Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant EA2W i ciągła walka z klimatyzacją
Autor Wiadomość
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 01-05-2014, 15:07   Galant EA2W i ciągła walka z klimatyzacją

Witajcie,



postanowiłem napisać w dziane trochę bardziej ogólnym bo może będzie ktoś kto ma jakiś pomysł. Pacjentem jest Galant EA2W. Na początku myślałem że układ jest nienabity. Typowe objawy - klimatyzacja działa ale bardzo słabo. Po wizycie w zakładzie "serwisującym" klimatyzacje serwisant stwierdził że czynnik praktycznie jest w normie, dobił ale jak to ujął "tylko troszeczkę". Po tym zabiegu w aucie było nawet chłodno, przez jakies 2-3 godziny. Później dokładnie to samo co przed zabiegiem. Więc wróciłem do tego warsztatu aby zobaczył ocb. Podłączył maszynę i stwierdził że czynnika nic a nic nie ubyło (dwa miesiące później byłem u niego raz jeszcze i ponownie nie stwierdził ubytku czynnika). Kolejny pomysł to znany w Galancie silniczek od nawiewów - sprawdzony i też sprawny. Po włączeniu klimatyzacji cienka rurka do samej ściany grodziowej jest zimna. Filtr kabinowy wymieniony. Rurka z tyłu panelu klimatronika założona. Sprężarka pracuje a wiatraki sie załączają. Ostatni pomysł jaki mi przeszedł przez myśl to że może panel klimatronika padł. Jest to możliwe? Czasem dmuchnie trochę chłodniejsze powietrze ale to wygląda jakby się klimatyzacji odbekło :) Ogólnie jak ustawię temperaturę 17 s C na klimatroniku to mniej więcej powietrze wydostaje się z kratek o temperaturze 17-18 s C. Jest wyraźnie chłodniejsze niż przy takim samym ustawieniu klimatronika bez klimatyzacji ale wydaje mi się że jest to o wiele za duże.


Z góry dzięki za pomoc.

[ Dodano: 01-05-2014, 16:29 ]
Właśnie byłem odgrzybić klimatyzację i ją trochę wyczyścić bo trochę już z niej śmierdziało. Zauważyłem następujące sytuacje:

- nagrzewnica klimatyzacji jest zimna tak w 1/3 swojej wielkości - zimny jest dół
- raz się robi zimna a raz ciepła - w zależności czy kompresor się włącza czy nie
- jest trochę brudu w niej, starałem się to oczyścić ile się da

Czy możliwe jest to że nagrzewnica jest w środku zapchana i dlatego nie jest cała zimna? Czy ciężko ją wymienić?
 
 
michalcjo 
Forumowicz

Auto: colt cjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 44
Skąd: poznan
Wysłany: 07-05-2014, 22:48   

podjedz do kogos kto posiada zwykłą stację do klimy i sprawdz ciścnienia LP i HP to powie bardzo dużo o kondycji ukladu klimatyzacji jezeli ciśnienia będą w normie mozesz zacząć walczyć z klimatronem i sterowanie klapami. Uklady klimy w miskach to dobre i trwale konstrukcje odpowiedni serwis pozwoli dlugo cieszyc sie zimnym powietrzem
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 08-05-2014, 08:08   

podjedź do zakładu, który się na klimie zna, ale nie tam gdzie jeździłeś wcześniej, bo gość jak widać tylko umie nabijać klimę i klientów

moim zdaniem masz coś nie tak, albo z czujnikiem ciśnienia (jest w osuszaczu), albo z zaworem rozprężnym (na skraplaczu)

klima w EA jest prosta jak budowa cepa, nie wiele się tam może zepsuć, albo jak wszędzie może się coś np. przytkać, więc jazda do profesjonalnego zakładu, jak pisze michalcjo, takiego, który umie odczytać wskazania na zegarach

pzdr

[ Dodano: 08-05-2014, 08:09 ]
ps. u mnie w sedanie przytykał się zawór rozprężny, ale tylko 1-2 tygodnie po nabiciu klimy
jak się już uruchomił, to działał
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 09-05-2014, 09:08   

Tak zrobię, wymienię osuszacz bo i tak mu się należy, ja nigdy go nie wymieniałem a pewnie poprzedni właściciel też tego dawno nie robił. Każe też sprawdzić ciśnienia itp. Będzie się robić coraz cieplej i fajnie byłoby aby ta klima ożyła :)
_________________
Jest:
Mitsubishi Galant EA5W 2000 Avance! - wreszcie taki jak chciałem

Był:
Mitsubishi Galant EA2W 1998 (szkoda całkowita)
Mitsubishi Colt CA4A 1995
Mitsubishi Colt CA4A 1994
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 15-05-2014, 09:57   

Łysy88 napisał/a:
Tak zrobię, wymienię osuszacz bo i tak mu się należy, ja nigdy go nie wymieniałem a pewnie poprzedni właściciel też tego dawno nie robił.
Nie wymienianiaj nic bez potrzeby, tak jak koledzy radzą podjedź do warsztatu który zna się na klimatyzacjach.
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-05-2014, 22:59   

Miałem to w swoim galu okazało się że u mnie to była sprężarka która niedomagała przy przebiegu 300tyś.
Objawiało się to tym że coraz gorzej chłodził dobity, sprawdzony u facetów od klimy .
Trafiłem na faceta który u nas w firmie serwisuje agregaty samochodowe na ciężarówkach pomęczył się godzinkę i stwierdził że sprężarka zdycha .
Kupiłem używaną za 210 zł. Chłop mi stary czynnik spuścił w butle założył sprężarkę + nowe jakieś tam uszczelki i wszystko wróciło do normy a kosztowało mnie 65 zł za robotę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.