Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Trzęsie się kierownica przy 120km/h
Autor Wiadomość
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-11-2012, 20:46   Trzęsie się kierownica przy 120km/h

Witam
Po kupnie nowego Pajero z 2005 musiałem wymienić łożyska (szumiały) jednakże problemów z kierownicą nie było nawet przy 180 km/h. Po wymianie zaczęły się problemy z kierownicą , więc koła poszły na wyważanie. Dalej trzęsie - zrobiłem geometrię. Teraz problem polega na tym iż czasami przy 120 i dalej nie wpada w wibracje dopiero koło 140. Znowu agresywniej przyśpieszając czasami kierownica wpada w wibracje już przy 110 ale nie ma reguły. Ujmę to tak: przyśpieszam do 130 i nic, przyśpieszam ponownie i kierownica drga. Problemu nie bylo przed wymianą łożysk.

Ktoś powiedział mi że jest coś takiego jak geometria na dojazdówce i to może rozwiązać problem?

Pozdrawiam
 
 
emka 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-11-2012, 23:01   

Sprawdź tarcze, u mnie pomogło. Jak nie pomoże to może jeszcze byc przekładnia kierownicza.

Pozdr,
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-11-2012, 10:06   

Jakim cudem mogą to być tarcze? Błąd montażu łożysk przez mechanika? Wcześniej wszystko działało bez zarzutu...
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 18-11-2012, 11:34   

Suma wszystkich luzów->> po wymianie końcówek okazało się że i łożyska trzeba było wymienić-->> tak było u mnie. U Ciebie może jest odwrotnie, tylko czemu raz jest drganie a znowu cisza?? -->> taka usterka jest najbardziej wkurzająca. Opony masz bezdętkowe?? czy dodatkowo dętka jest dołożona? Czy drgania na prostej czy na zakrętach, lewy zakręt czy prawy ?? Tarcze to raczej przy hamowaniu, albo prozaiczny błąd przy montażu. Podnieś każdą stronę i poruszaj ręcznie w dwóch płaszczyznach (pion i poziom) kołem. Wymieniłeś wszystkie łożyska?? jeśli nie to szykuj się na wymianę następnych->> tak już jest-->> nówki usztywnione dają popalić tym już nadszarpniętym kilometraż-owo.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 18-11-2012, 13:28   

Moim zdaniem opony. Nowe łożyska skasowały luzy i drgania idą na kierownice. Mam to samo z oponami zimowymi /Pirelli Scorpion/ Raz pojawiają się drgania to znów ich nie ma, przy prędkościach pow 120-130 km/h. Na oponach letnich /Bridgestone/ zero drgań nawet przy 180 km/h Jedne i drugie opony kupione nowe, różnica w kulturze jazdy, przyspieszeniu i zużyciu paliwa spora.
Pozdrawiam :D
_________________

 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 18-11-2012, 13:29   

problemem może być półoś napędowa (występuje luz albo niedokręcona odpowiednio nakrętka półosi przy wymianie łożyska).
pozdrawiam
_________________

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-11-2012, 22:14   

zamień koła, te z tyło do przodu, z przodu do tyłu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 19-11-2012, 18:12   

Co kwestii opon, cóż nie grzeszą jakością (to jakieś budżetówki, które kupiłem z poprzednia Pajorką z 2002 firma zwana GT Radial i w sumie nie pamiętam jak się zachowywały przy tej prędkości). Co do opon w tym samochodzie. Zakupiony został na szosowych Jokohamach Advan S/T i po kilku rundach Wrocław - Katowice nie było problemu. Niestety łożyska szumiały (tył po zimie tez idzie do wymiany), a niestety złożyło sie również tak że uszkodziłem gwinty na śrubach mocujących koła, więc upiekłem dwie pieczenie przy jednym ogniu.

Z tego co pamiętam mechanik miał problemy z wymianą, bo podobno zardzewiałe śruby itd i dziwił się, bo w moim drugim Pajero z 2002 nie miał problemów z wymianą. Niestety zaraz po wymianie nie przetestowałem samochodu i nie wiem czy wina stoi po stronie osoby serwisującej, czy po prostu dziwny zbieg okoliczności.

Po wymianie jeździłem na yokohamach i to na nich pojawił się problem drgań, tak więc to one poszły do wyważenia. Problem nie ustał, przyszedł okres zimniejszy wiec założyliśmy pseudo zimówki GT Radial, które nie umywają się do Dunlopów SJ6 które aktualnie ma żona w drugim. One również poszły do wyważenia, następnie geometria i problem nie ustał.
Chociaż ostatnio rozpędziłem się żeby zobaczyć co i jak. Tak więc około 140 zaczyna lekko drgać kierownica ( mniej niż wcześniej, wiec cos dało to wyważanie i geometria), a przy 180 jest cisza. Myślę że w okresie zimowym i tak nie będę przekraczał tych 120 więc za problem zabiorę się po zimie. Być może jest to wina opon, więc przy najbliżej okazji zmienię tył do przodu.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 19-11-2012, 20:44   

Zakatek napisał/a:
a przy 180 jest cisza.


Staraj się jak najczęściej nie schodzić poniżej tej prędkości i będzie dobrze :wink:
A na poważnie , drgania to najczęściej to wina opon , przyjrzałbym się tez felgom.
 
 
tompol34 
Forumowicz


Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 350
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 19-11-2012, 22:00   

a jaki masz stan amortyzatorów ?
_________________

 
 
kroma33 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2did long 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 9
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 10-03-2014, 15:08   

Witam, ja mam podobny problem/pajero 2005 long dakar/, po zakupie drgała kierownica od ok 130 km/h wzwyż,.1.zmieniłem opony2 krotnie-efekt taki sam.2. zamienilem kola przod na tyl i to samo.3.wymienilem 4 tarcze i klocki-bez zmian.ktos pomoze? czego szukac?
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-06-2014, 22:00   

"Telepanie" kierownicą zebrało swoje żniwo. Wymieniłem łożysko od strony kierowcy, końcówki drążków. Do tego zbieżność + wyważanie u dobrego fachowca i problem ustał :) Mam teraz kolejny ale o tym w innym temacie.
 
 
sierars1 
Forumowicz

Auto: Toyota Avensis T27 D4D-CAT 177
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-06-2014, 00:38   

Witam

Też mam trzepanie przy 120 ale w Galu sadziłem ze to tarcze ale bic nie ma zadnych więc to odpada.
Mysławem że może to przez łożysko bo do wymiany ale czyżby bicie było przez to chyba nie.
 
 
alfik 
Forumowicz

Auto: Pajero III, 3,2DiD SWB auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2014, 18:10   

Podobnie, drgania bywają, raz sie jedzie i nic, a kolejnym razem widać jak kierownica się trzęsie. Były w ostatnim czasie zmieniane łożyska, drążki, sworznie, tarcze (to dało największy efekt, bo były tez wibracje przy hamowaniu). Koła zmieniłem na szosowe (bo jeździłem na terenowych) wyważałem kilka razy i raz dobrze, raz źle.stawiam na temperaturę, stan szosy, albo (ostatnia teoria) parkowanie na skręconych kołach. No bo już nie wiem. Tylko mój jakoś nie chce 180 pojechać :D
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 02-06-2014, 21:41   

Bo należy wcisnąć gaz do dechy :P Albo z górki :wink:
Pozdrawiam

[ Dodano: 02-06-2014, 21:46 ]
faktem jest, że zimą jak stałem na mrozie dłuższy czas to przez pierwszy kilometr jazdy miałem wrażenie jak by koła były lekko kwadratowe :wink: Ale po chwili wszystko wracało do normy.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.