[Cari 1.6] Zagubiony kluczyk |
Autor |
Wiadomość |
djpatrix
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2014 Posty: 21 Skąd: WWL
|
Wysłany: 15-05-2014, 11:27 [Cari 1.6] Zagubiony kluczyk
|
|
|
Witam!
Pech chciał że straciłem jeden jedyny kluczyk do samochodu. Z pomocą ojca mechanika udało mi się jakoś do niego dobrać, lecz odpalenie go nie było możliwe z śrubokręta bo immo. I teraz pytanie - czy wystarczy że wymienie ten ring wokół stacyjki czy jest on tylko swego rodzaju anteną?
Znalazłem na tablicy człowieka który dekompletuje swoją cari i moge u niego robić zakupy.
Muszę też jakimś sposobem odblokować zablokowaną kierownicę i odkręcić te dziwne śruby trzymające obudowę stacyjki... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-05-2014, 11:43
|
|
|
Musisz wymienić komputer silnika, sterownik immobilisera oraz kluczyk z pestką więc też stacyjkę. Wymiana samej anteny przy stacyjce nic nie da. Można też dodać nowy kluczyk w serwisie Mitsubishi ale trzeba by dopytać jaki będzie tego koszt czy nie będzie większy jak kupno stacyjki z kluczem, komputera i sterownika immobilisera. |
|
|
|
 |
djpatrix
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2014 Posty: 21 Skąd: WWL
|
Wysłany: 15-05-2014, 11:55
|
|
|
koszt w salonie mitsubishi to 1500 zl. pozdrawiam ma ktos jakis patent zeby odblokowac kolumne kierownicza nie niszczac wszystkiego tam? musze zdjac ta obudowe stacyjki chyba |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-05-2014, 11:59
|
|
|
Jeśli chcesz odblokować, to musisz odkręcić - zdemontować stacyjkę. |
|
|
|
 |
djpatrix
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2014 Posty: 21 Skąd: WWL
|
Wysłany: 15-05-2014, 12:02
|
|
|
ale tam sa od gory takie dwie sruby ktore wygladaja jak nity, nie da sie normalnie tego odkrecic |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-05-2014, 12:04
|
|
|
Raczej musisz je rozwiercić bo to są specjalne śruby w których przy dokręcaniu urywają się łby aby nie dało sie łatwo tego rozebrać.
Ps. Na allegro cały potrzebny komplet kupisz za max 300zł. |
|
|
|
 |
djpatrix
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2014 Posty: 21 Skąd: WWL
|
Wysłany: 15-05-2014, 14:44
|
|
|
zrobiłem mały research, generalnie tak:
Bez potrzeby kupiłem kluczyk, stacyjke i zamki, bo koleś ostatecznie nie miałjednak komputera. ALE mechanik powiedział że podobno jest możliwość modyfikacji komputera aby zrobić bypass immo, da się to zrobić w domu czy muszę to robić przez mechanika?
Samochód stoi w miejscu, gdzie w każdej chwili może zostać skradziony, w dodatku nie ma wkładu od zamka kierowcy i żeby go otworzyć wystarczy penceta... jak nie moge tego zrobić sam asap to porównam ceny i wybiore któryś wariant (czy dłubanie kompa czy wymiana kompa + sterownika + kluczyka) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-05-2014, 15:20
|
|
|
A dokładnie jaki masz silnik, jaka moc?
Ja na forum o modyfikacji komputera nic nie widziałem. Podobno w starszych wersjach czyli przed 1997 komputer nie był powiązany z sterownikiem immobilisera a w nowszych już tak i przy wymianie potrzebny jest komplet z jednego auta. Podobno magicy od elektroniki samochodowej stosują jakieś emulatory sygnału sterownika immobilisera oszukując tym samym sterownik silnika i auto normalnie działa ale ja się z tym osobiście nie spotkałem. Jeśli auto nie jest daleko do Ciebie, to może przywieź je na lawecie, często mniej znaczące na tym rynku firmy mają dość atrakcyjne ceny. |
|
|
|
 |
djpatrix
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2014 Posty: 21 Skąd: WWL
|
Wysłany: 15-05-2014, 15:28
|
|
|
no 120 zł za lawetę pod wawą u mnie za 4 km....
1.6 16v, ten co ma na deklu dwie fajkocewki z których odchodzi dodatkowo po 1 przewodzie. samochód z 99 roku czyli pewnie już jest powiązany. 90 Km z tego co mi się wydaje.
Musze się wystrzegać tego zestawu z silnika z aparatem zapłonowym (tej starszej ) czy nie? Są one zgodne? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-05-2014, 15:36
|
|
|
Najlepiej kupić taki sam zestaw jak masz, odczytaj numery z Twojego starego komputera i szukaj kompa z takimi samymi numerami. |
|
|
|
 |
djpatrix
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2014 Posty: 21 Skąd: WWL
|
Wysłany: 16-05-2014, 15:54
|
|
|
moj numer komputera to md347228
znalazlem kolesia na allegro, ktory niestety po porownaniu powiedzial ze ma MD329097
czy to konieczne musi byc ten sam komputer? silniki mamy takie same z tego co mowil, na fajkocewkach |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-05-2014, 17:54
|
|
|
Chyba od rocznika 1997 wszystkie Carismy 1.6 miały fajkocewki ale i tak jest kilka wersji, Twój ma jak pisałeś 90 koni a są jeszcze wersje 99 i 103 konne. Nie wiem dokładnie czym te silniki się od siebie różnią ale raczej nie można do nich zamiennie stosować różnych sterowników. |
|
|
|
 |
djpatrix
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2014 Posty: 21 Skąd: WWL
|
Wysłany: 17-05-2014, 17:24
|
|
|
ale ciekawostkę znalazłem na allegro:
http://allegro.pl/mitsubi...4228040548.html
1,8 i moj numer komputera. Może jednak to działa?
-------------EDIT
Zrobiłem inny manewr, dorobiłem transponder do immo, koleś też chyba zmieniał go w sterowniku immo (czerwona puszka BOSH'a). Przykleiłem sobie pestke do anteny, odpalam i to samo....
Czy teraz komputer ma problem dlatego że koleś grzebał w czerwonej skrzynce? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-05-2014, 17:33
|
|
|
Sprawdź czy wszystkie kostko dobrze łączą, sprawdź też czy antena przy stacyjce ma ciągłość, miernik powinien pokazać kilkanaście omów. Jeśli będzie wszystko OK a auto dalej nie odpali, to reklamuj usługę.
Ps. Ile dałeś za dorobienie? |
|
|
|
 |
djpatrix
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2014 Posty: 21 Skąd: WWL
|
Wysłany: 17-05-2014, 17:37
|
|
|
250, sama pestka bez kluczyka, kluczyk ze stacyjką kupiłem kilka dni wcześniej. Mam dwie anteny, raczej mało prawdopodobne aby obie były uszkodzone.... No dobra jak zareklamuje to co dalej? Gadałem z tym kolesiem, powiedział żeby zaciągnąć auto do niego. Ja tak średnio mam możliwość holowania tego auta, szczególnie w tygodniu w godzinach dziennych. |
|
|
|
 |
|