Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] [ZAPŁON] Cewki WN i kable
Autor Wiadomość
kszych 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: szczecin
Wysłany: 02-09-2009, 00:35   [MSS 1.6] [ZAPŁON] Cewki WN i kable

Witam,

Czy ktoś mógłby zmierzyć oryginalne fajki kabli do silnika 1.6 GDi? wg katalogów sentecha i ngk mają mieć po 8,7 cm (bez kapturków), ale takie nie pasują. Nie wiem jak dobrać.

I drugie, teoretyczne pytanie - czy cewki od carismy podejdą do MSS? rozmiarowo są takie same, ale cewka wtórna ma większy opór (do 20 kom, do MSS do 11,5 kom -zgodne z serwisówką). Jakie mogą być skutki podłączenia cewek od cari, o większym oporze cewki wtórnej zamiast spacestarowej?

pzd

KK

sorry, rzeczywiście silnik to 4g18, a więc mpi
Ostatnio zmieniony przez kszych 02-09-2009, 08:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 02-09-2009, 08:09   

kszych napisał/a:
1.6 GDi
A co to za silnik ?

Jest 1,6 MPI, 1,8 MPI i 1,8 GDI. O 1,6 GDI nie słyszałem.

Co do Cewek z Carismy to silniki GDI w nich różniły się mocą więc pewnie także cewkami. Musisz sprawdzać cewki dla silników o mocy takiej jak twoja ( jeśli masz GDI).
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
Ostatnio zmieniony przez cns80 02-09-2009, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zako7 
Mitsumaniak
00349/KMM


Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 192
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 02-09-2009, 08:29   

Ty masz chyba silnik 4G18, bo taki był wkładany do spejsików od 2001roku o pojemności silnika1,6.
Sprawdź na tabliczce znamionowej.
_________________

 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 05-09-2009, 19:06   

Kolego na 99% do silnika 4G18 powinny podejść kable od 4G13 bo z tego co ja wydedukowałem też kiedyś szukając kabli, to motor 1.6 jest rozwierconą wersją 1,3...
A jeżeli można spytać to po cóż ci inne kable i cewki?? Walnęły się??
 
 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2009, 09:40   

ja mam u siebie w 1.6 właśnie silnik 4G18 - dwie cewki i dwa przewody WN - nieźle się naszukałem i faktycznie te z NGK nie pasują bo mają taki pierścień w pewnym miejscu swojej długości i nie chcą wejść do bloku silnika. Ja kupiłem używki z allegro - jedna sztuka cewki mi została bo chciałem tylko przewód WN który zostałe przegryziony ;-) a musiałem kupić komplet - więc ta moja cewka jest do odsprzedania

Nawet japanese nie dał rady tego znaleźć nawet oryginałów nie ma :-( pozostaje ci chyba tylko zaryzykować z używanymi.
 
 
zako7 
Mitsumaniak
00349/KMM


Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 192
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 25-09-2009, 13:49   

Oryginały są i Ty dobrze o tym wiesz, zaglądnij tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39206

Oryginalne kable produkowane są przez firmę YAZUKI (chyba tak się pisze) 8)
Kable mają numer katalogowy: MD365102
_________________

 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2009, 13:54   

bardzo proszę mnie nie obrażać
powodzenia w zamawianiu :-) ja ten temat przerabiałem - proszę tam zadzwonić i kupić - powodzenia
 
 
kszych 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: szczecin
Wysłany: 28-09-2009, 09:30   

Dzięki za podpowiedzi, zdecydowałem się na używki, pasują idealnie ;) . Trochę siara z tymi cewkami ngk i sentecha, ciekawe z czego to wynika? Dodatkowo fajki z sentecha są za krótkie i powinny cale wejść do głowicy..
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 28-09-2009, 14:15   

Jak chcecie to spróbujcie w sklepach motocyklowych typu LARSSON. Fajki są sprzedawane oddzielnie, a kabel jest na metry (zwykły lub silikonowy). Wystarczy sobie dobrać :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
saymon 
Forumowicz


Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 41
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 11-10-2009, 15:34   

A może tutaj:
http://www.e-ngk.pl/advan...words=RC-EM1202
 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2009, 16:13   


nasze nie mają takiego pierścienia i z tego powodu nie wchodzi do bloku...
 
 
djandrew
[Usunięty]

Wysłany: 02-12-2009, 17:39   

Jak sprawdzić, czy przewody są dobre? Da się wykonać jakieś pomiary? Problem jest taki, że raz autko przyśpiesza jak szalone, a raz jakby przyczepkę za sobą ciągnęło. Rano jak się odpala i rusza, to przez pierwsze 100-200 metrów jak się mocniej wciśnie gaz to najpierw zamula i zwalnia, mija 1 sek - 2 sekundy po czym wyrywa do przodu. Ponadto przy przełączaniu na LPG czasem (co raz częściej) komputer wyrzuca błąd braku zapłonu na którymś cylindrze (zazwyczaj 1). Świece były wymieniane przed wakacjami bo już były dobrze wysłużone i przez pewien czas takich objawów nie było. Czy to wogóle może być wina przewodów?
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 03-12-2009, 08:38   

djandrew, miałem prawie taki sam objaw w Colcie. Przez 3 lata dałem za wygraną, aż teraz w listopadzie padł mi aparat zapłonowy (sama cewka zdaje się) i po wymianie na używany problem się skończył.
djandrew napisał/a:
Jak sprawdzić, czy przewody są dobre? Da się wykonać jakieś pomiary?
Tak. Policzyć sobie ile tyś km się na nich zrobiło :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
kszych 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: szczecin
Wysłany: 03-12-2009, 09:30   

Cewkę i przewody można pomierzyć przy użyciu multimetru i bateryjki 1,5v. Nie pamiętam dokładnie procedury, ale wszystko ładnie opisane jest w service manualu. Cewka jest specyficzna, bo jeden zwój daje iskrę na dwa cylindry, nie tak jak w gdi gdzie dla każdego jest osobna cewka i czasem nawet jak jest przerwana to może działać ok. aha, w serwisie z kablami cewka od 800zł, zamienników brak - chyba że ktoś się spotkał, to dajcie znać..
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-05-2013, 15:06   

Mam Spejsika z 2003r, przebieg lekko powyżej 100tys. Ostatnio świece wymieniałem przy 81tys. i stwierdziłem, że trzeba dokonać kolejnej wymiany (tym bardziej, że założyłem LPG a podobno wtedy warto wymieniać częściej - wg książki serwisowej świece powinno się wymieniać co 45tys.).
Przy okazji pomyślałem, że może warto wymienić też przewody WN. Trochę czytałem forum, ale nie wiem czy wszystko dobrze zrozumiałem, w związku z tym mam kilka pytań:

1. Ile kabli potrzeba? (na logikę skoro są 4 cylindry i 4 świece to i 4 kable, ale w sklepach internetowych często jest napisane "komplet 2szt." - o co chodzi? kilka postów wyżej kolega bazkomp także pisze o dwóch kablach...

2. Widzę, że jest trochę problemów z kablami, bo albo za gruba albo za cienkie albo za długie itd. czy może mi ktoś podać sprawdzoną markę kabli do Spejsa 1.6 4g18 ? (do poprzednich aut zazwyczaj kupowałem BERU zarówno świece jak i kable)

3. Z tego co zrozumiałem to zasilanie świec odbywa się przez dodatkowe cewki, które też stwarzają problemy, pytanie czy te cewki się co jakiś czas wymienia, czy tylko w przypadku jak odmówią posłuszeństwa?

4. Czy jeżeli nie mam problemów z odpalaniem auta i z równą pracą silnika, to czy wogóle bawić się w wymianę tych kabli? (w poprzednim aucie kable wymieniałem co ok 60tys., to ma 100tys. i raczej nigdy nie były wymieniane)

zako7 & bazkomp widzę, że też macie 1.6 z LPG - jak często wymieniacie świece?
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.