Cieknie paliwo z pompy wtryskowej |
Autor |
Wiadomość |
masonry
Forumowicz
Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 21-02-2012, 16:49 Cieknie paliwo z pompy wtryskowej
|
|
|
Witam
Kilka dni temu zauważyłem że cieknie mi paliwo z pompy wtryskowej.
Cieknie gdzieś od spodu pompy. Wyciek jest dość spory, gdy przy zgaszonym silniku pompuję paliwo ręczną pompką to słychać syczenie jakby powietrze uciekało. Gdzieś od dołu pompy wtryskowej i pompka ręczna nie twardnieje.
Ma może ktoś jakiś pomysł skąd moze być ten wyciek?
Pewnie trzeba będzie pompę wyjąć z silnika. Czytałem tematy o wymianie zymeringu na wałku pompy ale nikt nie podał rozmiaru tego zimeringu.
Czy istnieje jakiś zestaw uszczelek do pompy? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-02-2012, 20:21 Re: Cieknie paliwo z pompy wtryskowej
|
|
|
masonry napisał/a: | Witam
Kilka dni temu zauważyłem że cieknie mi paliwo z pompy wtryskowej.
Cieknie gdzieś od spodu pompy. Wyciek jest dość spory, gdy przy zgaszonym silniku pompuję paliwo ręczną pompką to słychać syczenie jakby powietrze uciekało. Gdzieś od dołu pompy wtryskowej i pompka ręczna nie twardnieje.
Ma może ktoś jakiś pomysł skąd moze być ten wyciek?
Pewnie trzeba będzie pompę wyjąć z silnika. Czytałem tematy o wymianie zymeringu na wałku pompy ale nikt nie podał rozmiaru tego zimeringu.
Czy istnieje jakiś zestaw uszczelek do pompy? |
http://e-pajero.pl/index....?z=1&m=&id=1043 |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
masonry
Forumowicz
Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 21-02-2012, 21:21
|
|
|
Dziękuję kolego za wskazanie tego kompletu.
Z tego co zdążyłem wyczytać w twoich postach i nie tylko, wiem ze masz wielką wiedzę praktyczną w naprawach. Czy możesz mi doradzić czy wymiana wszystkich elementów z tego kompletu ma szanse powodzenia. To znaczy, czy po wymianie pompa będzie tak sprawna jak po regeneracji? Czy możliwe jest że będą inne uszkodzenia na tyle duże że wymiana uszczelnień nie pomoże?
Robiłem wiele rzeczy przy silnikach i nie tylko więc kompletnym laikiem nie jestem, ale pompy wtryskowej nigdy nie rozbierałem. Czy jestem w stanie domowymi metodami wymienić to wszystko, czy potrzebne są do tego jakieś specjalne klucze i urządzenia aby pompę wstępnie ustawić?
Mam jeszcze drugie pytanie.
Cieknie mi olej z przedniego mostu. Wyciek jest z lewej strony przy wewnętrznym przegubie.
Zapewne jest tam jakiś zimering. Czy możesz wskazać który to? |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 21-02-2012, 23:24
|
|
|
to jest pompa na licencji bosch i pierwszy lepszy pompiarz ci ją zrobi na nowych uszczelkach za 100-200 zł więc po co się męczyć:)
popytaj w warsztatach obok siebie u kogo naprawiają pompy i tam zawieź |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 22:51
|
|
|
Faktycznie wymiana uszczelnień to nie problem. Ale nie zawsze nowe uszczelnienia załatwią sprawę. Tym bardziej, że puściła na dole - przy tłoczku przyspieszacza zapłonu, tam najłatwiej zbiera się syf, skutkiem tego powstaje wyciek, a sam tłoczek może już szwankować (zabrudzony, przytarty, zablokowany itp.)
Chyba lepiej zrobić tak jak radzi lukas 78, dobry pompiarz będzie wiedział o co chodzi. |
|
|
|
 |
masonry
Forumowicz
Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 23-02-2012, 17:59
|
|
|
Dzisiaj za radą lukasa byłem w kilku warsztatach, ale nikt się tam pompami nie zajmuje dali mi 2 adresy pompiarzy. Bylem tam i cena za wymianę uszczelnień to 500 i 750zł pod warunkiem ze przyniosę im wymontowaną pompę. Natomiast gdy coś będzie uszkodzone to cena będzie wyższa. Sam żyję z usług ale wydaje mi się to trochę zbyt wysoką ceną.
Do tego nigdy nie wiadomo czy faktycznie wszystkie uszczelki zostaną wymienione.
W zeszłym roku oddałem do serwisu koparkę na wymianę uszczelnień w rozdzielaczu.
Zapłaciłem 3500zł z tego prawie 1500 kosztował komplet uszczelek. Po 1 sezonie pracy znowu zaczęło ciec tylko z innej sekcji rozdzielacza, okazało się że wymienione zostały tylko uszczelki te które były uszkodzone czyli kilka sztuk. Reszta została stara a nowych mi nie oddano. jeden z lepszych serwisów w mojej okolicy.
Chyba jednak sam się za to wezmę. Zrobię też kilka zdjęć może się komuś przydadzą.
Czekam tylko na odpowiedź Zbyszka bo chciał bym za jedną wysyłką ten zimering do przedniego mostu kupić a nie wiem który to jest.
Pompa raczej nie powinna być mocno wypracowana, nie ma kompletnie żadnych problemów jakie ludzie tu opisują z czkawkami trudnościami z odpaleniem itp.
Silnik pali od kopa i chodzi równo, jedyne co to tylko rano jak jest zimny to ma trochę za niskie obroty, jak się podgrzeje to obroty sa ok. Kiedyś podkręciłem obroty jak był zimny to po nagrzaniu były za wysokie. To jedyna wada.
Właściwie wszystko się zaczęło 2 tygodnie temu jak zamarzło mi paliwo, trochę go wtedy męczyłem bo myślałem że uda się odpalić. Po odmrożeniu auto już nie jechało tak jak powinno było mułowate nie wchodziło na obroty. Po wymianie filtra paliwa było lepiej, ale czasem były jakieś zmułki. Szukałem przyczyny i znalazłem ten wyciek, prędzej go nie było. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 23-02-2012, 18:14
|
|
|
cena za uszczelnienie kosmiczna
sam z regenaracją sobie nie poradzisz
zapytaj gdzieś na prowincji u mnie zrobią to jak pisałem
i popatrz na allegro tam zestawy uszczelnień są w normalnych cenach |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 23-02-2012, 19:01
|
|
|
masonry napisał/a: |
Czekam tylko na odpowiedź Zbyszka bo chciał bym za jedną wysyłką ten zimering do przedniego mostu kupić a nie wiem który to jest.
|
przypomnij który uszczelniacz? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
masonry
Forumowicz
Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 23-02-2012, 20:08
|
|
|
Cieknie mi olej z przedniego mostu. Wyciek jest z lewej strony przy wewnętrznym przegubie.
Zapewne jest tam jakiś zimering. Czy możesz wskazać który to? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 23-02-2012, 20:09
|
|
|
masonry napisał/a: | Cieknie mi olej z przedniego mostu. Wyciek jest z lewej strony przy wewnętrznym przegubie.
Zapewne jest tam jakiś zimering. Czy możesz wskazać który to? |
jest taki uszczelniacz |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
masonry
Forumowicz
Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 25-02-2012, 18:57
|
|
|
Za radą lukasa kupiłem komplet w normalnej cenie na aukcji.
[ Dodano: 03-03-2012, 21:13 ]
Pompa uszczelniona i zamontowana. Nie było to jakoś strasznie trudne do wykonania.
Najwięcej kłopotu sprawiło prawidłowe zamontowanie pompy, tak aby znaki się nie poprzestawiały. Udało się za 2 razem. Wszystkie znaki są idealnie ustawione.
Jednak silniki jest mułowaty i tak miękko chodzi prawie jak benzyna.
Wygląda jakby miał opóźniony zapłon (kąt wtrysku).
Jak prawidłowo ustawić kąt wtrysku?
W pdf przeczytałem (nie znam dobrze Angielskiego) i wyszło mi takie coś:
Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Wmontować czujnik zegarowy w pompę. Obrócić wał korbowy do ok. 30° przed górnym martwym punktem i cofnąć czujnik pomiarowy. Obrócić wał korbowy na 12° za górnym martwym punktem (6° za górnym martwym punktem w systemach sterowania nadciśnieniem). Czujnik zegarowy powinien teraz wskazywać 1,0 ± 0,03 mm.
Zrobiłem tak, ale ustawiłem na 6 stopni i jest źle.
Może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć krok po kroku jak się to robi?
Skąd wziąć te 30 stopni jak nie ma podziałki?
Ten 1 mm wysunięcia wskaźnika zegarowego ma być od punktu w którym znajdował się przy cofnięciu o 30 stopni? |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 03-03-2012, 22:16
|
|
|
powiem tak kąt powinien być 7 lub 9 st w zależności od tego jaką literę masz wybitą na głowicy
i jest mowa ,że iglica adaptera czujnika musi wystawać 10 mm przy montazu
te 30 st to masz orientacyjnie jak w matematyce zerujesz wskaźnik
ruszasz kółkiem lekko na boki i sprawdzasz czy wskazówka nie reaguje
ustawiasz na swoje stopnie 7-9 i przy tym ustawieniu powinieneś mieć na czujniku 0,97-1,03 mm
w praktyce może być różnie |
|
|
|
 |
masonry
Forumowicz
Auto: Pajero long 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Nowe Warpno
|
Wysłany: 04-03-2012, 10:37
|
|
|
Jeszcze jedno pytanko.
Czy regulację robić na ciepłym silniku?
Wczoraj silnik był zimny i tak sobie myślę że siłownik woskowy przestawia zapłon.
Czyli te 6 stopni ustawiłem gdy siłownik woskowy przyspieszał zapłon, a jak silnik się rozgrzał to siłownik jeszcze zapłon opóźnił.
Aby przyspieszyć góra pompy musi iść w stronę silnika czy w stronę od silnika? |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 04-03-2012, 11:26
|
|
|
na rozgrzanym silniku |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 08-03-2012, 01:39
|
|
|
masonry napisał/a: | Czyli te 6 stopni ustawiłem gdy siłownik woskowy przyspieszał zapłon, a jak silnik się rozgrzał to siłownik jeszcze zapłon opóźnił. | dobrze kombinujesz , siłownik nie ma wpływać na ustawienie statyczne zapłonu
masonry napisał/a: | Aby przyspieszyć góra pompy musi iść w stronę silnika | dokładnie
A co do ustawienia czujnika zegarowego to ustawiasz skalę na zero w momencie gdy nie zmienia się na nim napięcie podczas obrotu wałem - czy to jest 30 st. przed GMP czy wcześniej, to nie istotne - najważnejsze by wskazówka podczas obrotu wałem stała w miejscu, dopiero odtąd zacznie prawidłowo wskazywać napięcie pompy na te 7-9st. po GMP |
|
|
|
 |
|