 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] Tutorial - montaż ładowarki USB |
Autor |
Wiadomość |
parian
Forumowicz
Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 217 Skąd: Police
|
Wysłany: 26-02-2016, 15:25 [EAxx] Tutorial - montaż ładowarki USB
|
|
|
Nie wiem czy to dobry dział na takie sprawy - w razie czego proszę o przeniesienie.
Miałem coś takiego w poprzednim aucie, więc wpadłem na pomysł montażu w Galancie. Tym bardziej, że producent "rozpieścił" nas jednym gniazdem zapalniczki
Potrzebne rzeczy:
- micro ładowarka samochodowa USB (najlepiej z 2 gniazdami), np. taka:
- otwornica 22 mm (idealnie nadaje się ta z zestawu od czujników parkowania);
- szybkozłącza zaciskowe do kabli 2 szt. (nie musimy chodzić do auta z lutownicą);
- 30-40 cm kabla o przekroju 1,5-2mm (wykorzystałem głośnikowy);
- lutownica, cyna, kalafonia;
- taśma izolacyjna, gruba koszulka termokurczliwa (od ok. 6 do 10 mm), wystarczy krótki kawałeczek.
Zaczynamy od demontażu konsoli środkowej i wyjęcia plastiku stanowiącego obramowanie skrzyni biegów. Właśnie w nim będziemy montować ładowarkę. Idealnym miejscem jest wypłaszczenie od strony popielniczki, nieco po prawej stronie, pomiędzy popielniczką, a zapalniczką. Zaznaczamy miejsce, w którym będziemy wiercić otwór pod ładowarkę. Najlepiej zaznaczyć go w samochodzie, będziemy wtedy mogli wpasować się z dziurą pomiędzy linkę prowadzącą do skrzyni i jakiś inny mechanizm (nie wiem jaki, ale na pewno tam jest).
Robimy otwór, następnie wciskamy w niego ładowarkę. Ta ze zdjęcia wchodzi idealnie, z wyczuwalnym kliknięciem na koniec. Żeby jednak nie wyszła przy wyciąganiu kabli potraktowałem ją dodatkowo poxipolem. UWAGA - ze zdjęć wynika, że najpierw lutowałem, a później wkładałem ładowarkę. Róbcie odwrotnie - doświadczenie pokazało, że wybrana przeze mnie kolejność była niewłaściwa ;P
Cynujemy kable oraz miejsca na ładowarce do których będziemy się wlutowywać. Uwaga na bolec +, łatwo go przegrzać i popsuć ładowarkę (czego nie omieszkałem uczynić).
Nakładamy na kabel + opaskę termokurczliwą, lutujemy kable + oraz - do odpowiednich styków na ładowarce.
Podgrzewamy opaskę, na koniec wszystko zawijamy izolacją.
Z gotowym zestawem plastik+ładowarka idziemy do auta. Przekładamy sobie kabelki pod wzmocnieniem konsoli środkowej i podpinamy szybkozłączami do kabli zasilających zapalniczkę.
Składamy wszystko do kupy i mamy wbudowaną ładowarkę USB
 |
_________________ To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!) |
|
|
|
 |
Dario1986
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 v6 kombi 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 629 Skąd: Zamość/Warszawa
|
Wysłany: 26-02-2016, 15:35
|
|
|
bardzo praktyczne rozwiązanie, dobra robota |
_________________ Opel Vectra 1.6 8v, 92r.
Mitsubishi Colt 1.3, 08r.-służbowy przez 2 m-ce
Peugeot 206 2.0 16v, 99r.
Opel Astra 1.6 8v, 94r.
MITSUBISHI GALANT 2.0 16V, 98r.-sprzedany
MITSUBISHI GALANT 2,5 v6 2002r. kombi
 |
|
|
|
 |
parian
Forumowicz
Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 217 Skąd: Police
|
Wysłany: 26-02-2016, 16:01
|
|
|
Dziękuję. Najbardziej cieszy to, że za 20 zeta + 30 minut poświęconego czasu, mamy uniwersalną ładowarkę prawie do wszystkiego |
_________________ To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!) |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-02-2016, 17:01
|
|
|
Wszystko fajnie, ale na potrzeby obecnych smartfonów najlepiej dać ładowarkę min 2A. Jeśli ma mieć formę jak ta z tutoriala to trzeba ją zrobić samemu bazując na tej obudowie. |
|
|
|
 |
parian
Forumowicz
Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 217 Skąd: Police
|
Wysłany: 26-02-2016, 17:12
|
|
|
Ta, którą zastosowałem ma akurat 2,1 A (czyli 1,1+1A), a widziałem już modele 4,2A
W każdym razie w drugim aucie taka ładowarka śmiga mi już 3ci rok, napędzając rejestrator i ew. ładując komórkę. |
_________________ To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!) |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-02-2016, 18:34
|
|
|
Co znaczy ta suma? Czy sumuje się na jedno łącze? |
|
|
|
 |
parian
Forumowicz
Auto: C-Crosser 2.4 CVT+LPG, 2009r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2015 Posty: 217 Skąd: Police
|
Wysłany: 27-02-2016, 07:49
|
|
|
Możesz kupić modele z różną obciążalnością poszczególnych gniazd. Moja ma całkowicie 2,1A, ale gniazda mają 1,1 oraz 1A - nie wiem, które jest które, ponieważ ich nie oznaczyli. Zresztą, przy tak małej różnicy nie ma to znaczenia. Ale są modele wydajniejsze np. 3,1 A z 1 gniazdem 2A i jednym 1,1A, np. taka:
Tutaj masz podobną do mojej, ale 3,1A - z tego co widzę gniazda też nie są opisane:
OPIS:
Rodzaj Samochodowa
Napięcie wyjściowe 5 V
Prąd wyjściowy (maks.) 3.1 A
Złącza 2 x USB 2.0
Pasuje do
- Urządzenia ładowane przez złącze USB
Kolor Czarny
Pozostałe parametry
- USB A 3100 mAh
- USB B 2100 mAh
- Moc wyjściowa ładowarki 3.1A, dzielona przy korzystaniu z 2 gniazd USB |
_________________ To już 5 Mitsu w moim życiu!
Były:
- 1987r. Galant 1,8TD
- 1992 r. Galant 1,8 Pb
- 1993 r. Lancer 2,0 D
- 2002 r. Galant 2.5 V6 Elegance kombi+LPG Stag QMax Plus
Jest: 2009 C-Crosser 2.4 CVT (też Mitsu!) |
|
|
|
 |
|
|