| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Bordowa Carisma Elegance 1.8GDI |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-09-2019, 19:50   Bordowa Carisma Elegance 1.8GDI |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Samochód jest od marca 2010r w mojej rodzinie, kupiony z przebiegiem ok. 200 tyś. km, ale dopiero od miesiąca jest mój.
 
 Dane Carismy:
 silnik - 1.8GDI
 moc - 125KM
 Przebieg 301 000km
 Wersja - Elegance z kierownicą Nardi Torino
 
 Rzeczy zrobione w 2010r:
 - wymieniony pasek rozrządu z 2 rolkami, bez pompy wody i bez napinacza przy ok. 200 tyś km
 - wymieniony akumulator na 80Ah, chyba eurobattery
 - wymienione przednie wahacze
 - wymienione filtry powietrza i oleju, olej Valvoline maxlife 10w40 półsyntetyk
 
 po paru latach samochód odmówił posłuszeństwa i silnik przechodził w tryb awaryjny, okazało się że przepustnica była brudna od nagaru.
 w 2013r kupione koła borbet lv4 z oponami michelin 195/60r15,
 jakiś czas później wymienione znowu przednie wahacze, tym razem na dassel, do tego przednie łączniki stabilizatora.
 Przez jakiś czas był problem z wchodzeniem drugiego biegu więc został wymieniony olej w skrzyni biegów, ten nie wyglądał źle przy spuszczeniu, ale po pewnym czasie drugi bieg zaczął dobrze wchodzić bez zgrzytania.
 wymieniony został tłumik środkowy, raz w ok. 2012r, drugi raz ok. 2017r
 wymieniłem druty w siedzeniu kierowcy, bo fotel był zapadnięty - ok. 2015r
 
 w okolicach 2017r były czyszczone, smarowane i wymieniane uszczelniacze w przednich zaciskach + wymieniony skraplacz z osuszaczem i nabita klimatyzacja, mniej więcej w podobnym czasie uszkodził się czujnik ciśnienia oleju i jak był silnik rozgrzany to na wolnych obrotach świeciła się kontrolka oleju, wymieniłem też filtr paliwa który jest w baku.
 w zeszłym roku zostało wymienione z tyłu parę wahaczy + tuleje, zmieniony tylny komplet amortyzatorów z mocowaniami na inne używane i ustawiona zbieżność
 15.10.2018r - zostały zregenerowane tylne zaciski z jarzmami + zostały zmienione tarcze i klocki z tyłu na ATE
 jakieś 3 tygodnie temu była uzupełniona klimatyzacja i wymieniłem panel sterowania szybami na nowy.
 tydzień temu wymieniłem filtr powietrza do silnika, filtr kabinowy i założyłem wycieraczki denso hybrydowe
 
 z rzeczy które trzeba zrobić:
 - wymienić rozrząd
 - przy lekkim skręceniu w prawo stuka prawdopodobnie prawy przegub zewnętrzny
 - wymienić drzwi kierowcy - mam kupione używane gołe w dobrym stanie, ale nie mogę się jakoś za to zabrać
 - wymienić przednie amortyzatory i osłonami, prawy jest uszkodzony - wyciekł olej
 - wymienić górne mocowanie amortyzatorów z łożyskami i blachami oporowymi
 
 
   
   
   
   
   
   
  |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-09-2019, 17:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzisiaj kupiłem i wymieniłem akumulator na VOLT High Performance 12V 65Ah 600A, miałem zamiar kupić Jenoxa gold 63Ah, ale nie mieli na stanie w sklepie, to sprzedawca zaproponował mi ten o którym na górze wspomniałem w cenie Jenoxa prawie 100zł taniej. Akumulator Volt battery ponoć jest produkowany w Mielcu przez autopart i ma 3 lata gwarancji, a zdecydowałem się na wymianę przez to że poprzedni akumulator gdy było zimniej, to po 2 dniach stania nie miał siły w ogóle zakręcić rozrusznikiem. |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jacek11   Mitsumaniak
 Yatsu~eku
 
 Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 122 razy
 Dołączył: 07 Lis 2007
 Posty: 11269
 Skąd: Radomsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-09-2019, 19:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Polecam sprawdzić rozrusznik. Czasem pomaga   |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2019, 16:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Problem był tylko gdy samochód stał co najmniej 2 dni nie jeżdżony i było na zewnątrz poniżej 0 stopni, gdy się doładowało akumulator to dosyć szybko z niego schodziło napięcie z 14,5v na 12,6. Przez całe lato nie było problemów z odpalaniem, sprawdziłem miernikiem prąd rozruchowy przed chwilą na ciepłym silniku i wyszło 155A, więc rozrusznik myślę że jest w dobrym stanie.
 W jaki inny sposób sprawdzić rozrusznik? chyba tylko przez wyjęcie i sprawdzenie czy tulejki się nie wyrobiły, dobrze myślę?
 |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jacek11   Mitsumaniak
 Yatsu~eku
 
 Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 122 razy
 Dołączył: 07 Lis 2007
 Posty: 11269
 Skąd: Radomsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2019, 18:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fajnie jest jeszcze sprawdzić szczotki, komutator, i czy nie ma przebić. Ogólnie to wbrew pozorom ważny czynnik   |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2019, 20:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozrusznik i alternator, to dwie znane bolączki Carismy. Jeśli masz możliwość wyciągnięcia, to warto raz na jakiś czas to zrobić, posprawdzać i w razie potrzeby powymieniać co potrzeba. Przykładowo u mnie rozrusznik wytrzymuje średnio dwa lata, a szczotki w alternatorze ok. 3 lat.
 |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2019, 20:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozrusznik jest prawdopodobnie od nowości nie ruszany i wolałbym go nie ruszać póki nie ma z nim problemów, alternator był jakieś 6-7 lat temu wymieniany na inny używany bo przestał ładować i świeciła się kontrolka od ładowania, a alternator w Gdi chyba jest dosyć ciężko rozebrać żeby nie uszkodzić jego uzwojeń, bo trzeba chyba go rozpoławiać gdy się chce wymienić szczotki, z tym co jest teraz nie ma problemu, napięcie ładowania jest ok. 14,4V |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2019, 22:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | MichciuGT napisał/a: |  	  | Rozrusznik jest prawdopodobnie od nowości nie ruszany i wolałbym go nie ruszać póki nie ma z nim problemów | 
 Profilaktyka jest ponoć lepsza od leczenia
  Ale to w końcu Twoje auto. Zresztą, o ile dobrze przeczytałem, problem już masz   
  	  | MichciuGT napisał/a: |  	  | bo trzeba chyba go rozpoławiać gdy się chce wymienić szczotki | 
 Że co ? Fakt, ja nie mam GDI, ale o ile się nie mylę alternator jest taki sam. Szczotki są zintegrowane z reglerem, można całość bez problemu wymienić, chociaż kanał lub najazd jest faktycznie przydatny - od spodu jest bezproblemowy, dużo łatwiejszy dostęp, ale z góry tez się da.
 Na rysunku nr 14297
 
  |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2019, 19:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | może i profilaktyka jest zwykle dosyć dobra, ale ten samochód ma swoje lata i chciałbym uzbierać na jakiś w lepszym stanie, naprawy chce wykonywać tylko te najważniejsze. Problemu z rozrusznikiem nie mam, problem był z akumulatorem bo nie trzymał energii gdy było zimno, a ten stary akumulator ma już 9 lat, więc i tak długo wytrzymał. 
 Mam stary alternator, tylko w starym mieszkaniu, jeśli dobrze pamiętam to szczotki są schowane pod jego obudową, Gdi ma inny alternator bo regulator napięcia chyba jest zintegrowany z ecu, albo chociaż jakoś połączony z ecu bo ma sygnał "FR", ogólnie w nim są jakieś 3, albo 4 piny, a w zwykłym alternatorze są tylko 2
 Jak będę w starym mieszkaniu to zabiorę alternator, spróbuje go rozłożyć i porobić zdjęcia.
 
 Dzisiaj rano zmierzyłem jaki jest prąd rozruchowy i wynosi on ok. 270A
 |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2019, 19:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | na schemacie alternatora jest to identyczne jak w większości Mitsu po 97 r. - czyli regulator w szczotkotrzymaczu a szczotki da się wbrew pozorom wymienić i to dość łatwo natomiast to że szczotki wytrzymują 3 lata to dość zaskakujące - chyba, że robisz w tym czasie jakieś 250 tkm - bo taki mniej więcej przebieg powoduje ich całkowite zużycie
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | jacek11   Mitsumaniak
 Yatsu~eku
 
 Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 122 razy
 Dołączył: 07 Lis 2007
 Posty: 11269
 Skąd: Radomsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2019, 21:12 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | MichciuGT napisał/a: |  	  | a ten stary akumulator ma już 9 lat, więc i tak długo wytrzymał. | 
 Dobry wynik
   |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-09-2019, 22:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | To chyba do mnie   
  	  | Krzyzak napisał/a: |  	  | natomiast to że szczotki wytrzymują 3 lata to dość zaskakujące - chyba, że robisz w tym czasie jakieś 250 tkm - bo taki mniej więcej przebieg powoduje ich całkowite zużycie | 
 Rok po kupnie Carismy (jakieś 4 lata temu) wymieniłem szczotki, bo chyba były jeszcze oryginalne. Niestety, kupiłem jakiś badziewny zamiennik, gdzie spoiwo grafitu szczotek było wykonane chyba z plasteliny, i w ubiegłym roku przy profilaktycznej kontroli okazało się, że szczotki są w tragicznym stanie. Tym razem znalazłem w Bytomiu sklep-warsztat elektryczny, gdzie (za wymianą na stary) kupiłem cały nowy, zregenerowany regler. Zobaczymy, jak długo to regenerowane coś wytrzyma
   |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | mkm   Forumowicz
 
 Auto: Colty
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 187 razy
 Dołączył: 26 Lut 2008
 Posty: 14126
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-09-2019, 09:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | apg2312, jakość szczotek to słowo klucz. Mam jedną maszynę w której oryginalne szczotki wytrzymały 3 lata. Potem zaczęły się wymiany i teraz jak wytrzymują rok to mam powód do zadowolenia...
   
 Najgorsze jest to, że wg. obowiązujących zasad powinienem maszynę wymienić już po tych 3latach... "oryginały" nie są dostępne, a z zamiennikami jest jak jest. Taka polityka.
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-09-2019, 15:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | mkm, święta racja - np. na ori szczotkach do maszyny ogrodowej zrobiłem kilkaset godzin pracy a potem jak mi dobrali zamiennik to starły się w kilka godzin i pociągnęły ze sobą komutator, który się odspoił od temperatury |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-09-2019, 19:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymieniłem dzisiaj z tatą mechanizm wycieraczek bo stary miał już luzy na ośkach przez co wycieraczka odbijała się od słupka A i od rantu maski, kupiłem na allegro wersje dla volvo v40 za 102zł i pasowało bez problemu, przy demontażu podszybia pękła mi jedna spinka i trzeba taką uszczelkę między szybą a podszybiem wkleić chyba na silikon. 
   Dzisiaj tankowałem i wyszło że nie pali 7.1l/100km tylko 7.9l/100km, wydaje mi się że wtryskiwacze przydałoby się zregenerować żeby nie było takiej rozbieżności między rzeczywistym spalaniem, a pokazanym przez komputer.
 
   
  |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |