Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] TPS ustawienie po czyszczeniu
Autor Wiadomość
vivare 
Forumowicz

Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 44
Skąd: Festung Breslau
Wysłany: 09-05-2013, 10:47   [Cari 1.8 GDI] TPS ustawienie po czyszczeniu

Jak wiadomo TPS po zdjęciu można ustawić na kilku pozycjach , a to za sprawą uszek mocujących. Ja akurat miałem wyśrodkowany a śrubki zalakierowane, wiec po wyczyszczeniu przepustnicy zajął on poprzednią pozycję. Lecz w związku z niskimi obrotami obawiam sie że może jednak ustawienie jest złe. Jako że jest to rezystor zapewne wystarczy skręcić go kiedy miernik pokaże odpowiednią wartość. Niestety po przekopaniu sieci nie doszukałem sie jakie to mają być wartości. Może ktoś z Was wie? :)
Pozdro:)
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-05-2013, 11:33   

0,64V takie jest optymalne ustawienie
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-05-2013, 12:57   

radek8622 napisał/a:
0,64V takie jest optymalne ustawienie


Nie tak szybko.

Przepustnica na linkę czy z elektromagnesem ? Obroty niskie, tzn. ? Pamiętaj, że pierwsza kreska po 0 to jest 500 rpm.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-05-2013, 13:23   

radek8622, za dużo - 0.5 V to bezpieczna wartość.

vivare, 0.5 V to dokładnie 10% napięcia zasilania tego rezystora, więc z prawa łoma musisz ustawić rezystancję na 10% oporu całkowitego potencjometru. Pamiętaj jednak, że w TPSie są 2 potencjometry połączone równolegle, więc ta metoda jest mniej dokładna niż napięciowa
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-05-2013, 14:44   

Bartek, wyczytałem to z ruskiego forum tam były podane wszystkie ustawienia przepustnicy z carismy przed liftem.Ponad to u nas na forum także było podane takie napięcie.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
vivare 
Forumowicz

Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 44
Skąd: Festung Breslau
Wysłany: 09-05-2013, 15:50   

przepustnica na linke. Obroty smyraja kreskę oznaczająca 500 (niewiem ile powinno być nominalnie). Macie linka do tych ruskich? :)
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 10-05-2013, 15:58   

http://autodata.ru/articl...m_rezhim_stich/
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 13-05-2013, 17:32   

radek8622 napisał/a:
0,64V takie jest optymalne ustawienie


Mam przepustnice z oryginalnie ustawionym TPSem i nieruszaną śrubką Fixed SAS i ja po włączeniu zapłonu mam napięcie 0,67-0,68V Tak się u mnie wacha. Mam najtańszy miernik więc jakiś błąd pomiarowy może być, ale takie mam wskazanie u siebie.
 
 
vivare 
Forumowicz

Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 44
Skąd: Festung Breslau
Wysłany: 18-06-2013, 10:22   

Ja czegos nie rozumie. Mam ustawić TPS na 0,45do 0,55v. Mam przy tym domknąć przepsutnice. Tylko przecież ona jest cały czas domknięta. Czy firmowo powinna być lekko uchyloina?
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 18-06-2013, 11:21   

A masz przepustnice na linkę?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
vivare 
Forumowicz

Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 44
Skąd: Festung Breslau
Wysłany: 18-06-2013, 11:33   

Tak
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 18-06-2013, 16:37   

Ostatnio mierzyłem sobie napięcie na TPS mam ustawiony oryginalnie nic nie było zmieniane mam 0,66V-0,67V. Tutaj masz temat o ustawieniach przepustnicy. http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Z tego co wyczytałem to 0,64V=12,94% otwarcia przepustnicy.Nie wiem ja mam ustawione ciut wyżej fabrycznie dla tego sądzę że nie ma dużej różnicy między tymi wartosciami.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
vivare 
Forumowicz

Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 44
Skąd: Festung Breslau
Wysłany: 29-06-2013, 22:51   

Zrobilem wszystko wg instrukcji. Obroty po pewnym czasie i tak sa za niskie (za to na klimatyzacji sa idealne). Ale najgorsze jest to,ze przy kazdej zmianie biegow obroty sie podnosza,przy hamowaoniu lecą w góre nawet na 2000,i faluja. jak sie zatrzymam do 0,0 km/h to sie stabilizuja,nie faluja. W czasie jazdy na luzie (dojazd do świateł) faluja miedzy 1100 a 2000,ostrzejsze hamowanie tez kolo 2000. Nie wiem czy przypadkiem moze to nie wina nieszczelnego układu dolotowego?
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 30-06-2013, 08:43   

vivare napisał/a:
Zrobilem wszystko wg instrukcji. Obroty po pewnym czasie i tak sa za niskie (za to na klimatyzacji sa idealne). Ale najgorsze jest to,ze przy kazdej zmianie biegow obroty sie podnosza,przy hamowaoniu lecą w góre nawet na 2000,i faluja. jak sie zatrzymam do 0,0 km/h to sie stabilizuja,nie faluja. W czasie jazdy na luzie (dojazd do świateł) faluja miedzy 1100 a 2000,ostrzejsze hamowanie tez kolo 2000. Nie wiem czy przypadkiem moze to nie wina nieszczelnego układu dolotowego?

Podejrzewam, że masz za wysokie trimy. Spróbuj zresetować komputer poprzez odłączenie akumulatora.
_________________

 
 
vivare 
Forumowicz

Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 44
Skąd: Festung Breslau
Wysłany: 30-06-2013, 08:57   

No tak własnie robie zawsze,kiedy cos przy przepustnicy robie. Adaptacje tez przeprowadzilem.

Ja juz chyba nie mam siły na całodzienne grzebanie przy tym... no i ten kac z rana.

Może jeszcze ktoś ma jakieś pomysły? Szukałem po forum ale wszystkim obroty faluja na postoju,mi na postoju stoja jak trzeba.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.