Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.4 GDI mruga kontrolka ciśnienia oleju na niskich obrotach
Autor Wiadomość
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-05-2014, 22:22   2.4 GDI mruga kontrolka ciśnienia oleju na niskich obrotach

Witam , przesiadłem się z gala V6 na Space Wagona 2,4 gdi.
Pojawił mi się problem tydzień po zakupie.
Mianowicie auto gdy jest na biegu jałowym i obroty spadają poniżej 900 zaczyna delikatnie wibrować i mruga kontrolka ciśnienia oleju.
Zdarza się że gdy stoje na światłach pod górkę lub z górki problemu nie ma.
Zdarza się także że obroty spadają poniżej 800 i już nie mruga a świeci ciągle wyczuwam wtedy deliktane trzepanie motoru.
Oczywiście olej wymieniłem po zakupie poziom jak najbardziej OK.
Czy ktoś ma jakieś sugestie ?
Czujnik ciśnienia wymieniłem odrazu więc to nie to.

Będę wdzięczny za pomoc.
 
 
olgierto 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 139
Skąd: RŚL
Wysłany: 28-05-2014, 09:12   

możliwe że za niskie obroty
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-05-2014, 09:36   

Raczej wina czujnika ciśnienia oleju, mógł trafić się felerny ale przed wymianą radził bym sprawdzić ciśnienie manometrem u mechanika, dobre warsztaty na pewno to zrobią. Taka usługa raczej nie powinna być droga i da pewien obraz o stanie silnika.
Może też być wina kabla idącego do czujnika, być może przetarła się gdzieś izolacja i czasem kabel dotyka do masy co skutkuje miganiem kontrolki.
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-05-2014, 10:39   

plecho1 napisał/a:
Raczej wina czujnika ciśnienia oleju, mógł trafić się felerny ale przed wymianą radził bym sprawdzić ciśnienie manometrem u mechanika, dobre warsztaty na pewno to zrobią. Taka usługa raczej nie powinna być droga i da pewien obraz o stanie silnika.
Może też być wina kabla idącego do czujnika, być może przetarła się gdzieś izolacja i czasem kabel dotyka do masy co skutkuje miganiem kontrolki.


Czujnik wymieniony, nie ma przetrać na wiązce , teoria o przebiciu miała by sens gdyby się świeciło na każdych obrotach.

Podjade sprawdzić ciśnienie do warsztatu i odezwe się z wynikiem.

Nie wiem czy faktycznie nie jest problemem to że auto wchodzi na tak niskie obroty i faluje..
Zdarza mu się nawet oscylować w granicach 600-800...
 
 
olgierto 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 139
Skąd: RŚL
Wysłany: 28-05-2014, 10:40   

dokładnie warto przeglądnąć kabel i ewentualnie przemierzyć czujnik jaką ma rezystancję
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-05-2014, 10:43   

Nie musi się ciągle świecić, niektóre wiązki pracują jak silnik się porusza na poduszkach. Miałem tak kiedyś w Astrze, że kontrolka czasem mrugała.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 28-05-2014, 12:25   Re: 2.4 GDI mruga kontrolka ciśnienia oleju na niskich obrot

PanSascha napisał/a:
...mruga kontrolka ciśnienia oleju na niskich obrotach [...] Czy ktoś ma jakieś sugestie?

Hmm ...brakuje informacji o rzeczywistym przebiegu auta i klasie oleju.
- Pozdrawiam :wink:
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-05-2014, 14:59   

Przebieg rzeczywisty 190tyś teraz wlałem Shell Helix Ultra 5w40 ma może 700 km olej..
Do gala lałem shell helix ultra racing 10w60 i z racji tego że mi zostały jeszcze 2 bańki napewno skończą w wagonie.

Zastanawiam się nad ewentualnym powiązaniem falowania niskich obrotów z kontrolką oleju.
Może ona świeci poniżej 700 obrotów i to normalne?
Bo chyba normalnym nie jest że auto schodzi poniżej tej granicy.
Dziś na światłach poleciał po rekord i spadł na około 550 obrotów.
Pogorszyło się znacznie od wczoraj .
Jak zaczynałem topic nie schodził poniżej 800.
_________________
nie mógł żech się powstrzymać
 
 
olgierto 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 139
Skąd: RŚL
Wysłany: 28-05-2014, 15:47   

całkiem możliwe, bo wtedy nie jest osiągana odpowiednia predkosc obrotowa silnika i nie ma odpowiedniego ciśnienia przez co smarowanie silnika jest gorsze.
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-05-2014, 20:43   

I wszystko jasne
Diagnoza speca z Mikołowa : Przepustnica do czyszczenia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.