na gazie zacznie się jak dasz mu w rure.
A co do czujnika to może być ewentualnie czujnik położenia przepustnicy. Z tym że moja nawet po wypięciu nie pokazywała błędu |
_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 29-03-2014, 18:30
|
|
|
MmzTattoo, obroty na cieplym sa idealne tylko na gazie na zimnym nurkuja do zera ze 2-3 razy puki sie nie rozgrzeje, tylko że podejzewam ze to wina instalacji lpg z reszta juz sam nie wiem odczego to.
a ten czujnik przepustnicy jest jakos naprawialny czy tylko wymiana? znalazlem temat o ustawianu tego czujnika ale mysle ze sam nie dam rady troche skomplikowane to jest. a czyszczenie przepustnicy moze cos pomoc? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-03-2014, 19:27
|
|
|
TPS mozna sprawdzić multimetrem czy ma prawidłowa zmianę rezystancji względme połozenia przepustnicy oraz czy jest prawidlowo ustawiony |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 29-03-2014, 19:43
|
|
|
a czy mogl on sie sam jakos tak przestawic? tych nietykalnych srubek nie tykalem nawet, czyli sam by sie rozlegulowal? zaopatrze sie w multimetr i zobacze co jest grane. a takie pytanie laika jeden koniec multimetra w kostke przy czujniku a drugi do masy czy do kostki? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-03-2014, 19:53
|
|
|
Mógl się wytrzeć i daje bledne wskazana, w celu sprawdzenia polecam manual dział 13.pdf
Jest dokładnie opisane jak sprawdzić liniowośc działania i ustawienie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MmzTattoo
Mitsumaniak

Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 30-03-2014, 21:47
|
|
|
jak byś bliżej mieszkał to byśmy podpieli pod evoscana i by było odrazu widać jak działa tps.
Ale tak to podpinam się do kolegi. Zajrzyj do manuala. |
_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 31-03-2014, 07:25
|
|
|
MmzTattoo, z profilu widze ze jestes z Mińska mazowieckiego to nie jest tak daleko. jak sam sobie nie poradze to dogadamy sie jakos na priv.
[ Dodano: 28-04-2014, 20:30 ]
sprawdzalem. tak jak by byly sciezki w nim przetarte na prawie zamknietej przepustnicy w ogole nie zmienialo sie napiecie dopiero pozniej skok napiecia i dalej plynnie.
jest on naprawialny? bo zerknelem w sklepach to 5 stowek sobie za niego licza co wydaje mi sie jakims totalnym absurdem albo zle szukalem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|