Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Stukot chyba w zawieszeniu (audio do odsłuchania)
Autor Wiadomość
lukeluks 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 '96 B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-04-2014, 16:25   [Carisma] Stukot chyba w zawieszeniu (audio do odsłuchania)

Mam taki problem. Od kilku dni przy stawaniu i ruszaniu słuchać dość głośny pojedynczy czasem podwójny stukot. Z tego co mi się wydaje to chyba z okolic prawego przodu. Pojawia się jakby w momencie przełożenia napędu (wbijam bieg i zaczynam puszczać sprzęgło) na koła. Co to może być? Rzucam linka do nagrania z rejestratora (zmontowałem kilka startów i hamowań). http://trident77.wrzuta.p...7bNTF0/stukot01


I od razu pytanie nr dwa, również audiozagadka. Przy mocnym skręcie w lewo słychać coś takiego http://trident77.wrzuta.p...61lN3I/stukot02 - przegub, czy ocieranie opony o błotniki?
Ostatnio zmieniony przez glina 15-05-2014, 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 30-04-2014, 16:57   

jak skręcisz całkiem w prawo i spojrzysz od przodu na przegub to będzie widać czy osłona przegubu nie spadła (jeżeli spadła to powinno być widać porozrzucany smar na feldze) i czy nie dostała się woda z piaskiem do środka, przy okazji dobrze sprawdzić też lewy, najlepiej jakbyś zrobił zdjęcia i wstawił tutaj
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 30-04-2014, 17:02   

może być przegub a może być tarcza sprzęgła jak sprężynka wypadnie daje również podobne objawy drugie nagranie to prędzej przegub, skrzywiona piasta też podobne dźwięki wydaje musisz unieść samochód i sprawdzić czy nie ma luzów na przegubie chwytasz wałek w pobliżu przegubu zewnętrznego i targasz nim energicznie nie powinno być wyczuwalnych luzów. a jeszcze jedno dodam czasami sie zdarza że wysuwa się przegub wewnętrzny ze skrzyni ale nie wiem czy to przypadłość bo to pewne samochody tylko mają taką skłonność
 
 
lukeluks 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 '96 B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-04-2014, 21:47   

Dzięki za podpowiedzi, jutro może zrobię zdjęcia jak radził MichciuGT. Trzeba oglądnąć to z bliska.
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 30-04-2014, 22:12   

U mnie przy podobnych objawach był do wymiany drążek kierowniczy. Spróbuj poruszać czy nie ma luzów u mnie luz był ledwo wyczuwalny a stukanie podczas ruszania było mocne ;) winą jest też chyba słabe wygłuszenie Cari.
_________________

 
 
 
lukeluks 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 '96 B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-05-2014, 09:36   

Dzięki za podpowiedź. Dzisiaj po południu coś może będę wiedział. Generalnie odkąd mam Cari nie wyczuwam żadnego luzu, a nawet jak ktoś prowadzi moją Cari to nie może się na początku przyzwyczaić, że delikatny ruch kierownicą (dosłownie minimalny) ma od razu wpływ na kierunek jazdy. Można powiedzieć, że kierownica jest zbyt czuła, dlatego trochę by mnie zdziwiło gdyby to był drążek kierowniczy, ale sprawdzić trzeba.

A propos wygłuszenia, to rzeczywiście nie jest za bogate:)

[ Dodano: 02-05-2014, 13:24 ]
Jak się okazało ten złowrogi stukot nr 1 to.... niedokręcone koło prawy przód! Zmieniałem opony na letnie, odkręcam koło prawy przód, a tu klucz idzie leciutko. Wtedy już wiedziałem, że to kółeczko. Nie wiem jak to się stało, że takie to koło niedokręcone, no ale cóż... Na szczęście w Cari nie ma szpilek tylko nakrętki!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.