 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:59 |
Napięcie paska rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 08-06-2014, 17:43 Napięcie paska rozrządu
|
|
|
W ramach dalszej walki z dziwnymi wibracjami na obrotach jałowych podjąłem próbę wymiany napinacza rozrządu (podczas wymiany rozrządu był trudno-dostępny). Aktualnie części w rozrządzie mają około 50 kkm. Podczas zdejmowania napinacza okazało się że nie można trafić zawleczką w dziurkę, uznałem że bolec napinacza się obrócił, więc odkręcałem bez blokowania. Po założeniu nowego napinacza i przykręceniu go, zawleczka chodziło luźno w dziurce, wydawało się że jest ok. Po obróceniu wału 2-razy okazuje się że zawleczki nie da się włożyć ponownie, bo "dziurka" w sworzniu jest jakieś 2-3mm wyżej. Tak jakby nagle powstał gdzieś lub jakby paski się rozciągnęły.
Pytanie czy tak powinno być czy nie? Czy nie będzie zbyt niebezpieczne napinać używany pasek do wartości serwisowych jak dla nowego paska?
Czy te dziwne wibracje mogą być spowodowane luzem na pasku rozrządu? Wibracje mam u siebie ok 1000obr/min, ciut powyżej jałowych.
Czy możliwe jest że "nowy" pasek się rozciągnął z powodu "starego" napinacza? Rozrząd był wymieniany w 2010 i zrobiłem na nim ok 50kkm. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-06-2014, 17:55
|
|
|
Ale czemu nie robisz według menuala? Nawet zerknąłem bo mam osobno zapisaną tą stronę. Masz przekręcić 2 razy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, poczekać 15 minut. Dopiero wtedy sprawdzasz zawleczką.... Jeśli nie dasz rady włożyć zawleczki to musisz powtórzyć napinanie rozrządu tylko nie wiem czy dasz radę wcisnąć napinacz na silniku i włożyć zawleczkę....
Swoją drogą chcesz powiedzieć, że udało Ci się zamontować napinacz bez luzowania paska?
A, że pasek się rozciąga to chyba normalne, w końcu już jest za połową swojego życia... |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 08-06-2014, 22:09
|
|
|
krzychu napisał/a: | Ale czemu nie robisz według menuala? Nawet zerknąłem bo mam osobno zapisaną tą stronę. Masz przekręcić 2 razy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, poczekać 15 minut. Dopiero wtedy sprawdzasz zawleczką.... Jeśli nie dasz rady włożyć zawleczki to musisz powtórzyć napinanie rozrządu tylko nie wiem czy dasz radę wcisnąć napinacz na silniku i włożyć zawleczkę.... | No własnie robiłem według manuala i na końcu zdębiałem bo nie wiem czy to wina rozciągniętego paska czy błędu w naciąganiu podczas wymiany rozrządu jakieś 3 lata temu. Dla nowego zestawu trzymałbym się literalnie instrukcji, ale tu takiego nie mam.
krzychu napisał/a: | Swoją drogą chcesz powiedzieć, że udało Ci się zamontować napinacz bez luzowania paska? | Tak, jesli ustawi się rozrząd dokładnie na znakach i dla pewności przypnie pasek klipsami do kółek zębatych to, można bezproblemowo wymienić napinacz.
krzychu napisał/a: | A, że pasek się rozciąga to chyba normalne, w końcu już jest za połową swojego życia... | No właśnie tu mam dylemat, czy napinać używany pasek według danych katalogowych czy zostawić tak jak jest. |
|
|
|
 |
Bamber
Mitsumaniak

Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 177 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 09-06-2014, 08:08
|
|
|
elektryk napisał/a: | No właśnie tu mam dylemat, czy napinać używany pasek według danych katalogowych czy zostawić tak jak jest. |
wyznajemy zasadę raz ściągnięty pasek rozrządu z pewnym przebiegiem-śmietnik |
|
|
|
 |
|
|