Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C61A 1.3] Witam już nie wiem za co sie zabrać pomóżcie
Autor Wiadomość
MitsuMarcin 
Forumowicz
Marcin


Auto: Mitsubishi lancer 88-92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 58
Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
Wysłany: 01-04-2014, 11:42   [C61A 1.3] Witam już nie wiem za co sie zabrać pomóżcie

Witam w dziale warsztat podałem temat "co dolega mojemu miskowi".Już sam nie wiem za co sie zabrać za elektronike cz mechanike co mu się dzieje.Tak jak opisałem w dziale warsztat na zimnym silniku nie chodzi na wszystke cylindry a jak już odpali to go coś przydławia.jak sie rozgrzeje chodzi na wszystke ale ma wysokie obroty.No i jakaś woda wylatuje z tłumika.Co do dzisiaj zrobiłem :filtr paliwa, swiece,przewody,kopółka,.O samochód dbam i wszystko robie na czas. Wiec mam do was prośbe jak ktoś wie co to może być piszcie.Pozdrawiam
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 01-04-2014, 13:26   

MitsuMarcin napisał/a:
Już sam nie wiem za co sie zabrać za elektronike cz mechanike

Skoro nie za bardzo wiesz co może być przyczyną awarii, nie jesteś w stanie samemu zdiagnozować przyczyny ani naprawić, proponuję założyć temat w dziale regionalnym o znalezieniu dobrego mechanika od Twojego miśka. Uwierz, że łatwo coś zepsuć nie znając się na rzeczy. A im więcej osób będzie "grzebało" zamiast naprawić, tym trudniej i drożej będzie doprowadzić Twoje auto do stanu używalności.
Powodzenia.

[ Dodano: 01-04-2014, 13:28 ]
MitsuMarcin napisał/a:
No i jakaś woda wylatuje z tłumika

A uszczelka pod głowicą? Nie przegrzałeś go kiedyś?
 
 
MitsuMarcin 
Forumowicz
Marcin


Auto: Mitsubishi lancer 88-92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 58
Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
Wysłany: 01-04-2014, 13:44   

Dzieki za odpowiedz.Mechanika mam dobrego.Tylko napisałem że nie wiem co zrobić dalej ponieważ wszystko posprawdzałem każdy kabelek ,wężyk podcisnieniowy, a objawy bez zmian jeszcze dziś będe patrzył.Co do uszczelki pod głowicą żeczywiscie olej trochę leci ale płynu z chłodnicy nie ubywa.Jeszcze jedno pytanie odnośnie paliwa słabej jakości.Może to jego wina ? Samochód mam od 7 lat poprzednio miałem colta 1981.I w lancerze sześć lat temu zmieniałem elektronike ogólne przez te 7 lat to silniku nic nie robiłem i chodził jak trzeba.był niezawodny a teraz nagle przestał dobrze chodzić.Pozdrawiam :)

[ Dodano: 01-04-2014, 13:49 ]
Jeszcze jedno mnie zastanawia jak już chodzi dobrze i podczas jazdy wciskając gaz całkowicie do dechy po policzeniu do 5 zapala sie check engine i gasnie dopiero po zdjęciu nogi z gazu.Może mój problem tkwi nie w mechanice a w elektronice ?

[ Dodano: 01-04-2014, 20:23 ]
Witam dziś ustawiłem luz zaworowy,sprawdziłem wtryski,cisnienie na swiecach elegancke.Samochód chodzi jak powinien :D .Jeszcze jutro sprawdze na zimnym silniku i dam znać .dzieki za pomoc

[ Dodano: 03-04-2014, 11:01 ]
mjsystem,
Witam napisze co zrobiłem z samochodem do tej pory i jaki efekt to dało.
-Wymiana swiec
-kopółki
-przewodów zapłonowych
-filtra paliwa
-ustawiłem luz zaworowy
-sprawdziłem cisnienie na swiecach ( bardzo dobre)
-ustawiłem silnik żeby chodził na normalnej mieszance (chodził na bogatej)
-sprawdziłem wtryski (równo leją)
-sprawdziłem czujniki temperatury i wężyki podcisnienia (całe)
-zastąpiłem uszkodony katalizator wstawiając w srodek rure
-zalałem pożadnego paliwa.
-Ustawiłem zapłon
I teraz tak :
Na ciepłym silniku wszystko ok chodzi jak pszczułka,ma moc odpala od strzału.Lecz po nocy stania w garażu jak rano odpalam odpali mi dobrze ale coś przerywa nierówno pracuje nadal jak by chodził na trzy wystarczy że wejdzie na ssanie i znowu w pożądku.Ja już nie mam pomysłów. co jedynie moge jeszcze kompa sprawdzić ale jak podpinałem diode to cały czas tak samo mruga. Juz nie wiem.Co mi możesz jeszcze doradzić ? Dzieki za odp
 
 
Mietek 
Forumowicz


Auto: cs9w, ea5a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 101
Skąd: Owsiska
Wysłany: 03-04-2014, 16:37   

MitsuMarcin, mam takiego samego Lancera C61A i ten sam problem. W moim ubywa płynu chłodzącego, tak samo dziwnie chodzi na zimnym i rozgrzanym silniku. Katalizator pusty.
Mi też ręce opadają ale mam niecny plan :twisted:
Przymierzam się do SWAP na C62A. Może forumowicze podpowiecie co muszę dokładnie zmienić? Wiem na pewno że wiązka z komputerem ale czy coś jeszcze?
Przydałyby się jakieś wskazówki a może nawet tutorial :)
 
 
MitsuMarcin 
Forumowicz
Marcin


Auto: Mitsubishi lancer 88-92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 58
Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
Wysłany: 03-04-2014, 19:38   

Mietek, Witaj no właśnie u mnie samochód jest już siedem lat na samiutkim początku ujawniła się wada tego modelu czyli kłopoty z elektroniką .Sześć lat temu wybuchł mi komputer lecz objawy kończenia sie tego podzespołu były inne.Na wilgoci nie zapalał,a jak komputer wybuchł to zgasł i o własnych siłach nie dojechał do domu.No a teraz zostawiłem go jedynie na 2 noce na dworze wieczorem odpalam i chodzi na 3 garach-mysle zaraz przepali nastempnego dnia rano znowu chodzi na trzy.Zeby jeszcze coś wskazywało że szarpie podczas jazdy czy inne a tu jak ciepły to elegancko smiga.CO DO TWOJEGO TEMATU:Jeżeli ubywa ci płynu z chłodnicy to masz do wymiany uszczelkę pod głowicą (u mnie też jest uszkodzona ale nie ubywa mi płynu tylko trochę czasem oleju kapnie wiec narazie jeżdze).Jeszcze popraw sobie to co ja zrobiłem na górze masz opisane.Sprawdz luz bo u mnie było za ciasno.i zastąp katalizator rurką bedziesz miał pewność że w tylnym tłumiku nic ci latało nie bedzie bo ja swój cały katalizator znalazłem własnie tam w czesciach.Poinformuj mnie o tym co zrobiłeś bo ja też nie wiem co sie dzieje na tym zimnym.A co do swapa powodzenia też bym chciał 1.5 . 1.3 już wymiata a 1.5 w tej budzie musi być spoko :D
 
 
Bazz 
Mitsumaniak
Rzeźnik- kombinator


Auto: lancer C61(2)(6) :D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 149
Skąd: Goniądz
Wysłany: 04-04-2014, 16:36   

witaj
-ustawiłem silnik żeby chodził na normalnej mieszance (chodził na bogatej)

w jaki sposób?
za to odpowiada komputer (jeśli masz na wtrysku). a z Twojego posta wnioskuję, że tak jest...
Prawdopodobną przyczyną takiego cudowania na zimnym silniku, będzie padająca pompa paliwa. (mój 1,6 4G92 się właśnie tak zachowywał)

woda z tłumika przy przegazowaniu to normalny objaw (różnica temperatur).
pozdrawiam.

[ Dodano: 04-04-2014, 16:51 ]
Mietek napisał/a:

Mi też ręce opadają ale mam niecny plan :twisted:
Przymierzam się do SWAP na C62A. Może forumowicze podpowiecie co muszę dokładnie zmienić? Wiem na pewno że wiązka z komputerem ale czy coś jeszcze?
Przydałyby się jakieś wskazówki a może nawet tutorial :)


Potrzebny jeszcze zbiornik z pompą elektryczną, w gaźnikowcach jest membranowa mechaniczna. (chyba że masz 1,3 na wtrysku)
_________________
- Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
- Colt C58A GTI swap na 4G63
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny

Nie ma drogich części, są tylko duże marże...

Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ". :)
 
 
 
MitsuMarcin 
Forumowicz
Marcin


Auto: Mitsubishi lancer 88-92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 58
Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
Wysłany: 04-04-2014, 18:38   

Bazz,
Witaj tak jest na wtrysku.Na ciepłym sprawdziłem listwe z wtryskiwaczami i podaja równo.Na zimnym nie sprawdzałem.Szczerze też pomyslałem o pompie bo tak to trochę wyglada jakby za moło czegoś dostawał.Tylko wyjasnij mi jeszcze czy pompa na zimnym silniku inaczej chodzi jak na ciepłym bo jak sie rozgrzeje to silnik chodzi równo.Dzieki :)
_________________
Mój misiek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86944
Przed miskiem był fiat 126 p el http://forum.mitsumaniaki...1306293#1306293
 
 
Bazz 
Mitsumaniak
Rzeźnik- kombinator


Auto: lancer C61(2)(6) :D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 149
Skąd: Goniądz
Wysłany: 04-04-2014, 19:33   

pompa pracuje cały czas tak samo, tyle że na ssaniu czyli na zimnym, sterownik podaje więcej paliwa, którego pompa po prostu nie daje rady nabić...
_________________
- Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
- Colt C58A GTI swap na 4G63
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny

Nie ma drogich części, są tylko duże marże...

Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ". :)
 
 
 
MitsuMarcin 
Forumowicz
Marcin


Auto: Mitsubishi lancer 88-92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 58
Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
Wysłany: 05-04-2014, 21:01   

Bazz,
Witaj samochód przestał mi odpalać.Zdemontowałem bak paliwa i pompe nie było jej słychać .Pompa sama chodzi bardzo dobrze podpięta pod akumulator.Po przekręceniu zapłonu nie dostaje prądu na nią ,check gasnie,przekażnik słychać ale prądu nie ma .Czyżby Komputer ?
_________________
Mój misiek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86944
Przed miskiem był fiat 126 p el http://forum.mitsumaniaki...1306293#1306293
 
 
Bazz 
Mitsumaniak
Rzeźnik- kombinator


Auto: lancer C61(2)(6) :D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 149
Skąd: Goniądz
Wysłany: 07-04-2014, 17:23   

Prawdopodobnie komputer, wylał się któryś z kondensatorów...
_________________
- Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
- Colt C58A GTI swap na 4G63
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny

Nie ma drogich części, są tylko duże marże...

Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ". :)
 
 
 
MitsuMarcin 
Forumowicz
Marcin


Auto: Mitsubishi lancer 88-92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 58
Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
Wysłany: 07-04-2014, 17:35   

Bazz
Witaj pompa chodzi bardzo dobrze zdemontowałem już komputer i dałem do naprawy znajomemu masz racje mógł sie którys kondensator wylać wyglądają na całe ale jeden jest przykopcony.W srodę powinienem już złożyć to dam znać .Pozdrawiam :D

[ Dodano: 09-04-2014, 20:59 ]
Witam wymiana nic nie dała.Samochód chodzi ale nie tak jak powinien :( .Wszystko posprawdzałem oprócz błędów na komputerze bo nie potrafie jak ktoś wie jak sprawdzić to napiszcie.Juz mam dość. 'Bazz'- kondensatory w komputerze wymieniłem zero poprawy.Jak narazie bede jeżdził bo co m pozostało dzieki za pomoc.

[ Dodano: 23-04-2014, 10:54 ]
mjsystem, Bazz, Samochód na razie naprawiony mam nadzieje że posłuży mi jeszcze kilka lat :) .Był to czujnik map ale dzieki panowie za porady przy okazi zrobiłem mu gruntowny przegląd :) THNX
_________________
Mój misiek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86944
Przed miskiem był fiat 126 p el http://forum.mitsumaniaki...1306293#1306293
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.