 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] problem z rozruchem silnika |
Autor |
Wiadomość |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 13-10-2013, 12:33 [3.2 DID] problem z rozruchem silnika
|
|
|
[3.2 DID] problem z rozruchem silnika
hej,
mam problem z rozruchem, mianowicie trzeba kręcić jakies 3-4 sekundy zanim silnik zaskoczy, gdzie wcześniej wystarczyło dosłownie dotknąć i grał, znalazłem podobny temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48333
Zbyszek poradził zeby sprawdzić rozrusznik, tylko ze tam wymienili rozrusznik i było dobrze..
wątpię ze u mnie to pomoze bo wsłuchując sie w rozrusznik przy kreceniu, nie stracił on impetu i mocy oraz nie kreci jakby mial słaby akumulator, ale zapobiegawczo zdemontowałem, sprawdziłem co tylko moglem w rozruszniku zamontowałem i nie pomogło..
myślałem tez ze moze cos z paliwem bo miesiac temu wymieniłem zbiornik(mój juz sie zaczął łuszczyc od srodka), przy okazji filtr paliwa, oraz sprawdziłem przewody, wiec zdemontowałem jeszcze raz wszystko złożyłem i dalej to samo..
czytałem tez tematy o pompach, żadne podobne objawy u mnie nie występują, nie dymi, ma moc, ładnie pracuje, nie szarpie..
jesli dobrze odczytalem blad po mruganiu kontrolki silnika to blad numer 51
egr zaslepiony..
zastanawiam sie nad wtryskiwaczami, bo badałem metodą która mnie nauczył ojczulek stary mechanik, ''przylożyć ucho do wtrysku i sie wsłuchać'' wg tej metody jeden znacznie odbiega od pozostałej trojki ale ogólnie to mam podejrzenia co do dwóch, wiec może wtrysk leje i czeka mnie wymiana końcówki lub całego wtrysku..
jakie pomysły ?
|
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 13-10-2013, 19:45
|
|
|
czy szczotki w rozruszniku chodzą delikatnie w prowadnicach i nie są zużyte, sprawdź na drugim pewnym aku, ewentualnie czy nie cofa paliwa, jeżeli nie te przyczyny to może być problem tłokorozdzielacza |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 13-10-2013, 20:14
|
|
|
w rozruszniku wszystko jak należy, mam wersje z dwoma akumulatorami oba mają niecały rok, wiec akumulatory wykluczam, dlatego tez napisałem ze rozrusznik kreci pożadnie i z należyta siłą..
nie można być niczego pewnym, ale jesli chodzi o paliwo to sprawdziłem i dlatego tez demontowałem ponownie zbiornik po wymianie, oraz przewody by sprawdzić czy czegos nie pominąłem i jestem pewien ze sie nie cofa przynajmniej do filtra, chyba ze sie cofa z wtryskiwaczy do pompy?
tompol34, napisz mi cos wiecej o tym tłokorozdzielaczu jak możesz, jak potwierdzic lub byc bardziej pewnym? |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 13-10-2013, 20:15
|
|
|
Świece żarowe |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 13-10-2013, 20:25
|
|
|
kontrolka świec przy zimnym dluższą chwile sie swieca na desce ale jak jest ciepły to tylko mrugną..
hmm świece?? jakby to występowało tylko przy zimnym silniku, ale przy cieplym jest to samo, jak zgaszę i od razu uruchamiam gdy silnik jest cieply nie ma poprawy a wydaje mi sie wrecz ze dluzej kreci.. |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
KrzysG
Forumowicz
Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 154 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 13-10-2013, 21:06
|
|
|
A ktos mial juz problemy z wtryskiwaczami, z tego co wiem to sa one w miare trwale? |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 14-10-2013, 15:38
|
|
|
wojtyszka napisał/a: | kontrolka świec przy zimnym dluższą chwile sie swieca na desce ale jak jest ciepły to tylko mrugną..
hmm świece?? jakby to występowało tylko przy zimnym silniku, ale przy cieplym jest to samo, jak zgaszę i od razu uruchamiam gdy silnik jest cieply nie ma poprawy a wydaje mi sie wrecz ze dluzej kreci.. |
A sprawdzałeś pompę po wymianie zbiornika paliwa? U mnie były dokładnie takie same objawy. Na ciepłym silniku gorzej odpalał trzeba było dłużej kręcić. Sprawdzałem rozrusznik ale to nic nie dało. Dopiero jak wymieniłem pompę wtryskową - stara siadła od syfu z łuszczącego zbiornika, problemy z odpalaniem skończyły się jak ręką odjął. |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 17-10-2013, 07:45
|
|
|
no to mnie pocieszyles
ale zanim zdecyduje sie na wymiane pompy, rozbiorę, zbadam, podumam, pokrece, pomysle, moze sie uda a moze sie nie uda.. |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-10-2013, 14:37
|
|
|
wojtyszka napisał/a: | no to mnie pocieszyles
ale zanim zdecyduje sie na wymiane pompy, rozbiorę, zbadam, podumam, pokrece, pomysle, moze sie uda a moze sie nie uda.. |
To nie musi być to, ale sprawdź nastawnik w pompie. Tam jest cewka, a jak wiadomo cewka działa jak magnes jeżeli dostały się opiłki złuszczonego zbiornika to będzie je widać. |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
michalpajur
Forumowicz

Auto: PAJERO 3.2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: ŻNIN K BYDGOSZCZY
|
Wysłany: 17-10-2013, 15:02 fotki pompy
|
|
|
wojtyszka napisał/a: | no to mnie pocieszyles
ale zanim zdecyduje sie na wymiane pompy, rozbiorę, zbadam, podumam, pokrece, pomysle, moze sie uda a moze sie nie uda.. |
Witam jak będziesz rozbierał to zrób pare fotek wrzuć na strone niech inni też skorzystają.Pozdrawiam Michał |
_________________
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 17-10-2013, 19:21
|
|
|
TangoKK napisał/a: | Tam jest cewka, a jak wiadomo cewka działa jak magnes jeżeli dostały się opiłki złuszczonego zbiornika to będzie je widać. |
Ja po ostatniej zmianie filtra paliwa , zamontowałem ..... na zewnątrz jego dolnej części silny magnes stały . Przyklejony taśmą piankową . Tak profilaktycznie , na razie po przebiegu 185 tyś nic złego nie zaobserwowałem ( tfu , tfu ... odpukać ) Zobaczymy co będzie przy wymianie filtra za 5 tyś km . |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 18-10-2013, 20:12
|
|
|
ja mam przyczepiony do obudowy magnes neodymowy i to jest lekarstwo i bardzo dobre rozwiązanie, jeżeli są opiłki w nastawniku, to będą falowały obroty na luzie trzeba je usunąć bo pójdą na tłoko rozdzielacz i uszkodzą głowicę pompy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojtyszka
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 95 Skąd: siemiatycze
|
Wysłany: 18-10-2013, 23:45
|
|
|
jutro sie wreszcie biorę za rozkręcanie, zrobie zdjęcia z tego czego dokonałem a przy okazji sprawdzę napinacze, slizgi, paski i wszystko co bedzie w pobliżu lub trzeba zdemontować w celu ułatwienia dostepu albo po prostu bo bedzie pod reką
falowania ni ma, własnie to jest najgorsze ze poza tym nieszczęsnym, niemiłym, wrecz kaleczącym dla ucha długim kręceniem rozrusznikiem przy rozruchu, zadnych objawów opisanych przy problemach z pompą w innych tematach, dzis zrobilem 300km w trasie, momentami po140km/h przy wyprzedzaniu, zbiera sie jak trzeba, nie dymi nic a nic, obroty nie skacza nie wariują, nie gasnie, nie faluje na luzie, nie zapowietrza sie, a przy odpalaniu znów to samo..
no coż jakby nie patrzeć, rozkręcanie mnie nie ominie
nie glupi pomysł z tymi magnesami, moze i sobie sprawie taki wynalazek |
_________________ 30cm ponad chodnikami
02869/KMM |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 19-10-2013, 08:52
|
|
|
Sprawdź najpierw rozrusznik.
Bo jesli to wina pompy, że długo kręci zanim zapali to i tak sam nic nie zrobisz. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-10-2013, 09:08
|
|
|
wojtyszka napisał/a: | jutro sie wreszcie biorę za rozkręcanie, zrobie zdjęcia z tego czego dokonałem a przy okazji sprawdzę napinacze, slizgi, paski i wszystko co bedzie w pobliżu lub trzeba zdemontować w celu ułatwienia dostepu albo po prostu bo bedzie pod reką
falowania ni ma, własnie to jest najgorsze ze poza tym nieszczęsnym, niemiłym, wrecz kaleczącym dla ucha długim kręceniem rozrusznikiem przy rozruchu, zadnych objawów opisanych przy problemach z pompą w innych tematach, dzis zrobilem 300km w trasie, momentami po140km/h przy wyprzedzaniu, zbiera sie jak trzeba, nie dymi nic a nic, obroty nie skacza nie wariują, nie gasnie, nie faluje na luzie, nie zapowietrza sie, a przy odpalaniu znów to samo..
no coż jakby nie patrzeć, rozkręcanie mnie nie ominie
nie glupi pomysł z tymi magnesami, moze i sobie sprawie taki wynalazek |
U mnie też to był jedyny objaw nadchodzących kłopotów
Ale tak jak mówi Zbyszek warto najpierw sprawdzić tę tańszą opcję |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
|
|