Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Swap 4g63 do 4g63 DOHC lub 4g63t
Autor Wiadomość
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 05-03-2012, 22:01   [EA2A/W 2.0] Swap 4g63 do 4g63 DOHC lub 4g63t

Hej,

Może ktoś o tym myślał, może ktoś dokonał SWAPA w Galu EA2x z silnikiem 2.0 o kodzie 4G63 SOHC na silnik od Lancera EVO CT9A z silnikiem także 2.0 z oznaczeniem 4G63T DOHC.

Miał by ktoś chęć wymienić poglądy, zdania, przemyślenia na ten intrygujący moim zdaniem temat.
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
Ostatnio zmieniony przez robertdg 04-08-2016, 08:08, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-03-2012, 07:25   

Ktoś myślał, no i nawet znalazł taki projekt na zagranicznym forum, ogólnie rzecz biorąc najlepiej kupić całe strzaskane auto, byleby było na chodzie, bo do przekłądki potrzebujesz wszystko tak jak do przekłądki VR-4 plus nowe koła, hample, itd., no chyba, że myślisz robić napęd FWD i tak zostawić
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 06-03-2012, 11:19   

Chodzi o to by był nowy silnik w starej budzie.

Tu jak się rozglądałem po sieci silnik pasuje idealnie, bo ten sam blok, głowica nie haczyła by o maskę, turbina się mieści i nawet by się znalazło miejsce na intercooler.
ECU silnika jest na tych samych wtyczkach, dochodzi tylko parę sygnałów z i do ECU. Pompę paliwa też trzeba było by wymienić ale też się rozglądałem i da się nie wielkim nakładem wysiłków, większy problem by był z odcięciem od skrzyni tylnego napędu ale obudowy i zębatki pasują.

Tylko właśnie, to wszystko teoria.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-03-2012, 19:43   

http://www.cardomain.com/...tsubishi-galant
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
szawel 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 112
Skąd: Radom
Wysłany: 25-01-2014, 13:37   [EA2A/W 2.0] Swap 4g63 do 4g63 DOHC lub 4g63t

W związku z tym , że mój Galant ma przejechane już ponad 326 tys KM zacząłem się zastanawiać nad swapem . Z tego co szukałem na forum (możliwe ,że słabo szukałem :D ) nie znalazłem żadnego tematu poświęconego swapowi 4g63 sohc do 4g63 DOHC lub 4g63t, z tego co wyczytałem są to prawie identyczne silniki, różnią się zamontowanym osprzętem . Wiec z myślę , że taka przekładka była by prostsza niż swap 2.5 v6
 
 
metzger 
Mitsumaniak
a.k.a Jedi

Auto: EA2A 4G63 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 199
Skąd: Malbork/Gdańsk
Wysłany: 25-01-2014, 14:23   

Siemka, niestety nie jestem ekspertem od mechaniki, ale wydaje mi się że jak chcesz "tylko" DOHC to wystarczy zrobić head swap i posiłkować się częściami od eclipse, nie potrzeba wymieniać całego silnika. Być może przyda Ci się ten link.

Mam nadzieję że temat się rozwinie :)
_________________
To, co nie istnieje, musimy czasem sami stworzyć w naszych marzeniach i snach i pozwolić im inspirować się do większego wysiłku.

Piszę poprawnie po polsku
 
 
 
szawel 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 112
Skąd: Radom
Wysłany: 25-01-2014, 15:21   

Gdzieś czytałem ,że inaczej są poprowadzone kanaliki olejowe , a poza tym w moim silniku przydał by się już remont bo mam małe ubytki oleju
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-01-2014, 17:29   

Kupując drugi silnik też nie masz pewności co do jego stanu technicznego, zatem musisz w niego wpompować pewna kwotę aby był conajmniej po podstawowym serwisie (rozrząd, płyny, etc) w tej sytuacji najlepszą opcją byłby 4G63T bo przynajmniej jest zmiana na coś mocniejszego, dodatkowo to i tak wiąze się ze zmianą ECU, ta samą kwotę co możesz przeznaczyć na zakup silnika i jego serwis możesz przeznaczyć na naprawe swojej jednostki napedowej.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 25-01-2014, 19:40   

szawel, niestety to nie sa te same silniki...już prościej jest zrobić swap na 6a13 v6
pamiętaj że musisz szukac silnika który ma po tej samej stronie rozrząd czyli np. 4g63t mivec z evo9
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
szawel 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 112
Skąd: Radom
Wysłany: 26-01-2014, 11:13   

Myślałem, że skoro silnik w eclipse ma to samo oznaczenie co w galu to będzie pasował bez większych przeróbek
 
 
bagnz0r 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 97 2.0 136HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 3
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 04-08-2016, 08:10   

Jak wygląda to z kompletnymi kosztami swapa na 4g63t? Nie wiem czy tak łatwo znaleźć silnik z całym osprzętem. Grzebałem na allegro i znalazłem kandydata w cenie 6800zł.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-08-2016, 09:20   

Robiłbyś swapa sam?
 
 
bagnz0r 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 97 2.0 136HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 3
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 09-08-2016, 00:31   

Owczar napisał/a:
Robiłbyś swapa sam?


Mam namierzony shop który chce się tego podjąć pod warunkiem że zbiorę wszystkie części. Jakieś lepsze sugestie (tj. jakiś shop)?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.