Wymiana klocków foto porada |
Autor |
Wiadomość |
dzibex
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X Sportback 1.8 143KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2014 Posty: 5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-06-2014, 01:27 Wymiana klocków foto porada
|
|
|
Witam, postanowiłem wrzucić krótką poradę jak wymienić klocki hamulcowe z przodu w Lancerze 1.8 SB
Czas około 20min
1. Zdejmujemy koło
2. Odkręcamy górną śrubę
3. Luzujemy dolną śrubę
4. Ściskamy tłoczek
5. Wyciągamy górną śrubę
6. Otwieramy zacisk
7. Wyciągamy stare klocki
8. Montujemy nowe klocki
9. Skręcamy w odwrotnej kolejności do rozkręcania
10. Zakładamy koła
11. Pompujemy kilkakrotnie pedałem hamulca
Wszystko na zdjęciach
Pozdrawiam! |
Ostatnio zmieniony przez mkm 23-06-2014, 06:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-06-2014, 06:44
|
|
|
Wypadałoby wyciągnąć te blaszki, które są prowadnicami dla klocków. Podważa się śrubokrętem bardzo łatwo. Wyczyścić bardzo dokładnie. Posmarować ATE plastilube, tak samo posmarować miejsca gdzie klocek styka się z zaciskiem i tłoczkiem (żeby nie wydawał dziwnych dźwięków).
Jakby ktoś wymieniał tarcze to trzeba jeszcze ściągnąć jarzmo (2 dodatkowe śruby). Tylko przy górnej śrubce musiałem użyć przedłużki bo mi grzechotka nie chciała wejść (mało miejsca). Mi tarcza sama zeszła, a jak nie to śrubka i młotek.
Potem czyścimy dokładnie piastę, smarujemy (np. smarem ceramicznym) zakładamy tarczę. Powinno się zmierzyć czujnikiem zegarowym bicie w każdej pozycji (powinno być <=0,04mm) i zamontować w najlepszej (ja tak zrobiłem i na jednym kole były różnice więc warto). A potem montujemy, tak samo warto posmarować czymś felgę żeby lepiej odbierała ciepło od tarczy (psiknąłem ceramicznym).
Dodatkowo jeszcze rozebrałem prowadnice zacisku. Wyczyściłem ile mogłem i psiknąłem smarem ceramicznym (nie wiem czy dobrze)... Ale nie znalazłem w internecie żadnych porad na ten temat oprócz smaru miedzianego (dla którego opinie zawsze są skrajne) oraz tej pasty ATE na której wyraźnie jest napisane "nie smarować gumy"...
Z tyłu jest sprawa uproszczona (jeśli macie podobne zaciski) okręca się tylko dolną prowadniczkę (do górnej i tak nie ma dostępu bo blokuje przewód hamulcowy) i cały zacisk można odchylić, a potem ściągnąć do wewnątrz (idealnie wpada między zwoje sprężyny i przewodu na styk). Tak, że z tyłu klocki i tarczę można wymienić odkręcając jedną prowadniczkę.
A jak zmieniłeś klocki z przodu to warto też przeglądnąć klocki z tyłu. Nawet jeśli są dobre to wyczyścić rowek, przesmarować prowadnice klocków. Ja musiałem wewnętrzne klocki wybijać młotkiem z prowadnicy Hamowały tylko zewnętrzne. |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 23-06-2014, 12:47
|
|
|
krzychu, Plastilube jest typowo do prowadniczek zacisków ...a ate bremszylinderpaste do tłoczków. |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-06-2014, 12:58
|
|
|
Fragu napisał/a: | krzychu, Plastilube jest typowo do prowadniczek zacisków ...a |
Może według wielu jest do tego, ale z opisu na opakowaniu (po polsku jak i po angielsku) wynika coś innego.
Jest do prowadnic klocka (tych blaszek) oraz miejsc styku klocka z zaciskiem i tłoczkiem.....
A jest napisane, że nie stosować do elementów gumowy.... A osłona prowadniczek zacisku jest gumowa...
W każdym razie zobaczymy, ale po tym co zobaczyłem z tyłu (tragedia) mam zamiar zrewidować za rok jak się to wszystko tam rusza.
Fragu napisał/a: | ate bremszylinderpaste do tłoczków. |
Znaczy to montażu tłoczka, jak się rozbiera/regeneruje. Tak jak to rozumiem. Niektórzy po prostu montują na płynie DOT. |
|
|
|
 |
farel
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 71 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 23-06-2014, 20:34
|
|
|
dzięki wielkie za poświęcenie czasu na taki poradnik. Na pewno się kiedyś przyda |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-06-2014, 06:56
|
|
|
Tak jeszcze patrze na zdjęcia i nie widzę zamontowanego akustycznego czujnika zużycia? Nie było w komplecie z klockami? |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 24-06-2014, 08:06
|
|
|
krzychu napisał/a: | nie widzę zamontowanego akustycznego czujnika zużycia |
Chodzi Ci o podkładki antywibracyjne? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-06-2014, 08:12
|
|
|
Nie. Zresztą nie wiem o jakie podkładki chodzi. W klockach TRW jest naklejka na klocku. Z tyłu jest jakaś jeszcze blaszka od strony tłoczka (jej nie ma w zestawie), nie wiem tylko dlaczego z przodu nie ma czegoś podobnego. Bo na wyciągniętym klocku z jednej strony ta naklejka była przypalona, a jakby ta blaszka była to może by to lepiej wyglądało.
A czujnik zużycia to coś takiego:
Są w tym woreczku na górze zdjęcia. Zakłada się je w jedno z wyżłobień na obudowie klocka. W komplecie są 2 takie blaszki. Ja miałem założone na wewnętrzne klocki od góry. |
|
|
|
 |
|