[2.8 TD] Problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r |
Autor |
Wiadomość |
xiiooll
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2014 Posty: 15 Skąd: łódź
|
Wysłany: 12-05-2014, 22:23 [2.8 TD] Problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r
|
|
|
Witam mam problem z moim miśkiem, a mianowicie pompa wtryskowa nie daje paliwa na wtryski. Paliwo podłączałem na wszystkie sposoby, bo myślałem, że zamieniłem przewody miejscami. Dodam, że pajero jest od roku remontowane ( rama, blacharka, zawieszenie itp) i przed remontem paliło i jeździło super. Paliwo do pompy dochodzi, ale jest mały problem na wyłączonym zapłonie jak pompuje pompką na filtrze to paliwo leci wężykiem przelewowym. Doszedłem do wniosku, że jest to wina zaworu umieszczonego poziomo w pompie ( ten z zielonym kapturkiem) Udało mi się wykręcić ten zawór, jednak po dmuchnięciu w niego cały czas leci przez niego powietrze nie ważne czy jest podany na niego prąd czy nie. Niestety na moim zaworze nie ma żadnych numerów ani oznaczeń i tu moja prośba do was czy mógł by mi ktoś podać numer tego zaworu bo niestety ale w internecie nie mogę go znaleźć
Dziękuje i pozdrawiam |
|
|
|
 |
satyricon
Forumowicz
Auto: pajero2clasic 2.5 es
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: nehrybka/radzymin
|
Wysłany: 15-05-2014, 16:48
|
|
|
Witaj,jesli jeszcze tego nie zrobiles to proponuje zadzwonic do P. Zbyszka z epajero,chyba tylko on moze pomoc.Pozdrawiam i powodzenia. |
_________________
 |
|
|
|
 |
xiiooll
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2014 Posty: 15 Skąd: łódź
|
Wysłany: 15-05-2014, 18:38
|
|
|
Witaj Dzwoniłem do Pana Zbyszka, jednak to nie było to co sugerował. Niestety skończyło się na tym, że dziś oddałem pompę do pompiarza. Najprawdopodobniej przyczyną nie podawania paliwa na wtryski jest to, że auto stało około roku nie odpalane i z odpiętymi przewodami paliwowymi i pompa albo się zakleiła w środku albo przyrdzewiała. Napiszę dokładnie jak odbiorę ją i dowiem się co się stało.
Pozdrawiam
Problem został rozwiązany. Przyczyną było to, że samochód stał nieopalany i pompa zardzewiała w środku. Nie wiedząc o tym gdy przekręciłem pierwszy raz rozrusznikiem urwała się przesuwka w głowicy pompy i dla tego nie chciała podawać paliwa. Pompa została zregenerowana i dziś samochód odpalił.
Żeby nie było tak wesoło mam do was jeszcze jedno pytanie. Ustawiałem statyczny początek wtrysku zgodnie z instrukcją i tu pojawił się problem. Znaki na kole pasowym się zgadzają na pompie również, jednak czujnik zegarowy po przekręceniu silnikiem na wartość 12 stopni pokazuje maksymalnie 0,85 mm a powinno być z tego co wyczytałem 1,00 + - 0.03 mm i nie mogę już dalej obrócić pompy gdyż opiera się już o głowice silnika. Czy ktoś miał podobny problem?? może ja coś robię nie tak.
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam
[ Dodano: 26-05-2014, 08:04 ]
Ktoś coś może wie na ten temat ?? Bardzo prosiłbym o pomoc. |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-06-2014, 21:19
|
|
|
Być może że koło pompy przestawione o ząb przy montażu. |
_________________ ...że boki zrywać
 |
|
|
|
 |
xiiooll
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2014 Posty: 15 Skąd: łódź
|
Wysłany: 02-06-2014, 08:05
|
|
|
Witam !
Pompa nie jest przestawiona na pewno. ustawiałem pompę na ząb przed znakiem T i ząb za znakiem T i dalej nie można ustawić skoku tłokorozdzielacza. Podczas wyciągania pompy znak był przestawiony o 2 zęby a auto chodziło bardzo ładnie. Może klin na kole pasowym ścięło i jest przestawione koło ? |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 02-06-2014, 09:11
|
|
|
xiiooll napisał/a: | Podczas wyciągania pompy znak był przestawiony o 2 zęby a auto chodziło bardzo ładnie. Może klin na kole pasowym ścięło i jest przestawione koło ? |
Sprawdź klin, jeżeli jest w porządku, to po prostu... wróć do starego przestawienia o te 2 zęby - "są na świecie rzeczy, które nie śniły się filozofom".
- Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-06-2014, 06:43
|
|
|
Jeśli kiedykolwiek był demontowany rozrząd, to może być przestawiony i stąd inne ustawienie pompy. |
_________________ ...że boki zrywać
 |
|
|
|
 |
|