Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Tuning Cari 1.6?
Autor Wiadomość
demonik
[Usunięty]

  Wysłany: 27-03-2007, 17:08   [Cari 1.6] Tuning Cari 1.6?

Kupiłem niedawno żone cari 1,6 2001 bo chciała cos ładnego z wiekszym bagażnikiem :)
Ostatnio troche nim pojezdziłem i w zasadzie rewelacja tylko troszke mi brakuje mocy.
Niby 103 KM, 190 pójdzie ale jakoś tak słabiej od octavi czy laguny 1,6 (wiem wiem laguna ma 110 KM).
Pytanie proste jest jakies pole manewru w tym silniczku czy mam sie nastawiać na zmianę na 1,8 GDI (zdaje sie z prościej cały samochod niż silnik). Jeśli jednak sugerujecie zmine silnika (szkoda by mi było bo niecałe 80000 przebiegu i zegarek po prostu) to na jaki.
dzieki
demonik
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 27-03-2007, 17:15   

Lepiej rozjerzeć się za GDI chyba niż bawić się w przekladki.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 17:16   

Jak ładnie pracuje to nic nie ruszać, a jak chcesz zmian to na
Galant 2.5 V6, pali jak smok, szumi pięknie, kopa ma wystarczającego no i bagażnik większy ;)

tak jak kolega powiedział, sensowniej będzie zakupić Cari GDI niż kombinować...
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-03-2007, 18:04   

demonik napisał/a:
Jeśli jednak sugerujecie zmine silnika (szkoda by mi było bo niecałe 80000 przebiegu i zegarek po prostu) to na jaki.

Jesli juz chcesz sie zastanawiac nad jakims silniczkiem w Carismie to tylko GDI.
leser napisał/a:
Jak ładnie pracuje to nic nie ruszać,

...grunt to tez trafic na w miare zadbany egzemplarz :)
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-03-2007, 18:42   

I nie przekładać bo to się po pierwsze nie opłaca a po drugie masa kombinowania i wymiany pół auta więc lepiej albo kupić Carismę GDI albo Gala 2.5V6
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
demonik
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 18:44   róznice 1,6-1,8 ?

Trafiłem zadbany egzemplaz, z małym przebiegiem garazowany troche sie wachałem nad space starkiem ale nie moglem trafić niczego ciekawego a ten 1,6 wziolem bo mnie facet przekonał ze to silnik robiony do spóły z Volvo, trwały i oszczedny.
Jak na 1,6 jest bardzo cichy( stojąc przy samochodzie nie słysze go do 2000 obrotów! a w środku do 4000 obrotow) i mało pali (8,2 miasto stołeczne w korkach to naprawde niezły wynik) a straszyli mnie ze 1,8 GDI nie schodzi poniżej 11. to jak to jest?
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-03-2007, 19:01   

demonik napisał/a:
a straszyli mnie ze 1,8 GDI nie schodzi poniżej 11. to jak to jest?

Wielka bezedura :!: -ktos sie nie znal, nie jezdzil nigdy GDI... :?
Mi w miescie (wskazania kompa) pali w granicach 7,5...no max 8,5 (przy wcale nie wolnej jezdzie)...a co dopiero na trasce :wink: A dojscie do 11l/100 hmmm moze przy predkosciach powyzej 140 :P :!: :?:
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 27-03-2007, 19:08   

demonik napisał/a:
przekonał ze to silnik robiony do spóły z Volvo, trwały i oszczedny.


to ci nowosc, jeszcze cos ci naopowiadal ?? ;)

jesli auto dla zony to jej w zupelnosci 1.6 wystarczy, a ty pewnie nie bedziesz czesto nim jezdzil bo jak rozumiem to masz cos innego - wiec szkoda pieniedzy jesli ten egzemplarz ktory posiadasz taki zadbany
nie wiem z jaka octavia sie sprawdzales - ale jak ja sie probowalem z 75 koni czy tam 100 to jakos zostawaly w tyle, dupcie pokazywala dopiero 1.8T :badgrin:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
demonik
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 19:57   

Ok. Dzieki wszystkim.
Tak infomacyjnie porowniania dynamiki jazdy były czysto subiektywne nie robilem wyścigow na torze, pomiarów czasów itp. :lol:


Matejko - 1,6 skody ma 98 koni z 2 zaworow na cylinder, kosztem złuzycia paliwa można go podkrecic do 108 moze akurat takiego miałem :)

Silnik 1,6 po 99 roku był produkowany na jednej taśmie w Holandii z silnikami Volvo. nie mam pewności czy wkładali go do obu samochodów z róznym deklem na zaworach czy tylko szły na taśmie razem bloki ale coś tam było robione. S40 miało taki silnik od 1997 r.
Podobnie jak stare disele bodaj 1,9 były robione przez Renault do obu tych samochodów. Ten sam silnik(ale z gorszym osprzętem) był potem w megance i Lagunie.
Za pare dni bede w Holandi moge dopytac.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-03-2007, 20:05   

U mnie w mieście GDI _WSZYSTKIM_ palą 11 :) - taka specyfika kombinacji korków, mocno górzystego terenu i pierdyliona świateł na dwóch głównych przelotówkach przez miasto. :) Oczywiście zgadzam się z tym że w innym mieście po płaskim na szerokich i przepustowych arteriach może palić parę literków mniej tym bardziej że moja w trasie przy energicznej jeździe łyka tylko 7 literków :)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 27-03-2007, 20:11   

demonik napisał/a:
Silnik 1,6 po 99 roku był produkowany na jednej taśmie w Holandii z silnikami Volvo. nie mam pewności czy wkładali go do obu samochodów z róznym deklem na zaworach czy tylko szły na taśmie razem bloki ale coś tam było robione. S40 miało taki silnik od 1997 r.


to ja mam zupelnie inne informacje - tzn i volvo i carisma mialy 1.6 ale to nie byl ten sam silnik jeden byl konstrukcja mitsubishi 4g92, a drugi volvo,
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Marcinlodz
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 20:12   

Mojemu tacie Cari GDI pali w cholernie zatłoczonej Łodzi max 9 l przy dosc agresywnej jezdzie. Na trasie tak z 6-6,5 litra to norma. A silniczek chodzi cudownie :)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-03-2007, 20:18   

Marcinlodz napisał/a:
Mojemu tacie Cari GDI pali w cholernie zatłoczonej Łodzi max 9 l przy dosc agresywnej jezdzie.


A są w Łodzi górki takie po 100-150m przewyższenia? Bo jak nie ma i jeździ prawie po płaskim to nie ma co się porównywać ;) bo ja praktycznie 4-5 razy dziennie z jednej górki na drugą taką drałuję a spalanie chwilowe pod górkę to mi komp pokazuje wtedy w okolicach 25-35 litrów na setkę :D
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-03-2007, 20:27   

wskazania komputera, to sobie w buty wsadźcie, wyżsi bedziecie. Jak ktoś ma miasto

saphire napisał/a:
pierdyliona świateł na dwóch głównych przelotówkach przez miasto.


to auto z silnikiem 1.8 pali jak smok, bo nie zdązy sobie dobierać optymalnego poboru paliwa do obrotów i warunków jazdy
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-03-2007, 20:33   

Chooper napisał/a:
wskazania komputera, to sobie w buty wsadźcie, wyżsi bedziecie.

Niech nawet komp przeklamuje o 1 litr...to i tak dobrze (zreszta w Cari ktos kiedys pisal ze komp podaje wartosci +/- 0,5l/100KM). Wiec orientacyjnie wynik jest zblizony. Tym bardziej ze co kilkanascie KM resetuje kompa. Wtedy szybciej (zmienia sie)podaje zuzycie paliwka :)
Jasne ze nie jest to dokladny wynik...ale orientacyjnie pokazuje ile w tym momencie pali :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.