 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Tps - dziwne pomiary |
Autor |
Wiadomość |
bycek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 27 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 16-04-2014, 23:10 Tps - dziwne pomiary
|
|
|
Witam. To znów ja. Ostatnio mierzyłem sondę pomiary wychodziły na minus. Dzisiaj tpsa znów ustawiałem. Szczeliniomierz 0.65mm, ustawione brak przejścia. Zakładam, sprawdzam napięcie minus woltomierza do klemy a plus do biało zielonego (2 pin) no i napięcie wynosi ok. -250mv natomiast jak zamieniłem kable z miernika miejscami to około 50 mv. Myślałem, że miernik może być zepsuty no ale na akumulatorze normalne napięcie pokazuje. Nie wiem co jest. Rezystancja tpsa wynosi ok. 5kohm, rezystancja na 2 i 4 zmieniała się płynnie lecz mały zakres. Po odpięciu kostki od tpsa napięcie wynosiło 12 mv? ale juz nie na minusie więc nie wiem co jest z tym autem. Już różnych rzeczy próbowałem. Myślę jeszcze jutro ustawić tps na samo napięcie. Ok 0,60v jeśli oczywiscie tyle się da. Jakieś sugestie? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-04-2014, 23:32
|
|
|
W pierwszej kolejności sprawdź napięcie między silnikiem (np. kolektorem ssącym) a karoserią (powiedzmy śrubą amortyzatora) na pracującym silniku. Spodziewam się, że się zdziwisz nie obserwując 0V. Stawiam na ok. 1V, co sugeruje skorodowane połączenia masowe między silnikiem a nadwoziem. Skutki tego są takie, że czujniki świrują - masz wtedy błędy lambdy i tps'a - najbardziej czułych na dobrą masę czujników. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
bycek
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2014 Posty: 27 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 17-04-2014, 20:32
|
|
|
Napięcie wynosi 0v. Jeżeli odepnie się węża tego co idzie do przepustnicy, będzie się w niego dmuchało to obroty się uspokoją i zaświeci się kontrolka CE. Po dodaniu gazu gaśnie. Jakieś sugestie jeszcze?
[ Dodano: 18-04-2014, 13:35 ]
Ktoś coś jeszcze nakieruje czy już nic? |
|
|
|
 |
|
|