Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Obroty/ brak ssania
Autor Wiadomość
CzarnaStopa 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Rumia
Wysłany: 14-04-2014, 21:47   [Cari 1.6] Obroty/ brak ssania

Witam, od piątku jestem szczęśliwym posiadaczek carismy 16 16V 90km (1997r). I mam taki problem na zimnym silniku gaśnie.Jak go potrzymam na gazie przez 2 minuty, to już nie gaśnie. Ogólnie auto trzyma bardzo niskie obroty 200-300, a jak dużo pojeżdżę to potrafi dojść do 500 (szaleństwo). Wyczyściłem przepustnicę i krokowca i nauczyłęm auta obrotów - żadnych zmian:(

I tu pojawia się moje pytanie, czy zacząć kręcić śrubkami (SAS i cośtam SAS-ta zderzakowa)? Bo jak widzę, to wszyscy tu sieją panikę, jeśli o nie chodzi, ale jak sobie oglądałem tą przepustnice, to raczej nie widzę w tych śrubkach wielkiej filozofii, a skoro obroty mam za niskie.

A może powinienem przyjrzeć się czemuś innemu?

Wiem, że takich tematów jest sporo na różnych forach, ale już od tego czytania, to sam nie wiem, za co się brać. Może jest ktoś kto zna dogłębnie temat - spotkał się z podobną usterką?

Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez glina 15-05-2014, 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 14-04-2014, 23:00   

poczytaj o Tps było na forum ogólnie nie ma paniki z tym tylko trzeba dobrze wyregulować . Co do kręcenia śrubkami w twoim przypadku to bym tylko zabrał się za regulację przepływu powietrza SAS tylko nie pomyl z tą drugą śrubką fixed sas.Najlepiej poszukaj obszernego tematu od nas z forum. Co do gaśnięcia zobacz też czy nie łapie gdzieś lewego powietrza. Ja miałem walniętą uszczelkę pokrywy zaworów i przez to też mi gasł nie wiem o co chodziło ale wymiana pomogła. Może sprawdź przy okazji świece czy nie zalane są.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 15-04-2014, 07:21   

CzarnaStopa, Jesli chodzi o srobki to tu masz sporo http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33071
co do gasniecia na zimnym przejzyj uklad zapłonowy, a w skrajnych przypadkach moze to byc wina ecu.
Jesli chodzi o obroty to ta pierwsza cienka kreseczka to jest ~500 obrotów, wiec obroty mozesz miec w normie.
_________________

 
 
CzarnaStopa 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Rumia
Wysłany: 17-04-2014, 00:20   

Ok, to mam pewne obserwacje. Ustawiłem sobie obroty na wyższe i żeby silnik nie gasł - muszę mieć ustawione obroty - na zimnym 600-800, na ciepłym 1600-1800. I teraz podejrzany - krokowiec. Miałem obroty na 1600 na Ciepłym i odłączyłem krokowca, ostudziłem silnik odpaliłem i na zimnym 600, tak samo jak z krokowcem. Teraz mam ustawione obroty na 800 na ciepłym - odłączony krokowiec i mogę się założyć, że jutro nie odpalę. Czyli odłączenie krokowca nic nie daje.

Więc tak sobie kombinuję, że skoro bez krokowca jest tak samo jak z, to oznacza,że nawet jak on jest podłączony to się nie rusza. I tu moje pytanie jak sprawdzić krokowca(odkręcałem go i czyściłem). Czy ktoś zna może jakieś rezystancje, jakie powininen pokazywać między pinami? I czy ktoś może wie, które piny we wtyczce do krokowaca odpowiadają którm pinom od ECU.

I jeszcze jedno pytanie - wybłyskałem kody błędów i nie ma żadnych (kontrolka miga cały czas z taką samą częstotliwością), czy jest możliwość, że jak podjadę gdzieś i podłącze go pod komputer, to pokaże jakieś błędy.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-04-2014, 07:30   

Pobierz sobie service manual http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
W pliku 13.pdf znajduje się instrukcja sprawdzenia silnika krokowego (strona 107), sterowania z ECU (strona 73-79, zweryfikuj czy masz identyczny model ECU) oraz czujnika temperatury silnika dla komputera (strona 102), IPS (strona 103)

Jezeli błedy nie dają sie wymigac w aucie przed 2001rokiem to znaczy, że ich nie ma, odczyt programem raczej tego nie zmieni
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
CzarnaStopa 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Rumia
Wysłany: 17-04-2014, 15:46   

ok w tym manualu jest napisane, że rezystancja między pinami środkowym a bocznym w obu rzędach ma wynosić od 28-32 na zimnym. W trzech przypadkach tak mam. A w 4 jest 9omów - to oznacza, że krokowiec do wymiany?
 
 
gieras1988 
Forumowicz


Auto: Carisma 99r, 1,6 16V+sekwencja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 38
Skąd: Starachowice
Wysłany: 17-04-2014, 21:28   

wg mnie to coś z krokowcem
u siebie mam to samo, ten sam silnik i gaz na dokładkę
wymieniłem świece, sondę lambda, czujnik i nic
niestety kupiłem tez nowy ECU, przełożyłem i dalej to samo (jak co to mam ECU na sprzedaż sprawne)
także myślę, że krokowiec winny i u mnie i u Ciebie kolego
samo czyszczenie nic nie daje bo już to przerabiałem, chociaż rezystancji sprawdzać nie sprawdzałem u mnie
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-04-2014, 07:13   

CzarnaStopa napisał/a:
W trzech przypadkach tak mam. A w 4 jest 9omów - to oznacza, że krokowiec do wymiany?

Jezeli takie sa pomiary to trudno się z nimi nie zgodzić
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
GutFenix 
Nowy Forumowicz
M.G.

Auto: Carisma II '01 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 18-04-2014, 10:04   

Witam,

widze, że troche osób z tym samym probleme się męczy.
Ja póki co wyczyściłem krokowy, przepustnice, przepływomierz. Wymieniłem lambde, świece, kabelki wn.
Jedyny efekt ale krótkotrwały był taki, że szybciej łapał obroty po rozgrzewaniu "nożnym" a nagrzany wchodził nawet na ~1300 obrotów. I wróciło do tego jak było. Teraz do ecu się przymierzam.

Pozdrawiam

Jakby się udało rozwiązać problem daj znać, ja w ramach operacji też napisze jak bede po wymianie Ecu
 
 
CzarnaStopa 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Rumia
Wysłany: 28-04-2014, 13:12   

No i chyba sobie poradziłem. Wymieniłem krokowca i ustawiłem TPS.

Tylko, że na zimnym silniku mam obroty ponad 1,5 tyś, czy to normalne? Aż tak działa ssanie w tym aucie? I między Pinem 3 a 4 TPS'a najmniejsza rezystancja jaką mogę złapać, to 23 omy, a powinno być 0, czyli mam lekki opór, choć miernik uważa, że jest przejście, bo piszczy. Walnięty TPS? czy olać sprawę?
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 29-04-2014, 08:08   

obroty na ssaniu w normie. Jeśli po osiągnięciu temperatury obroty spadają w przedziale 750-850 i stoją cały czas jest wszystko ok. W takim wypadku ja bym nic wiecej nie ruszał
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.