[EA2A/W 2.0] Swap 4g63 do 4g63 DOHC lub 4g63t |
Autor |
Wiadomość |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 05-03-2012, 22:01 [EA2A/W 2.0] Swap 4g63 do 4g63 DOHC lub 4g63t
|
|
|
Hej,
Może ktoś o tym myślał, może ktoś dokonał SWAPA w Galu EA2x z silnikiem 2.0 o kodzie 4G63 SOHC na silnik od Lancera EVO CT9A z silnikiem także 2.0 z oznaczeniem 4G63T DOHC.
Miał by ktoś chęć wymienić poglądy, zdania, przemyślenia na ten intrygujący moim zdaniem temat. |
_________________ Elektronik dewastator
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 04-08-2016, 08:08, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-03-2012, 07:25
|
|
|
Ktoś myślał, no i nawet znalazł taki projekt na zagranicznym forum, ogólnie rzecz biorąc najlepiej kupić całe strzaskane auto, byleby było na chodzie, bo do przekłądki potrzebujesz wszystko tak jak do przekłądki VR-4 plus nowe koła, hample, itd., no chyba, że myślisz robić napęd FWD i tak zostawić |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 06-03-2012, 11:19
|
|
|
Chodzi o to by był nowy silnik w starej budzie.
Tu jak się rozglądałem po sieci silnik pasuje idealnie, bo ten sam blok, głowica nie haczyła by o maskę, turbina się mieści i nawet by się znalazło miejsce na intercooler.
ECU silnika jest na tych samych wtyczkach, dochodzi tylko parę sygnałów z i do ECU. Pompę paliwa też trzeba było by wymienić ale też się rozglądałem i da się nie wielkim nakładem wysiłków, większy problem by był z odcięciem od skrzyni tylnego napędu ale obudowy i zębatki pasują.
Tylko właśnie, to wszystko teoria. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-03-2012, 19:43
|
|
|
http://www.cardomain.com/...tsubishi-galant |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
szawel
Mitsumaniak
Auto: Galant 2000 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2013 Posty: 112 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-01-2014, 13:37 [EA2A/W 2.0] Swap 4g63 do 4g63 DOHC lub 4g63t
|
|
|
W związku z tym , że mój Galant ma przejechane już ponad 326 tys KM zacząłem się zastanawiać nad swapem . Z tego co szukałem na forum (możliwe ,że słabo szukałem ) nie znalazłem żadnego tematu poświęconego swapowi 4g63 sohc do 4g63 DOHC lub 4g63t, z tego co wyczytałem są to prawie identyczne silniki, różnią się zamontowanym osprzętem . Wiec z myślę , że taka przekładka była by prostsza niż swap 2.5 v6 |
|
|
|
 |
metzger
Mitsumaniak a.k.a Jedi
Auto: EA2A 4G63 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2008 Posty: 199 Skąd: Malbork/Gdańsk
|
Wysłany: 25-01-2014, 14:23
|
|
|
Siemka, niestety nie jestem ekspertem od mechaniki, ale wydaje mi się że jak chcesz "tylko" DOHC to wystarczy zrobić head swap i posiłkować się częściami od eclipse, nie potrzeba wymieniać całego silnika. Być może przyda Ci się ten link.
Mam nadzieję że temat się rozwinie |
_________________ To, co nie istnieje, musimy czasem sami stworzyć w naszych marzeniach i snach i pozwolić im inspirować się do większego wysiłku.
Piszę poprawnie po polsku |
|
|
|
 |
szawel
Mitsumaniak
Auto: Galant 2000 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2013 Posty: 112 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-01-2014, 15:21
|
|
|
Gdzieś czytałem ,że inaczej są poprowadzone kanaliki olejowe , a poza tym w moim silniku przydał by się już remont bo mam małe ubytki oleju |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-01-2014, 17:29
|
|
|
Kupując drugi silnik też nie masz pewności co do jego stanu technicznego, zatem musisz w niego wpompować pewna kwotę aby był conajmniej po podstawowym serwisie (rozrząd, płyny, etc) w tej sytuacji najlepszą opcją byłby 4G63T bo przynajmniej jest zmiana na coś mocniejszego, dodatkowo to i tak wiąze się ze zmianą ECU, ta samą kwotę co możesz przeznaczyć na zakup silnika i jego serwis możesz przeznaczyć na naprawe swojej jednostki napedowej. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 25-01-2014, 19:40
|
|
|
szawel, niestety to nie sa te same silniki...już prościej jest zrobić swap na 6a13 v6
pamiętaj że musisz szukac silnika który ma po tej samej stronie rozrząd czyli np. 4g63t mivec z evo9 |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
szawel
Mitsumaniak
Auto: Galant 2000 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2013 Posty: 112 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26-01-2014, 11:13
|
|
|
Myślałem, że skoro silnik w eclipse ma to samo oznaczenie co w galu to będzie pasował bez większych przeróbek |
|
|
|
 |
bagnz0r
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 97 2.0 136HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2016 Posty: 3 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 04-08-2016, 08:10
|
|
|
Jak wygląda to z kompletnymi kosztami swapa na 4g63t? Nie wiem czy tak łatwo znaleźć silnik z całym osprzętem. Grzebałem na allegro i znalazłem kandydata w cenie 6800zł. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-08-2016, 09:20
|
|
|
Robiłbyś swapa sam? |
|
|
|
 |
bagnz0r
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 97 2.0 136HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2016 Posty: 3 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 09-08-2016, 00:31
|
|
|
Owczar napisał/a: | Robiłbyś swapa sam? |
Mam namierzony shop który chce się tego podjąć pod warunkiem że zbiorę wszystkie części. Jakieś lepsze sugestie (tj. jakiś shop)? |
|
|
|
 |
|