| [Cari 1.8 GDI] TPS ustawienie po czyszczeniu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | vivare   Forumowicz
 
 Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2013
 Posty: 44
 Skąd: Festung Breslau
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-05-2013, 09:47   [Cari 1.8 GDI] TPS ustawienie po czyszczeniu |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak wiadomo TPS po zdjęciu można ustawić na kilku pozycjach , a to za sprawą uszek mocujących. Ja akurat miałem wyśrodkowany a śrubki zalakierowane, wiec po wyczyszczeniu przepustnicy zajął on poprzednią pozycję. Lecz w związku z niskimi obrotami obawiam sie że może jednak ustawienie jest złe. Jako że jest to rezystor zapewne wystarczy skręcić go kiedy miernik pokaże odpowiednią wartość. Niestety po przekopaniu sieci nie doszukałem sie jakie to mają być wartości. Może ktoś z Was wie?   Pozdro:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radek8622   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Lis 2011
 Posty: 521
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-05-2013, 10:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | 0,64V takie jest optymalne ustawienie |  
				| _________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | volve   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Colt CZC 1.5T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 47 razy
 Dołączył: 31 Sty 2010
 Posty: 4047
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-05-2013, 11:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | radek8622 napisał/a: |  	  | 0,64V takie jest optymalne ustawienie | 
 
 Nie tak szybko.
 
 Przepustnica na linkę czy z elektromagnesem ? Obroty niskie, tzn. ? Pamiętaj, że pierwsza kreska po 0 to jest 500 rpm.
 |  
				| _________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-05-2013, 12:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | radek8622, za dużo - 0.5 V to bezpieczna wartość. 
 vivare, 0.5 V to dokładnie 10% napięcia zasilania tego rezystora, więc z prawa łoma musisz ustawić rezystancję na 10% oporu całkowitego potencjometru. Pamiętaj jednak, że w TPSie są 2 potencjometry połączone równolegle, więc ta metoda jest mniej dokładna niż napięciowa
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radek8622   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Lis 2011
 Posty: 521
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-05-2013, 13:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bartek, wyczytałem to z ruskiego forum tam były podane wszystkie ustawienia przepustnicy z carismy przed liftem.Ponad to u nas na forum także było podane takie napięcie. |  
				| _________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vivare   Forumowicz
 
 Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2013
 Posty: 44
 Skąd: Festung Breslau
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-05-2013, 14:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | przepustnica na linke. Obroty smyraja kreskę oznaczająca 500 (niewiem ile powinno być nominalnie). Macie linka do tych ruskich?   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radek8622   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Lis 2011
 Posty: 521
 Skąd: wrocław
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dudi84   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Sie 2012
 Posty: 143
 Skąd: Skierniewice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-05-2013, 16:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | radek8622 napisał/a: |  	  | 0,64V takie jest optymalne ustawienie | 
 
 Mam przepustnice z oryginalnie ustawionym TPSem i nieruszaną śrubką Fixed SAS i ja po włączeniu zapłonu mam napięcie 0,67-0,68V Tak się u mnie wacha. Mam najtańszy miernik więc jakiś błąd pomiarowy może być, ale takie mam wskazanie u siebie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vivare   Forumowicz
 
 Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2013
 Posty: 44
 Skąd: Festung Breslau
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-06-2013, 09:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja czegos nie rozumie. Mam ustawić TPS na 0,45do 0,55v. Mam przy tym domknąć przepsutnice. Tylko przecież ona jest cały czas domknięta. Czy firmowo powinna być lekko uchyloina? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vivare   Forumowicz
 
 Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2013
 Posty: 44
 Skąd: Festung Breslau
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-06-2013, 10:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radek8622   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Lis 2011
 Posty: 521
 Skąd: wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-06-2013, 15:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ostatnio mierzyłem sobie napięcie na TPS mam ustawiony oryginalnie nic nie było zmieniane mam 0,66V-0,67V. Tutaj masz temat o ustawieniach przepustnicy. http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0 Z tego co wyczytałem to 0,64V=12,94% otwarcia przepustnicy.Nie wiem ja mam ustawione ciut wyżej fabrycznie dla tego sądzę że nie ma dużej różnicy między tymi wartosciami.
 |  
				| _________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vivare   Forumowicz
 
 Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2013
 Posty: 44
 Skąd: Festung Breslau
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-06-2013, 21:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zrobilem wszystko wg instrukcji. Obroty po pewnym czasie i tak sa za niskie (za to na klimatyzacji sa idealne). Ale najgorsze jest to,ze przy kazdej zmianie biegow obroty sie podnosza,przy hamowaoniu lecą w góre nawet na 2000,i faluja. jak sie zatrzymam do 0,0 km/h to sie stabilizuja,nie faluja. W czasie jazdy na luzie (dojazd do świateł) faluja miedzy 1100 a 2000,ostrzejsze hamowanie tez kolo 2000. Nie wiem czy przypadkiem moze to nie wina nieszczelnego układu dolotowego? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Budrys   Forumowicz
 
  
 Auto: Astra H
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 24 Lis 2008
 Posty: 390
 Skąd: Best
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-06-2013, 07:43 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vivare napisał/a: |  	  | Zrobilem wszystko wg instrukcji. Obroty po pewnym czasie i tak sa za niskie (za to na klimatyzacji sa idealne). Ale najgorsze jest to,ze przy kazdej zmianie biegow obroty sie podnosza,przy hamowaoniu lecą w góre nawet na 2000,i faluja. jak sie zatrzymam do 0,0 km/h to sie stabilizuja,nie faluja. W czasie jazdy na luzie (dojazd do świateł) faluja miedzy 1100 a 2000,ostrzejsze hamowanie tez kolo 2000. Nie wiem czy przypadkiem moze to nie wina nieszczelnego układu dolotowego? | 
 Podejrzewam, że masz za wysokie trimy. Spróbuj zresetować komputer poprzez odłączenie akumulatora.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vivare   Forumowicz
 
 Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2013
 Posty: 44
 Skąd: Festung Breslau
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-06-2013, 07:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | No tak własnie robie zawsze,kiedy cos przy przepustnicy robie. Adaptacje tez przeprowadzilem. 
 Ja juz chyba nie mam siły na całodzienne grzebanie przy tym... no i ten kac z rana.
 
 Może jeszcze ktoś ma jakieś pomysły? Szukałem po forum ale wszystkim obroty faluja na postoju,mi na postoju stoja jak trzeba.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |