wymiana panewek wału korbowego |
Autor |
Wiadomość |
Tomaszp
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2800
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lis 2013 Posty: 22 Skąd: Ksawerów
|
Wysłany: 01-12-2013, 20:30 wymiana panewek wału korbowego
|
|
|
Witam jak w temacie potrzebuję informację z jaką siłą dokręcić półzblocze z nowymi panewkami głównymi i z jaką siłą panewki korb. 2800 td 4M40. |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 01-12-2013, 22:45
|
|
|
Poszukaj na forum były do ściągnięcia, manuale od silników. W nich na pewno jest napisane. Ja w 6G73 dokręcałem chyba z momentem ok 90Nm, ale na 100% Ci nie powiem, bo manuala mam na tablecie w domu. |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
Tomaszp
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2800
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lis 2013 Posty: 22 Skąd: Ksawerów
|
Wysłany: 03-12-2013, 13:06 wymiana panewek 2800 4M40
|
|
|
Co to nikt nie wymieniał panewek samodzielnie. |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 04-12-2013, 00:32
|
|
|
Ja wymieniałem, ale jak Ci wyżej pisałem w innym silniku, miałem manuala i większość śrub dokręcałem tak jak pisze w manualu. A manuale są tu: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3455
Trzeba tylko trochę poszukać |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
Tomaszp
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2800
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lis 2013 Posty: 22 Skąd: Ksawerów
|
Wysłany: 04-12-2013, 23:26 wymiana panewek 4M40
|
|
|
Dzięki za zainteresowanie już znalazłem i panewki główne i korb wymienione,i pierścienie, zarazem też przestawiłem pompę wtryskową na T turbo bo było przesunięcie o jeden ząbek i ząb z nacięciem ustawiony był na N non turbo. Jutro zakładam głowice i resztę osprzętu. |
|
|
|
 |
malosc
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 92r. 3,0 V20
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 21-02-2014, 00:13
|
|
|
Jeśli mogę podłączę się pod temat, czy jest sens wymieniać same panewki. Robiłem tłumnik i tam już ostro klekocze. Słyszałem opinie że nie powinoo się tego robić, ale interesują mnie opinie praktyków, ma to sens ?
Z tego co się przyglądałem to dałoby to radę zrobić od dołu bez wyjmowania silnika. No bo jeśli trzeba wyjmować, to chyba nie ma sensu, tylko szlif.
Z góry dzięki
Małość |
|
|
|
 |
MarcinJ25
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 3 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-04-2014, 22:20
|
|
|
I ja mam pytanie obróciło mi panewki w silniku 3,0 V6 24V czy można, czy opłaca się remontować bo mówią że nie. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 06-04-2014, 00:04
|
|
|
ktoś Ci dobrze podpowiedział nie opłaca się szukaj dawcy |
|
|
|
 |
kaczka81s
Forumowicz

Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 651 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 07-04-2014, 21:57
|
|
|
MarcinJ25, ja remontowałem 6G73 od Gala praktycznie ten sam silnik, pojemność troszkę mniejsza, koszt około 3 tysiaki, robiłem szlif głowic, zaworów, szlif wału nowe panewki, nowe popychacze zaworów, wszystkie uszczelki, komplet rozrząd, tłoków i pierścieni nie ruszałem bo nie trzeba było. Tak więc masz orientacyjny koszt, sprawa do zastanowienia. Plus ewentualna robocizna, ja robiłem sam. |
_________________ Toyota odeszła
Jest Imprezka
Galant zgnił
Przygarnąłem BMW
 |
|
|
|
 |
|