Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ MSS 1.6 ]Temperatura silnika
Autor Wiadomość
scund 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi space star 1.6 2003
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 9
Skąd: anglia
Wysłany: 04-06-2014, 23:16   [ MSS 1.6 ]Temperatura silnika

Witam. Autko jeździ ok. nagrzewa się tak jak powinno. Problem pojawia się na postoju tj światłach lub korkach jak jadę bardzo wolno. Wskaźnik temperatury zaczyna rosnąć z 90st do maximum bardzo szybko coś około 2 min. wentylatory włączają się rury do i z termostatu gorące. Co jest dziwne jak dam ogrzewanie na maxa lu jak zacznę jechać szybciej tak od 60kmh temperatura wraca na swoje miejsce w trybie expresowym 10sek . Czasami nie puszcza ciepłego powietrza na postoju i pomaga tylko jechać szybciej. Czujnik temp był wymieniany i na nowym i jakby jeszcze bardziej szalał ten wskaźnik. wyczytałem na forum, że może być wtyczka do czujnika skopana . rozbierałem ją i niby jest ok. Pozdrawiam
 
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
  Wysłany: 05-06-2014, 01:05   

A sprawdzałeś poziom płynu w chłodnicy? Nie w zbiorniku na płyn tylko w chłodnicy.
Brak ciepłego powietrza z nagrzewnicy to skutek braku płynu w niej a jest jednym z wyżej położonych elementów układu.
Odkręć korek z chłodnicy i sprawdź czy widzisz że ostatni poziom żeberek chłodzących jest zalany. :doubt:
_________________
nie mógł żech się powstrzymać
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-06-2014, 06:09   

Jak napisał PanSascha, sprawdź poziom płynu i ewentualnie dolej na max a następnie odpowietrz układ. Odpowietrznik jest w obudowie termostatu.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-06-2014, 06:32   

Można by było podpiąć kompa i sprawdzić czy rzeczywiście temperatura w układzie tak szybko się zmienia :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 05-06-2014, 11:27   

Jak piszą koledzy powyżej, sprawdź poziom płynu w chłodnicy. Było kilka przypadków, w tym u mnie, że wąż w zbiorniczku wyrównawczym był zbyt długi, zagiął się i nie puszczał płynu do obiegu gdy tam brakowało./ Skutkowało to szybkim wzrostem temp. na postoju. Ja tak miałem że znienacka wyłączyło klimę pompując ciepło do kabiny a wskaźnik ruszył szybko w prawo. LPG masz zamontowane?
 
 
 
scund 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi space star 1.6 2003
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 9
Skąd: anglia
Wysłany: 05-06-2014, 13:41   

Sprawdzę wieczorem stan w chłodnicy. Czyli co mam dołączył pod korek płynu do chłodnicy? W zbiorniczka wyrównawczy jest pod kreskę max. Nic się nie stanie? LPG nie posiadam
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-06-2014, 14:02   

W chłodnicy musi być max, nic się złego nie stanie jak dolejesz. Jeśli w chłodnicy będzie brakowało, to może masz problem z korkiem chłodnicy w którym jest specjalny zawór czuwający nad właściwym stanem płynu.
 
 
scund 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi space star 1.6 2003
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 9
Skąd: anglia
Wysłany: 05-06-2014, 14:19   

Patrzyłem po odkreceniu korka płynu nie widać.tylko żebarka mokre. Sprawdzone na zimnym silniku
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-06-2014, 15:27   

Więc dolewaj do pełna i dodatkowo odkręć korek odpowietrzający przy termostacie, poczekaj aż płyn zacznie się wylewać i go zakręć. Pewnie na jednej dolewce się nie skończy.
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-06-2014, 16:49   

Prawdopodobnie gdzieś ci się sączy ten płyn, rzadkim zjawiskiem jest samoistne ubywanie.
Zalej do pełna chłodnicę zakręć korek i odpal auto dając mu się nagrzać.
Jeśli nie zauważysz żadnych plam po 10-15 minutach na rozgrzanym silniku to browarek.
Jeśli zauważysz to nie ma browarka.
Jest też opcja nie ma plam ale nie ma i browarka bo może gubić płyn przy uszkodzeniu uszczelki głowicy zaworów lub co jeszcze gorsza na pompie.

No i ostatnia opcja czyli płyn jest ale dalej się grzeje, należy sprawdzić wtedy wentylator czy chodzi, sprawdzić czy nie mamy osadów na ożebrowaniu chłodnicy lub w zbiorniku wyrównawczym płynu. Jeśli nic nie dostrzegasz pozostaje sprawdzenie termostatu oraz ewentualnie pompy chłodziwa.

W przyszłości jeśli na światłach gotuje ci się silnik na maksa to pamiętaj że należy go natychamiast wyłączyć ! Przegrzany raz motor później szybko zdycha na wszelkiego rodzaju uszczelnienia.
_________________
nie mógł żech się powstrzymać
 
 
scund 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi space star 1.6 2003
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 9
Skąd: anglia
Wysłany: 05-06-2014, 20:51   

witam .dolałem płynu ale weszło go niewiele może pół litra tak czy inaczej mało. silnik odpaliłem juz po minucie górna rura zaczeła się rozgrzewać , dolna zimna dałem mu 10 min, przejechałem sie jeszcze ,postał z minute wiatraki się włączyły ale na krótko i się wyłączyły. poszedł obieg bo dolna rura była gorąca. wskaźnik temp w prawidłowej pozycji cały czas . zobaczymy na dniach ale jestem prawie pewny, że będzie dalej tak samo. rury takie gorące aż parzyły szczególnie ta górna..wycieków nie zauważyłem.
Gdzie znajduje się korek do spuszczenia wody z układu? może spuszczę zobaczymy czy jakiś syf poleci z wodą. Pozdrawiam
 
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-06-2014, 21:00   

scund napisał/a:
witam .dolałem płynu ale weszło go niewiele może pół litra tak czy inaczej mało. silnik odpaliłem juz po minucie górna rura zaczeła się rozgrzewać , dolna zimna dałem mu 10 min, przejechałem sie jeszcze ,postał z minute wiatraki się włączyły ale na krótko i się wyłączyły. poszedł obieg bo dolna rura była gorąca. wskaźnik temp w prawidłowej pozycji cały czas . zobaczymy na dniach ale jestem prawie pewny, że będzie dalej tak samo. rury takie gorące aż parzyły szczególnie ta górna..wycieków nie zauważyłem.
Gdzie znajduje się korek do spuszczenia wody z układu? może spuszczę zobaczymy czy jakiś syf poleci z wodą. Pozdrawiam


Pobierz sobie instrukcję jeśli nie posiadasz w wersji Anglosaskiej rozdział 14 engine cooling
na stronie 14.9 powinien być rysunek z zaznaczonym korkiem w bloku silnika

Pamiętaj że możesz mieć w chłodnicy powietrze !! realnie może brakować nawet 2 litry !
Jeśli nie potrafisz odpowietrzyć to odkręć korek jak jest zimny i włącz go na 3-4 minuty żeby wypuścił korkiem wszelkie bąbelki, nie możesz mu się dać przy tym zagrzać bo poleci chmura parującego płynu z otworu korka i z odpowietrzania nici.
Jest to odpowietrzanie po macoszemu i usunie większość powietrza z układu ale zawsze tam coś zostanie jakieś 300-500 mililitrów miejsca.
Prawidłowo powinnieneś go włączyć odkręcić odpowietrznik i w czasie pracy powoli dolewać do czasu aż z odpowietrznika będzie leciał sam płyn wartkim strumieniem bez bąbelków.
_________________
nie mógł żech się powstrzymać
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 06-06-2014, 21:04   

sprawdz czy nie ma syfu w ukladzie chlodzenia. mogl gdzies w chlodnicy osiąśc bo szybko sie grzeje lub na termostacie i go zapycha lub blokuje i puszcza plyn na duzy obieg za szybko.
_________________

 
 
scund 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi space star 1.6 2003
Kraj/Country: UK
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 9
Skąd: anglia
Wysłany: 06-06-2014, 21:37   

Witam. Po dolaniu i po podgięciu zacisków od wtyczki czujnika temp. Narazie jest ok. Temp na wskaźniku prawie w połowie i ani niedrgnie . martwi mnie to że z wydechu wali woda z parą. I to dość intensywnie jak podgazuje
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-06-2014, 21:59   

Jak Ci będzie dość szybko ubywać płynu w chłodnicy to być może wina uszczelki pod głowicą. Warto by sprawdzić płyn chłodniczy na zawartość CO2.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.