[Cari 1.8 GDI] TPS ustawienie po czyszczeniu |
Autor |
Wiadomość |
vivare
Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Festung Breslau
|
Wysłany: 09-05-2013, 10:47 [Cari 1.8 GDI] TPS ustawienie po czyszczeniu
|
|
|
Jak wiadomo TPS po zdjęciu można ustawić na kilku pozycjach , a to za sprawą uszek mocujących. Ja akurat miałem wyśrodkowany a śrubki zalakierowane, wiec po wyczyszczeniu przepustnicy zajął on poprzednią pozycję. Lecz w związku z niskimi obrotami obawiam sie że może jednak ustawienie jest złe. Jako że jest to rezystor zapewne wystarczy skręcić go kiedy miernik pokaże odpowiednią wartość. Niestety po przekopaniu sieci nie doszukałem sie jakie to mają być wartości. Może ktoś z Was wie?
Pozdro:) |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-05-2013, 11:33
|
|
|
0,64V takie jest optymalne ustawienie |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-05-2013, 12:57
|
|
|
radek8622 napisał/a: | 0,64V takie jest optymalne ustawienie |
Nie tak szybko.
Przepustnica na linkę czy z elektromagnesem ? Obroty niskie, tzn. ? Pamiętaj, że pierwsza kreska po 0 to jest 500 rpm. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-05-2013, 13:23
|
|
|
radek8622, za dużo - 0.5 V to bezpieczna wartość.
vivare, 0.5 V to dokładnie 10% napięcia zasilania tego rezystora, więc z prawa łoma musisz ustawić rezystancję na 10% oporu całkowitego potencjometru. Pamiętaj jednak, że w TPSie są 2 potencjometry połączone równolegle, więc ta metoda jest mniej dokładna niż napięciowa |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-05-2013, 14:44
|
|
|
Bartek, wyczytałem to z ruskiego forum tam były podane wszystkie ustawienia przepustnicy z carismy przed liftem.Ponad to u nas na forum także było podane takie napięcie. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
vivare
Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Festung Breslau
|
Wysłany: 09-05-2013, 15:50
|
|
|
przepustnica na linke. Obroty smyraja kreskę oznaczająca 500 (niewiem ile powinno być nominalnie). Macie linka do tych ruskich? |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 13-05-2013, 17:32
|
|
|
radek8622 napisał/a: | 0,64V takie jest optymalne ustawienie |
Mam przepustnice z oryginalnie ustawionym TPSem i nieruszaną śrubką Fixed SAS i ja po włączeniu zapłonu mam napięcie 0,67-0,68V Tak się u mnie wacha. Mam najtańszy miernik więc jakiś błąd pomiarowy może być, ale takie mam wskazanie u siebie. |
|
|
|
 |
vivare
Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Festung Breslau
|
Wysłany: 18-06-2013, 10:22
|
|
|
Ja czegos nie rozumie. Mam ustawić TPS na 0,45do 0,55v. Mam przy tym domknąć przepsutnice. Tylko przecież ona jest cały czas domknięta. Czy firmowo powinna być lekko uchyloina? |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
vivare
Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Festung Breslau
|
Wysłany: 18-06-2013, 11:33
|
|
|
Tak |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 18-06-2013, 16:37
|
|
|
Ostatnio mierzyłem sobie napięcie na TPS mam ustawiony oryginalnie nic nie było zmieniane mam 0,66V-0,67V. Tutaj masz temat o ustawieniach przepustnicy. http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Z tego co wyczytałem to 0,64V=12,94% otwarcia przepustnicy.Nie wiem ja mam ustawione ciut wyżej fabrycznie dla tego sądzę że nie ma dużej różnicy między tymi wartosciami. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
vivare
Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Festung Breslau
|
Wysłany: 29-06-2013, 22:51
|
|
|
Zrobilem wszystko wg instrukcji. Obroty po pewnym czasie i tak sa za niskie (za to na klimatyzacji sa idealne). Ale najgorsze jest to,ze przy kazdej zmianie biegow obroty sie podnosza,przy hamowaoniu lecą w góre nawet na 2000,i faluja. jak sie zatrzymam do 0,0 km/h to sie stabilizuja,nie faluja. W czasie jazdy na luzie (dojazd do świateł) faluja miedzy 1100 a 2000,ostrzejsze hamowanie tez kolo 2000. Nie wiem czy przypadkiem moze to nie wina nieszczelnego układu dolotowego? |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 30-06-2013, 08:43
|
|
|
vivare napisał/a: | Zrobilem wszystko wg instrukcji. Obroty po pewnym czasie i tak sa za niskie (za to na klimatyzacji sa idealne). Ale najgorsze jest to,ze przy kazdej zmianie biegow obroty sie podnosza,przy hamowaoniu lecą w góre nawet na 2000,i faluja. jak sie zatrzymam do 0,0 km/h to sie stabilizuja,nie faluja. W czasie jazdy na luzie (dojazd do świateł) faluja miedzy 1100 a 2000,ostrzejsze hamowanie tez kolo 2000. Nie wiem czy przypadkiem moze to nie wina nieszczelnego układu dolotowego? |
Podejrzewam, że masz za wysokie trimy. Spróbuj zresetować komputer poprzez odłączenie akumulatora. |
_________________
 |
|
|
|
 |
vivare
Forumowicz
Auto: Carsima 1.8 GDI LNPGL6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 44 Skąd: Festung Breslau
|
Wysłany: 30-06-2013, 08:57
|
|
|
No tak własnie robie zawsze,kiedy cos przy przepustnicy robie. Adaptacje tez przeprowadzilem.
Ja juz chyba nie mam siły na całodzienne grzebanie przy tym... no i ten kac z rana.
Może jeszcze ktoś ma jakieś pomysły? Szukałem po forum ale wszystkim obroty faluja na postoju,mi na postoju stoja jak trzeba. |
|
|
|
 |
|