Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka od ręcznego (!)
Autor Wiadomość
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-05-2014, 19:50   Kontrolka od ręcznego (!)

Mam problem z kontrolką. Otóż po włączeniu stacyjki zapala się, mimo nie zaciągniętego ręcznego... Po uruchomieniu silnika gaśnie i jest dobrze. Co to może być ?
Hamulce działają ok, płynu jest prawie max, odkręciłem korek i poruszałem tą gumką - bez zmian. Jedyne co widać to jak się zaciągnie ręczny, to kontrolka świeci troszkę mocniej.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-05-2014, 20:49   

A to nie jest normalne?
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-05-2014, 22:00   

O ile pamiętam u mnie tez gasła dopiero po uruchomieniu silnika. Tak więc wszystko jest ok.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21027
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-05-2014, 22:06   

Może jest jakiś problem z czujnikiem w środkowym tunelu :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-05-2014, 22:08   

A ja jestem prawie pewny, że nie paliła się przed uruchomieniem silnika (no chyba że ręczny zaciągnięty). Poza tym, nawet w instrukcji stoi napisane, że przy włączonym zapłonie pali się tylko w momencie ręcznego lub niskiego poziomu płynu...
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-05-2014, 22:19   

To zacytuj instrukcję. W/g mnie wszystko jest ok. i gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika.
Niech sprawdzą inni posiadacze Lancerów i wszystko się wyjaśni.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-05-2014, 22:23   

Może w niektórych wersjach jest dodatkowo czujnik podciśnienia w serwie podłączony też pod tę kontrolkę, na zgaszonym świeci bo brak podciśnienia a może też być jakaś mała nieszczelność w układzie serwa która nie przeszkadza na pracującym silniku a po zgaszeniu szybko wartość podciśnienia spada i po włączeniu na zapłon zapala się kontrolka.
 
 
delbana 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Wagon 2007
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Irlandia
Wysłany: 19-05-2014, 06:10   Re: Kontrolka od ręcznego (!)

Hornet napisał/a:
Mam problem z kontrolką. Otóż po włączeniu stacyjki zapala się, mimo nie zaciągniętego ręcznego... Po uruchomieniu silnika gaśnie i jest dobrze. Co to może być ?
Hamulce działają ok, płynu jest prawie max, odkręciłem korek i poruszałem tą gumką - bez zmian. Jedyne co widać to jak się zaciągnie ręczny, to kontrolka świeci troszkę mocniej.

wszystko ok,mam tak samo,
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-05-2014, 19:18   

Zgłupiałem :roll:

Cytat:
To zacytuj instrukcję.

" Jeżeli włącznik zapłonu znajduję się w położeniu ON, lampka ostrzegawcza układu hamulcowego świeci się w następujących sytuacjach
- Jeżeli jest włączony hamulec pomocniczy (ręczny)
- Jeżeli poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku jest zbyt niski"

Więc albo wszyscy mamy źle, albo ja miałem źle do tej pory...
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21027
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-05-2014, 19:29   

Ja bym sprawdził (ewentualnie podmienił) czujnik ręcznego na schemacie nr. 50457:
http://www.mitsubishi-mot...sub_group%3D030
Jak go sprawdzić omomierzem powinno być w manualu :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-05-2014, 19:37   

Hornet napisał/a:
Zgłupiałem
Jak przez mgłę sobie przypominam, że chyba miałem takie same wątpliwości. W ASO powiedziano mi że tak ma być. Gasł dopiero po uruchomieniu silnika.
Może włącznik zapłonu w pozycji ON to uruchomienie silnika, może jakaś nieścisłość w tłumaczeniu :idea:
Hornet napisał/a:

Więc albo wszyscy mamy źle..

Tego tez do końca nie można wykluczyć. bo tak na logikę to trochę to dziwne.W żadnym innym samochodzie tak nie miałem.
 
 
p_k 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 156
Skąd: WWA
Wysłany: 19-05-2014, 20:28   

Zapalona kontrolka ręcznego (czerwony wykrzyknik) to nie tylko objaw zaciągniętego ręcznego (normalnie gaśnie po włączeniu zapłonu po teście) , ale usterka instalacji hamulcowej.
Wystąpiła u mnie 2 razy:
- Po dolaniu płynu hamulcowego
- Przy dużym mrozie przymarzł czujnik ABS.

Sprawdź czy nie masz za mało płynu, popatrz czy jakiś syf pod sitko w zbiorniczku się nie dostał. No i przyhamuj do zblokowania kół żeby sprawdzić czy ABS poprawnie działa.

Czujniki ręcznego narazie zostaw w spokoju i nie rozbieraj samochodu na części.
 
 
delbana 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Wagon 2007
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Irlandia
Wysłany: 22-05-2014, 07:59   

p_k napisał/a:

Sprawdź czy nie masz za mało płynu, popatrz czy jakiś syf pod sitko w zbiorniczku się nie dostał. No i przyhamuj do zblokowania kół żeby sprawdzić czy ABS poprawnie działa.

Czujniki ręcznego narazie zostaw w spokoju i nie rozbieraj samochodu na części.

no ale od absu jest inna kontrolka ktora sie pali na pomaranczowo i gasnie normalnie po prau sekundach bez wlanczania silnika
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 22-05-2014, 09:21   

Sprawdź poziom płynu. Jeśli jest ok, to może być rzeczywiście czujnik. Czasem kabel sie wypnie, czasem zgnije kostka a czasem sam czujnik. Miernik do ręki i druga osoba do pomocy. :wink:
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-05-2014, 09:45   

p_k napisał/a:
Zapalona kontrolka ręcznego (czerwony wykrzyknik) to nie tylko objaw zaciągniętego ręcznego (normalnie gaśnie po włączeniu zapłonu po teście) , ale usterka instalacji hamulcowej.

Ba - nie tylko. Jak strzelił mi pasek alternatora (wjechałem w zaspę i lod wpadł pod pasek) to też paliła się w najlepsze podczas zjeżdżania z drogi na pobocze. Ta kontrolka ma wiec funkcję ostrzegania p "różnościach" ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.