Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] aparat zapłonowy
Autor Wiadomość
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 03-02-2007, 09:59   [CA4A 1.6] aparat zapłonowy

witam, ostatnio wymienialem aparat zapłonowy, w zasadzie robił to mechanik, zamontował jakis uzywany aparat, chciałem ostatnio przeczyscic kopułke i zobaczyc w jakim jest stanie bo cos przerywa czasem jak jest mokro i co sie okazało ... jedna srubka od kopułki nie chciała sie odkręcić ...
no i oczywiscie włączył mi sie standardowy syndrom polaka "Co :?: ja nie odkręce :?: :!: :!: "

no i odkręciłem tak ze srubka sie złamała i została jej cześć w aparacie .... :| :(

sprawa jest w sumie prosta bo mam drugi aparat który dostałem od mechanika tylko ze był rozłozony na czesci, moj plan to wymontować ten dobry który jest w aucie, wyjąć z niego wszystkei dobre cześci i zamontowac w starej obudowie i załozyc nową kopułke i palec ...

i teraz pytanie .. ktoś robił cos takiego? bo ja boje sie ze nie poskładam tego odpowiednio i cos zaraz popsuje .. a to byłoby mało przyjemne ...

dlatego jesli ktoś ma doswiadczenie w rozbieraniu aparatu zapłonowego prosze o pomoc i jakies instrukcje :?:
Ostatnio zmieniony przez karolgt 18-10-2007, 00:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-02-2007, 10:22   

shortybmx napisał/a:
no i odkręciłem tak ze srubka sie złamała i została jej cześć w aparacie ....


Nie wiem co prawda jak jest zbudowany aparat w Twoim aucie. Ale czy po zdjęciu kopułki nie wystaje kawałek tej urwanej śrubki? Jak wystaje to można spróbować "zmiękczyć" ją penetratorem i potem wykręcić kluczem Morse'a np.
Jak nie wystaje to tylko rozwiercanie, gwintowanie.
Z przekładką musisz się liczyć z tym, że trzeba uważać w jakiej pozycji wyjmujesz aparat i w jakiej wkładasz. No i bez lampy stroboskopowej na koniec raczej się nie obejdzie.
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 03-02-2007, 10:38   

ogolnie ta srubka ułamała sie zaraz przy "glowce"
ale tak to sie zastało ze kopulka w ogoel nie schodzi :( ... ale jeszce sie z tym pomecze i moz cos wymysle bez przekładania aparatu ...
a tak z ciekawosci pytam .. po co lampa stoboskopowa?
 
 
matt81 
Mitsumaniak
RED DIAMOND


Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 03-02-2007, 10:45   

:wink: widze że nie tylko mi "udało" sie ukręcić śrubke w aparacie podzczas wymiany kopułki . Z przekładką elektrycznych elementów aparatu nie powinno być problemu,no... chyba że z dobrze dociągniętymi śrubami :) a mechanicznych prawdopodobnie i tak nie musisz bo domyślam sie że w starym padła ci elektryka.Ja byłem w troche gorszej sytuacji ponieważ nie miałem 2 aparatu i musiałem coś wyczarować na tym starym. Wykręciłem aparat ,wkręciłem w imadło i wywierciłem pozostałości po srubie ,troche sie uszkodził gwint w aparacie ale poprawiłem gwintownikiem i jest cacy do tej pory :)
POZDRAWIAM
.... i miłego rozbierania :wink:
 
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 03-02-2007, 12:50   

przy okaji zapytam jeszcze ... jaka jest kolejnosc wpinania kabli WN ??

1.../-K-\...3
2...\__/...4

tak ? przyjmująć ze 1 to pierwszy cylinder licząc od lewej czyli od kopułki
 
 
matt81 
Mitsumaniak
RED DIAMOND


Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 94
Skąd: Siedlce
Wysłany: 03-02-2007, 18:57   

3.../-K-\...1
4...\-K-/...2

Układ podpiecia KWN do kopułki licząc pierwszy cylinder od strony kopułki

1.górny wtyk od strony sciany grodiowej kabiny
2. górny wtyk od strony atrapy/chłodnicy
3. dolny wtyk kopułki od strony sciany grodziowej kabiny
4. dolny wtyk kopulki od strony atrapy/chłodnicy
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.